zoomit

ایلان ماسک با کاربران اتمام حجت کرد: توییتر به «جهنم‌دره‌ای» برای آزادی بیان تبدیل نخواهد شد

ایلان ماسک با کاربران اتمام حجت کرد: توییتر به «جهنم‌دره‌ای» برای آزادی بیان تبدیل نخواهد شد

ایلان ماسک احتمالاً تا فردا روند خرید توییتر را تکمیل و این شبکه‌ی اجتماعی را به شرکتی خصوصی تبدیل می‌کند. درحالی‌که زمان زیادی تا بسته‌شدن قرارداد باقی نمانده، شرکت‌های تبلیغاتی نگران برنامه‌های میلیاردر سرشناس برای کاهش نظارت بر محتوا و احتمال بروز تعارض منافع در حوزه‌ی تبلیغات خودرو هستند؛ چون ماسک هم‌اکنون به‌عنوان مدیرعامل تسلا نیز فعالیت می‌کند.

به‌گزارش newslan، ایلان ماسک چند ماه پیش گفت که ممکن است پس از خرید توییتر حساب کاربری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را برگرداند. ترامپ به‌دلیل اظهاراتش درباره‌ی هجوم مردم به ساختمان محل برگزاری جلسات کنگره، از حضور در توییتر منع شد. یکی از مدیران ارشد شرکت GroupM می‌گوید بازگشت دونالد ترامپ به توییتر خط‌قرمز بسیاری از شرکت‌های تبلیغاتی است.

GroupM که در حوزه‌ی خرید تبلیغات فعالیت می‌کند، می‌گوید تعداد زیادی از برندهای شناخته‌شده به این شرکت گفته‌اند درصورت بازگشت ترامپ تمامی تبلیغات نمایش‌داده‌شده در توییتر را تعلیق کند. بقیه‌ی برندها فعلاً منتظرند ببینند که پس از فروش توییتر به ماسک، چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. ظاهراً ترامپ گفته است که حتی در‌صورت موافقت ایلان ماسک، به توییتر برنمی‌گردد. رئیس‌جمهور سابق آمریکا اکنون شبکه‌ی اجتماعی اختصاصی خودش را دارد.

ایلان ماسک در پیامی خطاب به شرکت‌های تبلیغاتی می‌گوید هدفش از خرید توییتر ایجاد محفلی برای گردهمایی مردم است؛ جایی که طیف وسیعی از عقاید به شیوه‌ای سالم به بحث گذاشته شوند. بااین‌حال مدیرعامل تسلا می‌گوید توییتر به جهنم‌دره‌ای که بتوان در آن هر حرفی را بدون عواقب زد، تبدیل نخواهد شد. ماسک می‌گوید توییتر در عین تبعیت از قوانین،‌ باید پلتفرمی گرم و دلپذیر برای همه باشد. از نگاه ایلان ماسک، توییتر قرار است به پلتفرمی برای تقویت برند و رشد شرکت‌ها تبدیل شود.

ایلان ماسک می‌گوید توییتر به‌دنبال تبدیل‌شدن به محترم‌ترین پلتفرم تبلیغاتی دنیا است

ایلان ماسک در توییت جدیدش می‌گوید دیدگاه‌های او درباره تبلیغات به شیوه‌ای اشتباه در رسانه‌ها بازتاب داده شده‌اند. ماسک می‌گوید تبلیغات اگر به شیوه‌ی مناسبی نمایش داده شوند، می‌توانند کاربران را خشنود و سرگرم و مطلع کنند. براساس گفته‌ی مدیرعامل اسپیس ایکس، توییتر مشتاق است به محترم‌ترین پلتفرم تبلیغاتی دنیا تبدیل شود.

ایلان ماسک پس از ماه‌ها حاشیه، اکنون در آستانه‌ی خرید توییتر است. درحالی‌که مدیرعامل تسلا در تلاش برای عقب‌نشینی از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری بود، اکنون همه‌ی شرایط برای بسته‌شدن قرارداد مهیا است؛ زیرا بانک‌ها روند اعطای وام ۱۳ میلیارد دلاری به ماسک را شروع کرده‌اند و شخص ایلان ماسک وارد مقر مرکزی توییتر شده است و سرمایه‌گذاران از همین‌حالا آماده‌ی «تعلیق فوری» معاملات سهام توییتر پس از بسته‌شدن قرارداد هستند.

توییتر اوایل ماه جاری میلادی نامه‌ای برای شرکت‌های تبلیغاتی فرستاد تا به آنان بگوید که در حال پیش‌برد قرارداد با ایلان ماسک است و از نگرانی‌های این شرکت‌ها برای تبلیغات در توییتر آگاه است. توییتر ۸۹ درصد از درآمد ۵٫۰۸ میلیارد دلاری خود در سال ۲۰۲۱ را از راه تبلیغات به‌دست آورد. با وجود وابستگی شدید توییتر به تبلیغات، سهم این شرکت از صنعت تبلیغات آنلاین آمریکا، تنها ۱٫۱ درصد است. گوگل و متا بازیگران بزرگ این صنعت محسوب می‌شوند.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایلان ماسک: توییتر پژمرده شده ولی پتانسیل شگفت‌انگیزی برای پیشرفت دارد
  • با تأخیر در جلسه دادگاه، ایلان ماسک باید تا ۶ آبان توییتر را تصاحب کند

ایلان ماسک گفته است که از تبلیغات متنفر است. ماسک اوایل سال ۲۰۲۲ در چند توییت اعلام کرد که توییتر باید به‌سمت مدل اشتراکی حرکت و نمایش تبلیغات را در سرویس توییتر بلو متوقف کند. توییتر بلو سرویسی اشتراکی با قابلیت‌های اضافه است. ماسک برنامه‌هایی جدی برای افزایش درآمد توییتر دارد و احتمالاً بخشی از این برنامه تعدیل نیرو خواهد بود. ماسک تعدیل ۷۵ درصدی نیروها را تکذیب کرده است؛ اما احتمالاً همچنان بخشی از کارکنان فعلی را اخراج می‌کند.

ایلان ماسک خودش را حامی جدی آزادی بیان می‌داند؛ به‌همین‌دلیل، معتقد است که توییتر باید در‌قبال حذف توییت‌ها یا مسدود‌کردن حساب‌های کاربری رویکرد محتاطانه‌تری در پیش بگیرد. قاضی کتلین مک‌کورمیک از دادگاه ایالت دلاور تا پایان روز ششم آبان (جمعه) به ایلان ماسک فرصت داده است که قرارداد را ببندد. در‌صورت منعقد‌نشدن قرارداد، تاریخ برگزاری جلسه‌ی استماع دادگاه اعلام خواهد شد. این دادگاه به شکایت توییتر از ایلان ماسک به‌‌دلیل تلاش برای نقض مفاد قرارداد ارتباط دارد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا