zoomit

ردمی واچ ۲ در مقابل ردمی واچ: مقایسه دقیق مشخصات

برند ردمی به‌تازگی ساعت هوشمند جدید ردمی واچ ۲ را معرفی کرده است. این محصول در واقع نسل جدید ردمی واچ است که در سال ۲۰۲۰ معرفی شده بود. مدل جدید این ساعت، قیمت بیشتری نسبت به مدل قبلی دارد. البته در ازای پرداخت مبلغ بیشتر برای خرید ردمی واچ ۲، امکانات و ویژگی‌های جدیدی در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

شاید این سؤال برای شما پیش آمده است که خرید ردمی واچ ۲ ارزش بیشتری دارد یا می‌توان با خرید ردمی واچ، مقداری در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید؟ ما در ادامه با بررسی ویژگی‌های این دو محصول، پاسخ سؤال مطرح شده را خواهیم داد.

مقایسه‌ی دقیق مشخصات

ردمی واچ ۲ در برابر ردمی واچ

این مقایسه بر اساس مدل چینی و اصلی ردمی واچ و ردمی واچ ۲ تهیه شده است. مدل بین‌المللی ردمی واچ (که با نام می واچ لایت شناخته می‌شود) نسبت به مدل چینی این محصول کمی تفاوت دارد.

طراحی

به گزارش گیزموچاینا، هر دو ساعت هوشمند ردمی واچ (با شناسه‌ی مدل REDMIWT01) و ردمی واچ ۲ (با شناسه‌ی مدل M2102W1) بدنه‌ای از جنس پلی‌کربنات (پلاستیک) دارند. صفحه‌نمایش هر دو محصول، مربع شکل و بند آن‌ها TPU قابل تعویض است. البته مدل جدیدتر این محصول به‌همراه بند‌هایش ۳۱ گرم وزن دارد و این درحالی است که وزن مدل قدیمی ۳۵ گرم است.

این دو محصول گواهی ۵ATM دارند و این یعنی در برابر آب مقاوم خواهند بود. یک دکمه‌ی فیزیکی نیز در لبه‌ی سمت راست این دو ساعت تعبیه شده است. بخش جلویی دستگاه نیز کاملا با نمایشگر پوشانده شده است و در بخش پشتی آن شاهد یک پین پوگو (Pogo) برای شارژ و یک سنسور بیومتریک هستیم.

ردمی واچ ۲ در برابر ردمی واچ

این دو محصول در سه رنگ مشکی، سفید و آبی به‌فروش می‌رسند. البته مشتریان می‌توانند بندهای رنگی دیگر را به‌طور جداکانه خریداری کنند. ردمی فقط دو بند اضافه (صورتی و سبز) را برای ردمی واچ ارائه می‌کند، این در حالی است که این برند برای مدل ردمی واچ ۲، بندهای اضافه را در سه رنگ صورتی، سبز و قهوه‌ای به‌فروش می‌رساند.

ابعاد ردمی واچ بدون بند معادل ۴۱ در ۳۵ در ۱۰٫۹ میلی‌متر و ابعاد ردمی واچ ۲ معادل ۳۴٫۴ در ۳۹٫۱ در ۹٫۹۸ میلی‌متر است. این یعنی مدل جدید این محصول از نظر ابعاد کوچک‌تر است.

نمایشگر

اگرچه ابعاد ردمی واچ ۲ نسبت به مدل قدیمی‌ترش کوچک‌تر شده است، اما از یک نمایشگر ۱٫۶ اینیچی امولد با وضوح تصویر ۳۲۰ در ۳۶۰ پیکسل بهره می‌برد. این درحالی است که ردمی واچ ۲۰۲۰ از یک پنل نسبتا کوچک‌تر به ابعاد ۱٫۴ اینچ بهره می‌برد. نمایشگر این محصول از نوع TFT LCD بوده و وضوح آن ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل است.

نمایشگر هر دو مدل مورد اشاره، از ورودی لمسی خازنی و ژست‌های لمسی پشتیبانی می‌کند. تراکم پیکسلی ردمی واچ ۲۰۲۰ معادل ۳۲۳ پیکسل‌بر اینچ است اما تراکم پیکسلی رسمی ردمی واچ ۲ در دسترس نیست.

جالب اینکه مدل جدید به‌طور پیش‌فرض بیش از ۱۲۰ طرح زمینه‌ی ساعت در دسترس کاربران قرار می‌دهد ولی این تعداد در مدل قدیمی‌تر ۱۰۰ عدد است.

حسگرها

ردمی واچ و ردمی واچ ۲ از حسگر شتاب‌سنج، حسگر نور محیط، قطب‌نما و سنسور ضربان قلب نوری بهره می‌برند. البته مدل جدیدتر این محصول به حسگر ژیروسکوپ و SpO2 مجهز شده است.

حالت‌های ورزشی

ردمی واچ ۲۰۲۰ فقط از هفت حالت ورزشی پشتیبانی می‌کند، اما مدل جدید این محصول ۱۱۷ حالت ورزشی مختلف به کاربر ارائه می‌دهد. ردمی واچ ۲ همچنین از قابلیت تشخیص خودکار فعالیت‌ها برای حالت‌های ورزشی خاص پشتیبانی می‌کند.

سلامت

این دو ساعت هوشمند مثل بسیاری از گجت‌های پوشیدنی بازار، امکان پایش ضربان قلب، ردیابی خواب، تمرین‌های تنفسیِ هدایت شده و سیستم هشدار بهره می‌برند. علاوه‌براین، مدل جدید ساعت هوشمند ردمی واچ، از سیستم نظارت بر سطح اکسیژن خون و ردیابی چرخه‌ی قاعدگی بانوان نیز پشتیبانی می‌کند.

ویژگی‌های دیگر

هر دو محصول مورد اشاره از NFC برای بلیط‌های سیستم‌های حمل‌ونقل پشتیبانی می‌کنند. از سوی دیگر، ردمی واچ ۲ برای ردیابی دقیق فعالیت‌های مبتنی بر مکان از GNSS (سرنام BeiDou، GPS، GLONASS، GALILEO) بهره می‌برد.

امکان کنترل دستگاه‌های هوشمند متصل به پلتفرم هوش مصنوعی شیائومی نیز با استفاده از این دو ساعت هوشمند وجود دارد.

عمر باتری

ردمی واچ از یک باتری ۲۳۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد اما ظرفیت باتری ردمی واچ ۲ معادل ۲۲۵ میلی‌آمپرساعت است. البته مدل جدیدتر این محصول به‌لطف بهره گرفتن از نمایشگر کم‌مصرف، با هربار شارژ می‌تواند تا ۱۲ روز کاری عادی، دوام بیاورد. این در حالی است که ردمی واچ ۲۰۲۰ با هربار شارژ، تا هفت روز کاری عادی دوام خواهد آورد. البته کاربران می‌توانند با فعال کردن حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، مدت کارکرد باتری ردمی واچ ۲۰۲۰ را تا ۱۲ روز افزایش دهند.

ردمی واچ ۲ در شرایطی که از آن زیاد استفاده کنید، با هربار شارژ همچنین می‌تواند تا هفت روز دوام بیاورد. بر اساس اعلام ردمی، مدت زمان کارکرد این محصول در شرایطی که از سیستم ردیابی مبتنی بر موقعیت مکانی استفاده کنید حدود ۱۸ ساعت است. مدل ۲۰۲۱ این محصول با استفاده از کانکتور مغناطیسی شارژ می‌شود، اما مدل ۲۰۲۰ آن از طریق پایه شارژ خواهد شد.

ردمی واچ ۲ در برابر ردمی واچ

سازگاری

هردو مدل ردمی واچ و ردمی واچ ۲ از طریق بلوتوث ۵٫۰ و اپلیکیشن شیائومی وِر، به گوشی‌های هوشمند متصل می‌شوند. این دو محصول امکان اتصال به هر دستگاهی که از سیستم عامل اندروید نسخه‌ی ۵٫۰ به بالا بهره می‌برد را دارد. علاوه‌بر این امکان اتصال این ساعت‌ها با آی‌دیوایس‌های اپل که از سیستم‌عامل آی‌اواس ۱۰٫۰ یا بالاتر بهره می‌برند وجود دارد.

قیمت

قیمت ساعت هوشمند ردمی واچ ۲۰۲۰ معادل ۴۷ دلار است. همچنین قیمت ردمی واچ ۲ معادل ۶۲ دلار اعلام شده است.

ردمی واچ در مقابل ردمی واچ ۲: کدام ساعت هوشمند برای شما مناسب‌تر است؟

قطعا ردمی واچ ۲ گزینه‌ی بهتری محسوب می‌شود. شما با پرداخت ۱۵ دلار بیشتر نسبت به قیمت ردمی واچ، از یک نمایشگر بزرگ‌تر امولد بهره خواهید برد و علاوه‌بر این قابلیت ردیابی مبتنی بر موقعیت مکانی نیز در دسترس شما خواهد بود. با خرید ردمی واچ ۲، همچنین می‌توانید از حالت‌های ورزشی بیشتری استفاده کنید.

مهم‌تر از همه اینکه، عمر باتری ردمی واچ ۲ معادل ۱۲ روز است. از دیگر مزیت‌های این محصول نسبت به ردمی واچ ۲۰۲۰ می‌توان به وزن کم‌تر و ابعاد کوچک‌تر آن اشاره کرد.

با توجه به این مقایسه، انتخاب شما کدام مدل است؟ لطفا دیدگاه خود را در این رابطه با نیوزلن و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا