zoomit

دوربین DJI Action 3 با طراحی آشنا و قیمت ۳۲۹ دلار عرضه شد

دوربین DJI Action 3 با طراحی آشنا و قیمت ۳۲۹ دلار عرضه شد

به‌گزارش Gizmodo، شرکت DJI قصد دارد به‌جای رویکرد طراحی ماژولار DJI Action 2، در نسل سوم دوربین‌های Action خود از زبان طراحی آشنایی استفاده کند. با اینکه GoPro با قدرت تمام خود را به‌عنوان برند تولیدکننده‌ی دوربین‌های کوچک فوق‌مقاوم برای فیلم‌برداری ورزشی و در شرایط هوایی نامناسب در ذهن عموم ثبت کرده است، شرکت DJI در سال‌های اخیر توانسته با این شرکت به‌خوبی رقابت کند.

شرکت DJI با دوربین جدید Osmo Action 3 در حال بازگشت به زبان طراحی آزمایش‌شده و استواری است که کم‌وبیش سری دوربین‌های Action را تعریف می‌کند. اگر می‌خواهید با برندی در سطح GoPro رقابت کنید، باید خلاقیت و نوآوری خود را طوری به‌رخ بکشید که بتواند اتمسفر بازار را به‌نفع شما تغییر دهد.

برای مثال در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸)، نه‌تنها اولین نسل دوربین Osmo Action شرکت DJI فناوری لرزش‌گیر (Stabilization) فوق‌العاده‌ی شرکت برای پهپادها را به سری دوربین‌های Action آورد؛ بلکه علاوه‌بر نمایشگر بزرگ پشتی، نمایشگر دیگری در‌کنار لنز در بخش جلویی طراحی کرد تا فرایند کادربندی برای عکاسی و فیلم‌برداری سلفی را آسان کند و اکنون این طراحی به یک استاندارد در دوربین‌های GoPro نیز تبدیل شده است.

دوربین DJI Osmo Action 3

دو سال بعد از آن، یعنی در سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) شرکت DJI طراحی دوربین‌های Action را با رویکرد طراحی ماژولار Action 2 کاملاً دگرگون کرد که در آن روش دستگاه به مجموعه‌ای از مکعب‌ها تقسیم می‌شود که به‌صورت مغناطیسی می‌توانند به یکدیگر متصل شوند؛ بنابراین، کاربر خواهد توانست دوربین را براساس نیازش و سناریو تصویربرداری تغییر دهد و عملکردش را شخصی‌سازی کند.

برای نمونه، اگر به باتری بیشتر نیاز باشد، می‌توان ماژول باتری را به بخش اصلی چسباند یا اگر کاربر بخواهد در زمان فیلم‌برداری خود را تماشای کند باید ماژول نمایشگر جلویی را نصب کند. دوربین Action 2 طراحی نوینی داشت؛ اما این طراحی منعطف موجب به‌وجود‌آمدن ایراداتی شد. به‌عنوان مثال، ظرفیت ضبط فیلم در زمان استفاده از ماژول کوچک اصلی دوربین به‌تنهایی محدود بود. همچنین، با اینکه ماژول اصلی ضدآب بود، ماژول‌های الحاقی که با آن امکان افزایش باتری و ظرفیت حافظه فراهم می‌شد، ضدآب نبودند.

دوربین DJI Osmo Action 3

مقاله‌ی مرتبط:

  • هرآنچه باید از دوبین ماژولار DJI Action 2 با توانایی فیلم‌برداری ۴K بدانیم

درنتیجه، زمانی‌که احتمال قرارگیری سخت‌افزار درمعرض رطوبت مطرح بود، باید از کیف ضدآب اضافی استفاده می‌شد. علاوه‌براین، به‌طورکلی دمای این دوربین از سایر دوربین‌های اکشن سریع‌تر بیشتر می‌شد و متعاقباً سبب کاهش مدت‌زمان ضبط فیلم می‌شد.

دوربین جدید DJI Osmo Action 3 قرار است همه‌چیز را به حالت قبل برگرداند و از زبان طراحی اولین مدل بهره‌مند شوند و برخی مشکلات پردازشی کشف‌شده در دوربین Action 2 را نیز رفع کند. دوربین Action 3 حسگری با اندازه‌ی یک به‌ روی ۱/۷ اینچی (۱/۱.۷) دارد که در Action 2 نیز شاهدش بودیم. همچنین، لنز دوربین Action 3 میدان دید فوق‌عریض ۱۵۵ درجه‌ای خواهد داشت و می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۱۲۰ فریم‌‌برثانیه ضبط کند.

دوربین‌های اکشن با‌‌توجه‌‌به ماهیتشان حتماً باید به لرزش‌گیرهای حرفه‌ای مجهز باشند. دوربین اکشن ۳ DJI نیز از این قاعده مستثنی نیست و درمجموع، سه حالت لرزش‌گیر الکترونیکی شامل RockSteady 3.0 و HorizonBalancing و HorizonSteady به کاربر ارائه می‌کند. هرچند عملکرد گزینه‌ی آخر همچنان مانند مدل قبلی روی وضوح تصویر ویدئو خروجی اثر می‌گذارد و کیفیت آن را کاهش می‌دهد، میدان دید را نیز تحت الشعاع قرار خواهد داد.

توان موردنیاز برای کار با دوربین Osmo Action 3 را باتری ۱٬۷۷۰ میلی‌آمپر‌ساعتی تأمین می‌کند که بنابر ادعای DJI، حداکثر ۱۶۰ دقیقه امکان فیلم‌برداری را برای کاربر فراهم خواهد کرد و با پشتیبانی از پروتکل شارژ سریع PD 3.0 PPS، هجده دقیقه طول می‌کشد تا از ۰ به ۸۰ درصد شارژ شود؛ البته شارژ مجدد ۰ تا ۱۰۰ درصد آن به ۵۰ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

دوربین DJI Osmo Action 3

در مقام مقایسه، دوربین DJI Action 2 به‌دلیل طراحی ماژولار خود فقط ۷۰ دقیقه امکان فیلم‌برداری را برای کاربر فراهم می‌کرد؛ اما با افزودن ماژول‌های اضافی امکان افزایش مدت فیلم‌برداری مداوم تا ۳ ساعت نیز وجود داشت.

نکته‌ی مهم دیگر درباره‌ی دوربین Osmo Action 3 این است که با بهبود سیستم مدیریت گرما در این دوربین، کاربر می‌تواند از تمام زمان شارژدهی برای فیلم‌برداری بهره‌مند شود. بدین‌ترتیب، دوربین Action 3 تا وقتی باتری کاملاً تخلیه شود، به ضبط فیلم با کیفیت ۴K و نرخ فریم ۶۰ فریم‌برثانیه ادامه می‌دهد؛ هرچند ممکن است قبل‌ از باتری حافظه‌ی ذخیره‌سازی کاملاً پُر شود.

درهرصورت، شرکت DJI قول داده است که مسائل مربوط به داغی دستگاه به تاریخ بپیوندد و دیگر در دستگاه‌های جدید این مشکل وجود نداشته باشد. دوربین Osmo Action 3 به‌تنهایی و بدون نیاز به کیف و محفظه‌ی اضافی تا عمق ۱۶ متری زیر آب دوام می‌آورد. علاوه‌براین، لوازم جانبی ضروری برای تصویربرداری به‌صورت عریض و حالت پرتره نیز دراختیار افرادی قرار دارد که می‌خواهند در شبکه‌های اجتماعی تولید محتوا کنند.

دوربین DJI Osmo Action 3

دیگر بخش جذاب دوربین Action 3 بازگشت نمایشگر جلویی است که البته روی این دوربین تبدیل به صفحه‌ی لمسی شده است تا کاربر بتواند با استفاده از آن تنظیمات را حین تصویربرداری سلفی تغییر دهد و مطابق با سلیقه و شرایط نوری بهترین تجربه‌ی فیلم‌برداری را به‌دست آورد.

دوربین Action 3 سه میکروفون درونی دارد تا کیفیت ضبط صدا را بهبود دهد و نویز ایجادشده به‌دلیل وزش باد در طبیعت یا حین سرعت زیاد کاهش یابد. البته اگر به اتصال میکروفون‌های با‌کیفیت‌تر مجزا نیاز باشد، می‌توان با کمک کابل تبدیل جک ۳/۵ میلی‌متری به USB-C آن را به دوربین متصل کرد.

افزون‌براین، کاربران با فرمان صوتی نیز می‌توانند دوربین را کنترل کنند. این قابلیت باعث می‌شود هر فرد به‌تنهایی بتواند فرایند ضبط ویدئو را بدون نیاز به دستیار مدیریت کند. از دیگر ویژگی‌های این دوربین می‌توان به امکان پخش زنده با کیفیت ۱۰۸۰p و نرخ فریم ۳۰ فریم‌برثانیه اشاره کرد که پیش‌تر در نسل قبلی نیز ارائه شده بود.

دوربین DJI Osmo Action 3 با تجهیزات Adventure

دیگر شکایتی که از دوربین DJI Action 2 می‌شد، درباره‌ی قیمت ۴۰۰ دلاری آن بود که با اضافه‌شدن باندل ماژول نمایشگر قاب جلویی سریع به ۵۱۹ دلار افزایش می‌یافت. با‌این‌حال برای جلب رضایت مشتریان، دوربین Osmo Action 3 با قیمت ۳۲۹ دلار برای خرید باندل Standard Combo شامل لوازم جانبی نظیر Extreme Battery و تعدادی از ابزار نصبی عرضه می‌شود.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ساکنان آمریکا همچنان اجازه دارند از پهپادهای DJI استفاده کنند

این قیمت نه‌تنها از مدل Action 2، بلکه از اولین مدل دوربین اکشن DJI نیز ۲۰ دلار ارزان‌تر است. مشتریانی که به باتری بزرگ‌تری نیاز داشته باشند، می‌توانند باندل Advanture Combo را با قیمت ۴۳۹ دلار سفارش دهند که شامل سه باتری می‌شود. درحال‌حاضر، هر دو گزینه‌ برای سفارش دردسترس خریداران قرار دارد

دیدگاه شما کاربران newslan درباره‌ی دوربین DJI Osmo Action 3 چیست؟

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا