zoomit

دو مدل مک جدید چندماه مانده به رونمایی، در استیم رؤیت شدند

دو مدل مک جدید چندماه مانده به رونمایی، در استیم رؤیت شدند

در هفته‌های اخیر برخی سخت‌افزارهای معرفی‌نشده‌ی خانواده‌ی مک اپل در فهرست بنچمارک گیک‌بنج رؤیت شد. اکنون چند مدل مک معرفی‌نشده‌ی دیگر در داده‌های ماه نوامبر پایگاه‌ داده‌ی بررسی سخت‌افزار و نرم‌افزار استیم مشاهده شده‌اند. این درحالی است که انتظار می‌رود غول فناوری اهل کوپرتینو نسخه‌های به‌روز مک‌بوک پرو و مک استودیو را در اوایل سال ۲۰۲۳ رونمایی کند.

مک‌های جدید M2 به‌زودی عرضه خواهند شد

استیم هرماه داده‌هایی درمورد نوع سخت‌افزار و نرم‌افزاری که گیمرهای این پلتفرم از آن‌ استفاده می‌کنند، ارائه می‌دهد. این اطلاعات شامل نسخه‌های سیستم‌عامل، داده‌های مرتبط با مشخصات سخت‌افزاری سیستم‌ها و موارد دیگر می‌شود. اکنون داده‌های ماه نوامبر این پلتفرم حاوی اطلاعاتی درمورد برخی مدل‌های معرفی‌نشده‌ی مک است که درنوع خود بسیار جالب به‌نظر می‌رسد.

آمار استیم در ماه نوامبر نشان از دو مدل مک معرفی‌نشده دارد که با شناسه‌ی Mac14,6 و Mac15,4 شناخته می‌شوند. میزان استفاده‌ی گمیرهای پلتفرم مذکور از این دو دستگاه صفر درصد ذکر شده است و این یعنی کاربران استیم از آن‌ها برای اجرای بازی بهره نمی‌برند و درعوض تعداد محدودی از مهندسان اپل احتمالاً از آن‌ها برای آزمایش عملکرد گیمینگ در نرم‌افزار استیم استفاده کرده‌اند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مک بوک تاشو؛ اپل احتمالاً با دستگاهی ۲۰ اینچ وارد بازار تاشدنی‌ها می‌شود
  • اپل از احتمال «افت قابل‌توجه» درآمد مک در فصل تعطیلات می‌گوید

همان‌طور که ۹to5Mac اشاره می‌کند، شناسه‌ی Mac 14,6 اخیراً در نتایج معیار گیک‌بنچ نیز مشاهده شده است. براساس نتایج این بنچمارک، عملکرد تراشه‌ی M2 Max در آزمون تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب ۲۰۲۷ و ۱۴۸۸۸ است. البته در یکی دیگر از نتایج فاش‌شده از عملکرد M2 Max در گیک‌بنچ، امتیاز این سیستم-روی-چیپ در آزمون تک‌هسته و چندهسته‌ای به‌ترتیب ۱۸۵۳ و ۱۳۸۵۵ بود.

ازطرف دیگر، شناسه‌ی Mac 15,4 قبلاً در جای دیگری مشاهده نشده است. امکان دارد این مدل به مک دیگری اشاره داشته باشد که از تراشه‌ی معرفی‌نشده‌ی سری M2 بهره خواهد برد. به‌عنوان مثال شاید این شناسه به مک استودیو جدید یا یکی از مدل‌های به‌روزشده‌ی مک‌بوک اشاره داشته باشد.

طبق شایعات اخیر، غول فناوری مستقر در کوپرتینو قصد دارد در سال ۲۰۲۳ چند مدل مک جدید معرفی کند که ازجمله می‌توان به مک‌بوک پرو جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی، مک استودیو و مک‌پرو با تراشه‌ی اختصاصی اپل اشاره کرد. علاوه‌براین، گزارش‌هایی درمورد نسخه‌ی جدید مک‌مینی با تراشه‌ی M2 منتشر شده است.

وقتی صحبت از پردازنده‌ی M2 Max به‌میان آید، احتمالاً این سیستم-روی-چیپ، به‌عنوان قلب تپنده‌ی نسخه‌های رده‌بالای مک‌بوک پرو جدید و مدل پایه‌ی مک استودیو مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ممکن است مدل پایه‌ی مک‌بوک پرو با تراشه‌ی M2 Pro عرضه شود. پردازنده‌ی M2 که در مک‌بوک ایر ۲۰۲۲ و جدیدترین مدل آیپد پرو استفاده شده است، فقط ۱۱ درصد سریع‌تر از M1 است و بنابراین چندان جای تعجب نخواهد بود که سری M2 Pro و M2 Max درمقایسه با نسل قبلی این تراشه‌ها، ارتقاء چشم‌گیری دریافت نکنند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا