zoomit

رقابت انویدیا و AMD قیمت کارت‌های گرافیکی را کاهش داد!

رقابت انویدیا و AMD قیمت کارت‌های گرافیکی را کاهش داد!

۲۳ فروردین سال جاری، کارت گرافیک انویدیا جی فورس RTX 4070 با قیمت ۵۹۹ دلار رونمایی شد؛ اما مدتی پس از عرضه‌ی این محصول در بازار، برندهای معروف Asus و Gigabyte و Zotac مدل‌های متنوع همین کارت گرافیک را با قیمت ۵۴۹ دلار در فروشگاه‌های اینترنتی به‌نمایش گذاشتند.

در شرایطی که انویدیا قیمت کارت گرافیک خود را ۵۹۹ دلار تعیین کرده بود، شرکت AMD با محصول تازه‌ای موسوم به Radeon RX 7800 XT و ارزش‌گذاری ۴۹۹ دلار وارد میدان شد و توانست با عملکرد خود با انویدیا به‌خوبی رقابت کند.

کارت گرافیک جدید AMD ویژگی‌های نزدیکی به رقیب گران‌قیمت‌تر خود، یعنی GeForce RTX 4070 دارد و بنچمارک‌ها نشان‌ داده‌اند که در بسیاری از بازی‌ها، عملکرد بهتری هم به نمایش گذاشته است و با قابلیت رهگیری پرتو، بازی را در سطح انویدیا می‌تواند اجرا می‌کند.

گفته می‌شود به‌‌دلیل همین محصول AMD بوده است که حداقل سه تولیدکننده‌ی اصلی کارت گرافیک تصمیم‌ گرفته‌اند تا مدل‌های مبتنی‌بر GeForce RTX 4070 را ۵۰ دلار ارزان‌تر از قیمت انویدیا در برخی از فروشگاه‌های آنلاین بفروشند. البته فعلاً مشخص نیست این کمپین موقت است یا بقیه‌ی تولیدکنندگان و خُرده‌فروشان را به‌دنبال خود خواهد کشاند و دائمی خواهد شد.

به‌هرحال، به‌نظر نمی‌رسد که انویدیا بخواهد قیمت پیشنهادی کارت‌ گرافیک GeForce RTX 4070 را کاهش دهد. قیمت رسمی همچنان ۵۹۹ دلار است؛ درست مانند RTX 4060 Ti که ۳۹۹ دلار و مدل ۱۶ گیگابایتی آن ۴۹۹ دلار است. اکنون با ورود پردازنده‌‌ی گرافیکی Navi 32 ای‌ام‌دی، احتمالاً می‌توان هر سه مدل RTX را با قیمتی ارزان‌تر پیدا کرد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا