zoomit

رقابت برای جلب توجه گریزلی ماده؛ تصاویر شکارشده از صحنه دعوای دو خرس نوجوان

رقابت برای جلب توجه گریزلی ماده؛ تصاویر شکارشده از صحنه دعوای دو خرس نوجوان

جنی استیونز طی دو ساعت در پناهگاه خرس گریزلی Khutzeymateen در بریتیش کلمبیای کانادا تصاویر گیرایی از جدال دو گریزلی نابالغ بر سر جلب توجه ماده بالغ ثبت است. استیونز از نیکون D5 با نیکون ۵۰۰mm PF استفاده می‌کند تا رفتار جانوران باشکوه را به تصویر بکشد. او از مونوپاد نیز کمک می‌گیرد، زیرا D5 حتی بدون لنز بلند هم بسیار سنگین است.

دلیل این دعوای وحشیانه حضور یک ماده گریزلیِ تنها در همان نزدیکی بود که موجب افزایش ناگهانی تستوسترون در خرس‌های جوان شد. ماده بالغ ظاهراً هیچ علاقه‌ای به این دو نداشت.

دعوای دو خرس نر بر سر جفت‌گیری

فصل جفت‌گیری برای توله‌های گریزلی و گریزلی‌های نر نابالغ خطر بالایی دارد.

همیشه خرس کوچک‌تر پرخاشگرتر است. در ابتدا از دیدن چنین شرارتی ناراحت شدم، اما به نظر می‌رسید که آن‌ها نمی‌خواستند یکدیگر را بکشند.

دعوای دو خرس نر بر سر جفت‌گیری

طبق تخمین استیونز، خرس‌ها احتمالاً پنج سال داشتند و خرس کوچک‌تر تنها ۱۲۴ کیلوگرم وزن داشت. این یعنی که آن‌ها حتی به اندازه کافی برای جذب خرس‌های ماده بزرگ نبودند.

دعوای دو خرس نر بر سر جفت‌گیری

هنگامی که یک خرس بالغ به به این دو جنگجو نزدیک شد، آن‌ها به سرعت از دعوا دست کشیدند و دور شدند. وقتی دو خرس کوچک‌تر رفتند، نر بالغ شروع به جفت‌گزینی کرد.

دعوای دو خرس نر بر سر جفت‌گیری

معمولاً نرها باید در طول فصل جفت‌گیری برای بردن یک ماده بجنگند. من معتقدم که این یک تمرین جدی بود برای آنچه در چند سال آینده انتظار آن‌ها را می‌کشد.

دعوای دو خرس نر بر سر جفت‌گیری

پناهگاه خرس گریزلی Khutzeymateen تنها منطقه محافظت‌شده خرس گریزلی در کانادا است. این مکان خیره‌کننده همچنین میزبان مجموعه‌ قابل‌توجهی از حیات وحش از جمله نهنگ‌های قاتل، عقاب‌های طاس و نهنگ‌های گوژپشت است.


امیدواریم از تماشای این شاتر لذت برده باشید. کارهای بیشتر این هنرمند را می‌توانید در صفحه وب‌سایت جنی استیونز مشاهده کنید. نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟ آیا از عکس‌های حیات وحش لذت می‌برید؟

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا