zoomit

خودرو تمام‌برقی bZ4X تویوتا با محدوده مسافت ۴۶۰ کیلومتر و سقف مجهز به سلول خورشیدی معرفی شد

تویوتا ماه آوریل bZ4X را معرفی کرد. این خودرو یکی از هفت خودرو تمام‌برقی سری Beyond Zero است که بنا‌به اعلام این خودروساز، تا سال ۲۰۲۵ معرفی خواهند شد. تا روز گذشته، اطلاعات زیادی از این خودرو دردسترس نبود؛ اما روز جمعه با معرفی مدل تولیدی این شاسی‌بلند، جزئیات کاملی درباره‌اش منتشر شد.

به‌گزارش انگجت، خودرو الکتریکی bZ4X در دو مدل دیفرانسیل‌جلو و چهارچرخ متحرک عرضه خواهد شد. مدل اول از موتور ۱۵۰ کیلووات‌ساعتی بهره می‌برد که می‌تواند در ۸/۴ ثانیه سرعت خودرو را از صفر به صد برساند.

طبق استاندارد WLTC، این خودروساز ادعا می‌کند که باتری ۷۱/۴ کیلووات‌ساعتی مدل دیفرانسیل‌جلو (FWD) این امکان را فراهم کرده است که با هر بار شارژ، مسافتی درحدود ۵۰۰ کیلومتر یا ۳۱۰ مایل را طی کند. انتظار می‌رود پس از آزمایش عملی این خودرو، میزان مسافت واقعی آن کمتر از ۵۰۰ کیلومتر باشد. گفتنی است که مسافت اشاره‌شده برای مدل ژاپنی bZ4X است که شاید درمقایسه‌با مدل‌های مخصوص بازار آمریکا کمی تفاوت داشته باشد.

toyota bz4x

باتری این خودرو از شارژ سریع ۱۵۰ کیلوواتی DC پشتیبانی می‌کند. بدین‌ترتیب، می‌توان با حدود ۳۰ دقیقه شارژ، ۸۰ درصد ظرفیت باتری آن را شارژ کرد. دو موتور ۸۰ کیلووات‌ساعتی در مدل چهارچرخ متحرک (AWD) تعبیه شده است که هرکدام روی یکی از محورها قرار گرفته‌اند. مجموع توان خروجی این موتورها ۱۶۰ کیلووات است.

همچنین، شتاب صفر تا صد این مدل ۷/۷ ثانیه اعلام شده است. طبق گفته تویوتا، این مدل با هر بار شارژ می‌تواند مسافتی درحدود ۴۶۰ کیلومتر طی کند. در هر دو مدل این خودرو برقی، باتری‌ها در شاسی قرار داده شده‌ است. این ویژگی باعث شده است که مرکز ثقل این شاسی‌بلند کاهش و استحکام آن افزایش یابد.

تویوتا قصد دارد bZ4X را به ویژگی‌های اضافه‌ی دیگری مجهز کند. یکی از این قابلیت‌ها سقف خورشیدی است که به‌گفته‌ این خودروساز، می‌تواند انرژی موردنیاز برای ۱،۱۲۰ مایل (حدود ۱،۸۲۰ کیلومتر) را تولید کند. علاوه‌بر‌این، تویوتا سیستم فرمان به‌ سیم را ارائه می‌دهد که اتصال مکانیکی بین فرمان و چرخ‌های جلو را از بین می‌برد. هر دو ویژگی اشاره‌شده در مدل‌های منتخب این خودرو برقی در دسترس خواهد بود. bZ4X اواسط سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده و سایر بازارها عرضه خواهد شد.

دیدگاه شما کاربران نیوزلن درباره خودرو برقی جدید تویوتا چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا