zoomit

خط‌ونشان سونی برای رقبا: می‌توانیم در چندماه ربات انسان‌نما بسازیم

خط‌ونشان سونی برای رقبا: می‌توانیم در چندماه ربات انسان‌نما بسازیم

افسانه‌های مربوط به شورش ربات‌ها علیه بشریت قدمت بسیار زیادی دارند. اکنون به‌نظر می‌رسد شمارش معکوس برای به‌واقعیت‌ پیوستن این افسانه‌ها آغاز شده است. درواقع شرکت‌های مختلف در سرتاسر جهان تلاش می‌کنند تا ربات انسان‌نمایی با هوش و اهداف خاص خود طراحی کنند. تاکنون خبرهای زیادی درمورد ربات تسلا و شیائومی CyberOne منتشر شده است و اکنون به‌نظر می‌رسد یکی دیگر از غول‌های فناوری جهان نیز تصمیم دارد فعالیت خود را در این حوزه آغاز کند. سونی اعلام کرده است فناوری ساخت سریع ربات‌های انسان‌نما را دراختیار دارد و تنها عاملی که باعث شده این شرکت ژاپنی در حوزه‌ی رباتیک عقب بماند این است که چگونه از چنین محصولی به‌طور مؤثر استفاده کند.

هیرواکی کیتانو، مدیر ارشد فناوری سونی در مصاحبه‌ی اخیر خود به رویترز گفت:

ازنظر فناوری، چندین شرکت در جهان ازجمله سونی، فناوری کافی را دراختیار دارند تا به‌محض این‌که مشخص شد کدام مورد استفاده از ربات‌های انسان‌نما امیدوارکننده‌تر است، چنین محصولی را به‌سرعت تولید کنند.

کیتانو در ادامه اعلام کرد هر شرکتی مأموریت خاص خود را دنبال می‌کند و همین امر درمورد ربات‌های انسان‌نما نیز صادق است. هنگامی‌که شرکت‌ها متوجه شوند این ماشین‌ها چگونه می‌توانند مفید واقع شوند، امکان ساخت آن‌ها در مدت‌زمان بسیار کوتاهی وجود دارد.

شاید سونی تا چندماه دیگر وارد بازار ربات‌های انسان‌نما شود

سگ رباتیک سونی Aibo

مقاله‌ی مرتبط:

  • ایلان ماسک: ربات انسان نمای تسلا زندگی را برای میلیون‌ها خانوار ساده‌تر می‌کند
  • مورتی؛ رباتی چهارپا که می‌تواند پس از یک ساعت، راه‌رفتن را «یاد بگیرد»

به‌نوشته‌ی Gizchina، سونی پیش‌از این موفق شده بود سگ رباتیکی به‌نام Aibo را عرضه کند. شرکت ژاپنی تقریباً ۲۰ سال پیش این کار را انجام داد. علاوه‌براین، سونی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۶ موفق شد بیش‌از ۱۵۰ هزار دستگاه از این ربات به‌فروش برساند. نسخه‌ی پیشرفته‌ی سگ رباتیک این برند در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و پس‌از گذشت ۶ ماه از عرضه‌، حدود ۲۰ هزار واحد از آن به‌فروش رسید.

هوندا و هیوندای ازجمله اولین شرکت‌هایی بودند که به ساخت ربات‌های انسان‌نام روی آوردند و این درحالی است که بسیار از مردم از دستاوردهای آن‌ها اطلاعی ندارند و درعوض بیشتر جذب خبرهای تسلا و شیائومی می‌شوند. ایلان ماسک قصد دارد هزاران ربات را در کارخانه‌های تسلا به‌کار گیرد و پس از موفقیت در این مرحله، میلیون‌ها ربات ساخت این شرکت برای سایر کاربران در سرتاسر جهان تولید خواهد شد.

سونی پایگاه مشتریان بسیار بزرگی دراختیار دارد. این شرکت درواقع تأمین‌کننده‌ی شماره یک بسیاری از قطعات صنعت فناوری در جهان است. غول فناوری ژاپنی می‌داند که کلمات «موسیقی» و «بازی» چگونه کار می‌کنند و به‌همین دلیل در این دو حوزه، درآمدزایی درخورتوجهی دارد. ما می‌توانیم ساعت‌ها درمورد نکات مثبت سونی صحبت کنیم و بنابراین اگر این شرکت تصمیم بگیرد وارد حوزه‌ی ساخت ربات‌های انسان‌نما شود، احتمالاً این صنعت را به‌سمت توسعه‌ی سریع‌تر سوق خواهد داد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا