مديريت ICT

خوراکی محبوب میلیاردهای دنیای فناوری چیست؟

خوراکی محبوب میلیاردهای دنیای فناوری چیست؟

پولدار بودن همواره به معنی سبک زندگی و عادت‌های غذایی سالم با استفاده از بهترین موارد اولیه و سرآشپزهای درجه یک نیست.

به گزارش بیزنس اینسایدر، در حالی که برخی جدیدترین سبک‌های رژیم پالیو (Paleo) و گیاه‌خواری را امتحان می‌کنند، برخی میلیاردرهای دنیای فناوری همچنان از خوردن شکلات برای صبحانه لذت می‌برند یا به‌طور کلی برای روزها از خوردن غذا خودداری می‌کنند.

از‌این‌رو، وقتی صحبت از ثروت به میان می‌آید، ممکن است بخواهید از این چهره‌ها پیروی کنید، اما در‌مورد سلامتی باید بیشتر فکر کنید.

ریچارد برانسون، بنیانگذار گروه ویرجین، تخمین می‌زند که روزانه ۲۰ فنجان چای می‌نوشد.

او در سال ۲۰۱۶ به دیلی میل گفت: «من نمی‌دانم که چطور باید بدون چای صبحانه انگلیسی زنده بمانم.»

برانسون روز خود را با سالاد میوه و موسلی (غلات) برای صبحانه آغاز می‌کند.
 

خوراکی محبوب میلیاردهای دنیای فناوری چیست؟

این میلیاردر گاهی به‌جای آن، کیپر(‌شاه ماهی) می‌خورد.

برانسون در جزیره خصوصی خود در دریای کارائیب، جزیره نکر، زندگی می‌کند.

او در سال ۲۰۱۷ در یک پست وبلاگی در وب‌سایت ویرجین اعلام کرد که روزهایش را با ورزش، وقت‌گذرانی با خانواده‌اش و جلسات کاری پر می‌کند و ترجیح می‌دهد «در زمان ناهار» برنامه‌ریزی کند تا «حالش بهتر» شود.

او گفت برای شام ترجیح می‌دهد وعده‌های غذایی گروهی برگزار کند، «آن وقت موضوع‌های مختلف به اشتراک گذاشته می‌شود و ایده‌ها متولد می‌شوند.» برانسون گفت حدود ساعت ۱۱ شب به رختخواب می‌رود و هر شب حدود شش ساعت می‌خوابد.

جف بزوس، مدیرعامل آمازون، گفته است که دوست دارد صبح‌ها وقت بگذارد و یک صبحانه سالم بخورد.

دوست دختر بزوس، لورن سانچز، اوایل امسال گفت که بزوس هر یکشنبه صبح پنکیک درست می‌کند.

سانچز به وال‌استریت ژورنال گفت: «او هر بار کتاب آشپزی بتی کراکر را بیرون می‌آورد و من می‌گویم: «خوب، تو که باهوش‌ترین مرد جهان هستی، چرا هنوز این کتاب را حفظ نکرده‌ای؟»

 

خوراکی محبوب میلیاردهای دنیای فناوری چیست؟

مجری سابق اخبار به این مجله گفت که بزوس همچنین «به‌شدت به تمرینات خود» با مربی شخصی‌اش، وس اوکرسون، پایبند است.
وقتی او یکشنبه‌ها پنکیک نمی‌خورد، انتخاب‌های صبحانه‌اش ممکن است عجیب‌و‌غریب باشد.

طبق گزارشی از مجله دی (D)، بزوس در جلسه‌ای در سال ۲۰۱۴ با یک شرکت تجارت الکترونیکی کوچک که در نهایت آمازون آن را خریداری کرد، یک صبحانه شامل اختاپوس مدیترانه‌ای با سیب‌زمینی، بیکن، ماست و سیر تازه و یک تخم‌مرغ آب‌پز سفارش داد.

طبق این گزارش، بزوس گفت: «تو همان اختاپوسی هستی که من برای صبحانه می‌خورم. وقتی به فهرست غذا نگاه می‌کنم، تو چیزی هستی که من نمی‌فهمم، چیزی که هرگز نخورده‌ام. باید برای صبحانه اختاپوس بخورم.»

مارک کوبان، سرمایه گذار، در سال ۲۰۱۴ گفت که صبحانه او شامل یک فنجان قهوه و دو کلوچه از شرکتی به نام آلیسا کوکی است.

طبق وب‌سایت این شرکت، کوکی‌ها سرشار از فیبر و پروتئین‌ا‌ند و کربوهیدرات کمی دارند.

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی (CNBC)، بنیانگذار این شرکت در سال ۲۰۱۲ یک جعبه نمونه از کلوچه‌ها را همراه با نامه‌ای برای کوبان فرستاد تا برای ۲۵ درصد سهام، ۵۰ هزار دلار، در این شرکت سرمایه‌گذاری کند و کوبان هم در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد.
 

خوراکی محبوب میلیاردهای دنیای فناوری چیست؟

کوبان در وب‌سایت شرکتش می‌گوید: «من فقط آن‌ها را نمی‌خورم، بلکه با آن‌ها زندگی می‌کنم. اغراق نیست اگر بگویم روزهایی وجود دارد که آن‌ها را برای صبحانه، ناهار و شام خورده‌ام.»

به گفته این شرکت، نوع شیرینی مورد علاقه او، کوکی جو دوسر سالم (Healthy Oatmeal Bite) است.

کوبان گفته است که «غذای نهایی» او یک سالاد مک دونالد با بعضی مخلفات است.

سرمایه‌گذار «شارک تنک» (Shark Tank) در سال ۲۰۱۷ به مجله مردان (Men’s Journal) گفت که دو سالاد از مک‌ دونالد می‌خرد، آن‌ها را در یک کاسه بزرگ می‌ریزد و «ذرت، پنیر کوتاژ، سس و به‌عنوان کروتن (نان ترد) غلات ترد (cereal)» به آن اضافه می‌کند.

کوبان در سال ۲۰۱۹ فاش کرد که گیاه‌خوار است.

کوبان گفت که در طول قسمتی از برنامه تلویزیونی «شارک تنک» که در آن ۲۵۰ هزار دلار در یک شرکت گوشت گیاهی سرمایه‌گذاری کرده بود، گوشت را کنار گذاشته است.

کوبان گفت: «من در صفحه اول آن خواهم بود. من کودک روی پوستر آن خواهم بود. ما با هم کار خواهیم کرد.»

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، می‌گوید به‌قدری کوکای رژیمی را دوست دارد که روزی سه یا چهار بار نوشابه می‌نوشد.

گیتس در سال ۲۰۱۴ نوشت: «همه آن قوطی‌ها نیز چیزی در حدود ۳۵ پوند آلومینیوم در سال دارند.»

جوردی کروز، سرآشپز ستاره میشلن، اوایل امسال گفت که گیتس یک‌بار کل رستوران خود را برای دو روز رزرو کرد و فقط یک کوکای رژیمی سفارش داد.

عادات غذایی گیتس خیلی بهتر از میلیاردرهای دیگر نیست.

او گفته است که برای صبحانه غلات کاکائویی می‌خورد. اگرچه همسر سابقش، ملیندا گیتس، در گذشته گفته بود که او وعده غذایی را به‌کلی حذف می‌کند.
 

خوراکی محبوب میلیاردهای دنیای فناوری چیست؟

او همچنین ظاهرا چیزبرگر را دوست دارد. در ردیت آما (Reddit AMA) در سال ۲۰۱۶، وقتی از گیتس در‌مورد ساندویچ مورد‌علاقه‌اش پرسیدند، پاسخ داد: «چیزبرگر، چیزبرگر، چیزبرگر».

گیتس در سریال نتفلیکس «درون مغز بیل» (Inside Bill’s Brain) در‌مورد علاقه خود به نوشیدنی پودری تنگ (Tang)، صحبت کرد.

بر‌اساس گزارش سی‌ان‌بی‌سی، گیتس در این مستند گفت: «من به‌جای اینکه غذا بخورم یک بطری تنگ می‌خریدم که یک نوشیدنی شیرین پرتقالی است که می‌دانید آن را به ماه بردند و تنگ نارنجی را روی دستم می‌ریختم و آن را از روی دستم لیس می‌زدم. من روی چیزهایی کار می‌کردم.»

استیو جابز به‌خاطر عادات غذایی خاص خود معروف بود.

بر اساس بیوگرافی والتر ایزاکسون، بنیانگذار اپل گاهی اوقات برای هفته‌ها تنها یک یا دو غذا را می‌خورد.رژیم غذایی او در یک مقطع فقط هویج و سیب بود. کتاب می‌گوید در زمان دیگری، او یک «میوه‌خوار» بود و فقط میوه، سبزیجات، آجیل، دانه‌ و غلات می‌خورد.

جابز به ایزاکسون گفت که وقتی در کالج رید دانشجوی سال اول بود، «قسم خورده بود گوشت را کنار بگذارد» و بعدها غلات و شیر را هم کنار گذاشت.

جابز ظاهرا فکر می‌کرد که رژیم گیاه‌خواری او باعث می‌شود که بدنش هیچ نوع بویی ندهد.

در کتاب ایزاکسون آمده است که بنیان‌گذار اپل معتقد بود که در نتیجه به استفاده منظم از دئودورانت یا دوش گرفتن نیازی ندارد.

 

خوراکی محبوب میلیاردهای دنیای فناوری چیست؟

گاهی اوقات جابز چندین روز در یک زمان روزه می‌گرفت که به گفته او، باعث ایجاد احساس سرخوشی می‌شد.

زمانی که جابز در سال ۲۰۰۳ به سرطان لوزالمعده مبتلا شد، سعی کرد از طریق رژیم غذایی، با خوردن مقدار زیادی میوه و هویج، خود را درمان کند.

پنج سال بعد و پس از برداشتن بخشی از پانکراس، ماهی و پروتئین‌های دیگر را دوباره به رژیم غذایی خود وارد کرد. اما تا زمان مرگش در سال ۲۰۱۱، بنیانگذار اپل یک رژیم غذایی عمدتا مایع داشت.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، رژیم غذایی چندان سالمی ندارد. 

ماسک در بیوگرافی اشلی ونس با عنوان «ایلان ماسک: تسلا، اسپیس‌ایکس و تلاش برای آینده‌ای شگفت‌انگیز» گفت: «اگر راهی وجود داشت که بتوانم غذا نخورم تا بیشتر کار کنم، غذا نمی‌خوردم.»

ماسک عادت داشت صبحانه را حذف کند، یا برای شروع روز یک تکه شکلات مارس (Mars bar) یا دونات می‌خورد.

به گزارش آنترپرنر (Entrepreneur)، ماسک در سال ۲۰۱۷ گفت: «من سعی می‌کنم مواد شیرین را کاهش دهم و بهتر است املت و قهوه بخورم.» اما به نظر نمی‌رسد که او این عادت را چندان کنار بگذارد. این میلیاردر ماه گذشته در توییتر گفت که هر روز صبح یک دونات می‌خورد.
 

خوراکی محبوب میلیاردهای دنیای فناوری چیست؟

ماسک در سال ۲۰۲۰ به جو روگان گفت: «من ترجیح می‌دهم غذاهای خوشمزه بخورم و زندگی کوتاه‌تری داشته باشم.» ناهار به اندازه صبحانه برای ماسک بی‌اهمیت است.

این میلیاردر گفت هر چه دستیارش در طول جلسات برای او بیاورد، «پنج دقیقه‌ای آن را فرو می‌دهم.»

در عوض، ماسک روی شام تمرکز می‌کند که اغلب سر کار می‌خورد. ماسک در سال ۲۰۱۵ در ردیت آما گفت که غذاهای مورد علاقه‌اش فرانسوی و باربیکیو است.
به نظر می‌رسد ماسک نیز مانند گیتس از طرفداران کوکای رژیمی باشد.

ماسک سال گذشته عکسی را در توییتر منتشر کرد که به گفته خودش میز کنار تختش بود. تصویر شامل چهار قوطی کوکای رژیمی بدون کافئین بود. وی طی سال‌ها چندین بار عشق خود را به این نوشیدنی ابراز کرده است.

در سال ۲۰۰۷، گفته شد که ماسک در یک زمان در روز هشت قوطی می‌نوشید.

ماسک گفت: «من چنان حال عجیبی داشتم که به‌طور جدی احساس می‌کردم دارم دید محیطی‌ام را از دست می‌دهم.»

او در سال ۲۰۲۲ در توییتی نوشت که برایش مهم نیست که کوکای رژیمی «امید به زندگی من را کاهش دهد.»

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، انواع مختلفی از رژیم‌ها را آزمایش کرده است

او در سال ۲۰۱۱ یک «چالش شخصی» برای خود ایجاد کرد که فقط گوشت حیواناتی را که کشته است، بخورد.
 

خوراکی محبوب میلیاردهای دنیای فناوری چیست؟

به گزارش فورچون (Fortune)، او هدف خود را در یک پست فیس‌بوک اعلام کرد. رژیم غذایی «آنچه می‌خورید را بکشید» او شامل بز، خوک، مرغ و خرچنگ بود.

زاکربرگ از به اشتراک‌ گذاشتن غذایی که کشته بود، با دوستان و مهمانان خانه خجالتی نداشت.

اما اینطور نیست که دورسی به شیوه‌های استاندارد غذا خوردن معروف باشد.

مدیر عامل توییتر در سال ۲۰۱۲ فاش کرد که صبحانه روزانه او در آن زمان دو تخم‌مرغ آب‌پز با سس سویا بود.
دورسی همچنین سبک‌های مشهور رژیم غذایی را امتحان کرده است.

او قبلا یک گیاه‌خوار بود، اما بتاکاروتن بیش از حد (رنگدانه نارنجی موجود در هویج) باعث شد پوست او نارنجی شود. بنابراین در سال ۲۰۱۳، به رژیم غذایی پالیو  روی آورد، یعنی رژیم شکارچی‌ گردآورنده که خوردن قندهای تصفیه شده، غلات و غذاهای فرآوری‌شده را ممنوع می‌کند.

دورسی در مورد روزه نیز صحبت کرده است.
 

خوراکی محبوب میلیاردهای دنیای فناوری چیست؟

دورسی در سال ۲۰۱۹ گفت که در طول هفته کاری فقط یک وعده غذایی در روز می‌خورد – شام – و سپس تمام آخر هفته را پیرو یک برنامه رژیمی که در آن زمان در سیلیکون‌ ولی به نام «روزه‌داری متناوب» نامیده می‌شد روزه می‌گرفت.

بنیان‌گذار توییتر گفت این برنامه به او کمک می‌کند تمرکز کند.

با این حال، دورسی گفت که تا سال ۲۰۲۰، هفت وعده غذایی در هفته که فقط شام است می‌خورد.

دورسی در یکی از قسمت‌های پادکست سال ۲۰۱۹ به نام زندگی بن‌گرینفیلد‌لایف (BenGreenfield Life) گفت: «اولین باری که این کار را انجام دادم، مثل روز سوم، احساس کردم توهم دارم. وضعیت عجیبی بود، اما وقتی که دو بار بعد این کار را انجام دادم، برای من بسیار آشکار شد که چقدر و چطور روزهای ما حول وعده‌های غذایی متمرکز است و تجربه‌ای که داشتم زمانی بود که مدت بیشتری روزه گرفتم و دیدم که زمان چقدر کند شد.»

برایان جانسون، کارآفرین بیوتکنولوژی، یک رژیم بهداشتی دقیق مانند دورسی دارد.

جانسون، بنیانگذار کرنل، امیدوار است که ساعت بدن خود را چند دهه از‌طریق برنامه‌ای که به نام پروژه بلوپرینت (Project Blueprint) آغاز کرده است، به عقب بازگرداند.
 

خوراکی محبوب میلیاردهای دنیای فناوری چیست؟

جانسون صبح‌ها دوجین دارو و مکمل مصرف می‌کند و یک رژیم غذایی گیاهی از غذاهای نرم و جامد را حفظ می‌کند. او مصرف روزانه خود را به ۱۹۷۷ کالری در روز محدود می‌کند.

جانسون همچنین به محض بیدار شدن از خواب یک اسموتی به‌نام «غول سبز» می‌نوشد که شامل ترکیباتی مانند اسپرمیدین، کراتین، پپتیدهای کلاژن و فلاوانول‌های کاکائو است.

او در این پست همچنین اشاره کرد که ب۱۲ (B12) امگا-۳، آهن و ویتامین دی۳ (D3) را به‌عنوان مکمل مصرف می‌کند.

وارن بافت در سال ۲۰۱۵ به مجله فورچون گفت که «یک چهارمش کوکاکولا» است و افزود که روزانه پنج وعده و سه لیتر می‌نوشد.

فورچون اعلام کرد در حالی که او معمولا اولین قوطی خود را با «چیپس خلالی» مصرف می‌کند، گاهی اوقات آن را با بستنی جایگزین می‌کند.
 

خوراکی محبوب میلیاردهای دنیای فناوری چیست؟

بافت به شوخی گفته است که «مثل کودکی شش ساله» غذا می‌خورد، زیرا جدول‌های آماری می‌گوید کودکان شش ساله کمترین میزان مرگ‌و‌میر را دارند.

فورچون خاطرنشان کرد که بیل گیتس، یکی از دوستان بافت، مشاهده کرده است که میلیاردر همکارش زیاد همبرگر مک‌دونالد و اورئو (بیسکوئیت) می‌خورد.

منبع: ایندیپندنت

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا