zoomit

حمله سایبری به وب‌سایت‌های ایرانی

حمله سایبری به وب‌سایت‌های ایرانی

یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های هکری در جهان به نام انانیموس (Anonymous) در صفحه توییتر خود اعلام کرد که به چند وب‌سایت ایرانی، از جمله وب‌سایت‌های دولت، صداوسیما و درگاه ملی دولت هوشمند حمله سایبری کرده است.

پایگاه اینترنتی دولت (iran.gov.ir) نخستین وب‌سایتی بود که در آخرین دقایق روز ۲۹ شهریور هدف تهاجم سایبری این گروه قرار گرفت که تا لحظه انتشار این گزارش نیز همچنان امکان دسترسی به آن وجود ندارد.

حمله سایبری به پایگاه دولت

این گروه هکری پس از حمله سایبری به پایگاه دولت ادعا کرد که تمام دیتابیس این وب‌سایت را حذف کرده است.

پاک شدن دیتابیس پایگاه دولت

سایت Dolat.ir نیز بامداد امروز (سی‌ام شهریور) مورد حمله سایبری گروه انانیموس قرار گرفت و برای چند ساعت از دسترس خارج شده بود. در حال حاضر مشکل این وب‌سایت برطرف شده و دردسترس قرار گرفته است.

حمله سایبری به سایت دولت

گروه انانیموس همچنین اعلام کرده بود که بزرگ‌ترین رسانه ایرانی را نیز مورد حمله سایبری قرار داده است.

اخبار حاکی از آن است که منظور این گروه هکری وب‌سایت صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران بوده که بامداد امروز پس از حمله سایبری چند بار از دسترس خارج شده و بار دیگر دردسترس قرار گرفته است.

هک صداوسیما

این گروه هکری همچنین با روش دی‌داس (DDOS) برخی از وب‌سایت‌های ایرانی را مورد حمله قرار داده و اعلام کرده است که این حملات سایبری ادامه‌دار خواهد بود. حملات دی‌داس حملات سایبری هماهنگی است که به‌صورت هم‌زمان از چند دستگاه به سرور مورد نظر انجام شده و موجب از دسترس خارج شدن خدمات وب‌سایت می‌شود.

گروه هکری انانیموس پیش از این نیز در موارد متعددی اقدام به حمله سایبری به وب‌سایت‌های مختلف جهان کرده‌اند و به‌طور ویژه به کمپین‌ها و کارزارهای اجتماعی پیوسته و در راستای اهداف این کارزارها اقدام به هک وب‌سایت‌های مورد نظر خود می‌کنند.

البته حملات سایبری به وب‌سایت نهادهای حاکمیتی و دولتی کشور به اقدامات گروه انانیموس محدود نمی‌شود. گروه هکری عدالت علی نیز اعلام کرد وب‌سایت ستاد امر به معروف و نهی از منکر را هک کرده است؛ البته این وب‌سایت در حال حاضر دردسترس قرار دارد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا