zoomit

حمله هکری به سرویس‌های مالی ۳٫۵ تریلیون دلار هزینه به کل دنیا تحمیل می‌کند

حمله هکری به سرویس‌های مالی ۳٫۵ تریلیون دلار هزینه به کل دنیا تحمیل می‌کند

شرکت بریتانیایی Lloyd’s of London که در بازار بیمه فعالیت می‌کند، در گزارشی هشداردهنده می‌گوید که حمله‌ی سایبری گسترده علیه سیستم‌های پرداخت مالی احتمالاً هزینه‌ی سنگین ۳٫۵ تریلیون دلاری به دنیا وارد خواهد کرد و بخش زیادی از این هزینه را نمی‌توان با بیمه پوشش داد.

براساس پیش‌بینی‌های Lloyd’s of London، حمله‌ی سنگین سایبری در بازه‌ی زمانی پنج‌ساله می‌تواند ۱٫۱ تریلیون دلار به ایالات متحده ضرر بزند. این سناریوِ ریسک سیستمی که با همکاری مرکز مطالعات ریسک دانشگاه کمبریج تدوین شده، اعلام می‌کند که چنین حمله‌ای باعث «اختلال گسترده در تجارت جهانی» خواهد شد.

پیش‌بینی شده است که در بازه‌ی زمانی پنج‌ساله، چین و ژاپن به‌ترتیب متحمل ضرر ۴۷۰ میلیارد دلاری و ۲۰۰ میلیارد دلاری شوند.

بنابر گزارش رویترز، هم‌بستگی سیستم‌های سایبری در سراسر دنیا بدین‌معنی است که حوزه‌ای خاص نباید به‌تنهایی دربرابر خطرات ایستادگی کند و لازم است که جدیدترین دانش و تخصص و نوآوری‌ها در بین دولت‌ها و صنایع مختلف به‌اشتراک گذاشته شود.

Lloyd’s of London می‌گوید در سال ۲۰۲۲ حق بیمه‌ی مکتوب به بیش‌ از ۹ میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود این عدد تا سال ۲۰۲۵ به ۱۳ تا ۲۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کند. تحلیلگران می‌گویند برخی از شرکت‌ها نگران‌اند که بیمه‌های سایبری در مواقع جنگ نتوانند حمایت لازم را ارائه دهند. همین مسئله برخی از شرکت‌ها را از تهیه‌ی بیمه‌ی سایبری منصرف می‌کند.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا