zoomit

دولت توکیو سرانجام با فلاپی دیسک خداحافظی می‌کند

دولت توکیو قصد دارد در راستای مدرن‌سازی، استفاده از فناوری منسوخ فلاپی را کنار بگذارد و به سیستم‌های دیجیتالی روی آورد.

به گزارش gizmodo، برخی از مقامات دولت توکیو هنوز با اکراه به کنار گذاشتن فلاپی و استفاده از سیستم‌های مدرن‌تر واکنش نشان می‌دهند، برای مثال منطقهٔ مگورو منطقه‌ای در کلان‌شهر توکیو هنوز از فلاپی برای مدیریت حقوق و دستمزدها استفاده می‌کند.

با اینکه برخی از مناطق توکیو مانند میناتو همین حالا هم از دیگر از فلاپی استفاده نمی‌کنند؛ پذیرفتن این تغییر برای برخی دیگر از مناطق ممکن است ۵ تا ۶ سال طول بکشد. مقامات توکیو امیدوار هستند با این اقدام دیگر شهروندان هر منطقه نیازی نداشته باشند تا برای انجام کارهای روزمره‌ای مانند تکمیل مدارک یا به‌روز‌رسانی آدرس به صورت حضوری مراجعه کنند و این کارها را به صورت آنلاین و اینترنتی انجام دهند.

فلاپی

شاید بی‌اعتمادی به تکنولوژی مدرن یکی از دلایلی باشد که مسئولان در توکیو تمایلی به این تغییر نشان نمی‌دهند؛ یویچی اونو، مسئول منابع عمومی منطقه مگورو، در این باره گفت:

فلاپی‌ها نمی‌شکنند و اطلاعاتشان از بین نمی‌رود.

در مگورو، اطلاعات مربوط به حقوق کارمندان روی فلاپی ذخیره و سپس برای پردازش به بانک منتقل می‌شد، اما در نهایت کاسه صبر بانک میزوهو، یکی از بانک‌های بزرگ چین، لبریز شد و به مگورو اخطار داد که از این به بعد در ازای هر ماه استفاده از فلاپی باید پنجاه هزار ین (معادل ۴۴۰ دلار) بپردازند. با این اخطار مقامات دولتی مگورو تصمیم گرفتند که در نهایت با فلاپی خداحافظی کنند.

با اینکه عموم مردم توکیو را کلان‌شهری با آخرین فناوری‌های موجود در جهان می‌دانند، اما واقعیت این است که دولت توکیو بسیار سنت‌گرا است و پذیرش تکنولوژی‌های جدید در این منطقه آنچنان ساده انجام نمی‌شود.

کنار گذاشتن دستگا‌ه‌های فکس، یکی از نمونه‌های معروف این قضیه به شمار می‌رود. مقامات دولتی با پافشاری زیادی در مقابل کنارگذاشتن دستگاه‌های فکس مقاومت کردند و در نهایت نیز موفق شدند؛ این دستگاه‌ها همچنان به عنوان وسیله‌ای رایج در زندگی روزمره ژاپنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، به طوریکه هنوز هم اغلب مشاغل ژاپنی سفارشات را تنها از طریق فکس قبول می‌کنند.

در همین راستا کارگروه اصلاحات اداری ژاپن در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) اخطاریه‌ای مبنی بر جایگزینی استفاده از دستگاه‌های فکس با استفاده از ایمیل صادر کرد؛ حدود چهارصد نفر از مقامات دولتی به این اخطاریه واکنش منفی نشان دادند.

در واقع مقامات دولتی توکیو، تنها افرادی نیستند که در مقابل کنار گذاشتن فلاپی مقاومت می‌کنند، سال گذشته فاش شد که ارتش ایالات متحده همچنان برای به‌روز‌رسانی نرم‌افزارهای هواپیماهای بوئینگ ۷۴۷ به فلاپی‌های متکی هستند.

شما هنوز از فلاپی استفاده می‌کنید؟ فلاپی‌ها نسبت به سیستم‌های مدرن امروزی چه مزایا یا معایبی دارند؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا