zoomit

دلیل خاموش شدن ناگهانی لپ‌ تاپ چیست؟

دلیل خاموش شدن ناگهانی لپ‌ تاپ چیست؟

تصور کنید در حین انجام پروژه‌ای مهم یا تماشای فیلم محبوبتان، ناگهان بدون هشدار قبلی لپ‌تاپ خاموش می‌شود و شما می‌مانید و فایل‌های ازدست‌رفته و پروژه‌ای ناتمام! خاموش شدن ناگهانی لپ‌تاپ، آن هم در شرایطی که قیمت لپ تاپ همه‌روزه رو به افزایش است، تجربه‌ی نگران‌کننده‌ای محسوب می‌شود که می‌تواند برای هر شخصی رخ دهد.

با‌این‌حال، رایانه بسیار شگفت‌انگیزتر از آن چیزی است که بیشتر مردم تصور می‌کنند؛ زیرا مکانیزم داخلی این دستگاه‌ها در صورت داغ شدن بیش‌ازحد یا مشکلاتی از این دست، برای محافظت در برابر آسیب‌های احتمالی لپ‌تاپ را خاموش می‌کند؛ بنابراین، اگرچه باید خیلی سریع به‌دنبال علت اصلی چنین مشکلی بود، این خاموش شدن ناگهانی گاهی چندان هم نگران‌کننده نیست و در اغلب مواقع حل می‌شود.

پیش از این به روش‌های حل مشکل روشن نشدن لپ تاپ پرداختیم و اکنون قصد داریم تمام دلایل احتمالی خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ را مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید.

علت خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ

خاموش شدن ناگهانی لپ‌ تاپ ممکن است به دلایل زیادی رخ دهد که از شایع‌ترین آن‌ها می‌توان به پرشدن فضای ذخیره‌سازی، داغ شدن بیش‌ازحد، مشکلات باتری،‌ به‌روز نبودن درایورها، ویروسی شدن یا مواردی از این قبیل اشاره کرد. در ادامه تمام راه‌حل‌های ممکن برای عبور از مشکل خاموش شدن ناگهانی لپ‌تاپ را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

مشاهده لاگ‌های سیستم

یکی از مواردی که باید پیش از انجام راهکارهای احتمالی برای بررسی ایراد خاموش شدن دستگاه انجام دهید، بررسی گزارش رویداد در ویندوز به‌واسطه‌ی Event Viewer است؛ ابزار مفیدی که تمام رویدادهای ممکن از جمله خاموش شدن یا راه‌اندازی خودکار را ثبت و ردیابی می‌کند. در ادامه نحوه‌ی انجام این کار در ویندوز ۱۱ را مرور می‌کنیم.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا