zoomit

حذف ۵۹۲ هزار اپلیکیشن رهاشده از فروشگاه‌های برنامه اپل و گوگل در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲

حذف ۵۹۲ هزار اپلیکیشن رهاشده از فروشگاه‌های برنامه اپل و گوگل در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۲

برنامه‌های رهاشده (Abandonware) یک کلمه‌ی کوچک برای اپلیکیشن‌هایی است که سازندگان آن‌ها را نادیده گرفته‌اند و به‌مدت درخورتوجهی به‌روزرسانی جدیدی دریافت نکرده‌اند. اپ‌استور اگرچه به امن بودن و ایجاد فضای کاملاً کنترل‌شده برای دریافت برنامه‌های آیفون به‌خود می‌بالد؛ اما هنوز هم میزبان برخی اپلیکیشن‌های قدیمی است که امکان دارد برای کاربران خطراتی به‌دنبال داشته باشد و این وضعیت درمورد فروشگاه گوگل‌پلی نیز صدق می‌کند.

اکنون، گزارش جدیدی از شرکت حفاظت از تقلب Pixalate نشان می‌دهد اپل و گوگل اقداماتی درمورد برنامه‌های متروکه‌ی فروشگاه‌های برنامه‌ی خود انجام داده‌اند. این دو شرکت در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری درمجموع ۵۹۲ هزار اپلیکیشن قدیمی که برای مدت طولانی به‌روزرسانی نشده‌اند را از فروشگاه‌های خود حذف کرده‌اند.

طبق گزارش Pxialate در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲، گوگل و اپل درکل ۲۲۰ هزار برنامه‌ی رهاشده را از فروشگاه‌های برنامه‌ی خود حذف کرده‌اند که بدین‌ترتیب مقدار آن در سه‌ماهه‌ی دوم تقریباً دوبرابر شده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • پای اپل و گوگل به کلاه‌برداری میلیون دلاری اپلیکیشن‌های جعلی کریپتو باز شد
  • ابزار جدید یوتیوب تبدیل محتوای طولانی به ویدیوهای کوتاه را آسان‌تر می‌کند

تعداد اپلیکیشن‌های قدیمی حذف‌شده از اپ‌استور اپل در سه‌ماهه دوم سال جاری نسبت به سه‌ماهه‌ی قبل آن ۸٫۶ درصد افزایش یافته است. براساس این گزارش، ۶۴ درصد از برنامه‌های حذف‌شده از فروشگاه غول فناوری مستقر در کوپرتینو حداقل در دوسال گذشته به‌روز نشده بودند. علاوه‌براین، اپل درحال مقابله با برنامه‌های سلامت و تناسب‌اندام ازجمله حداقل ۱۷۸ اپلیکیشن تنظیم خانواده است.

اساساً همه‌ی این برنامه‌ها قبل از این‌که از فروشگاه‌های اپل و گوگل حذف شوند، بیش از ۱۱۷ میلیون‌بار دانلود شده‌اند که ۸۲ درصد آن‌ها به هیچ کشوری اختصاص نداشتند. همچنین ۳۵ درصد از این اپلیکیش‌ها به شرکت روسی Sberbank مرتبط بوده‌اند.

به‌هرحال این واقعیت که اپل و گوگل اکنون برنامه‌های قدیمی و به‌روزنشده را از فهرست فروشگاه‌های خود حذف کرده‌اند، به این معنی نیست که آن برنامه‌ها به‌طور کامل ناپدید شده‌اند. افرادی که آن‌ها از قبل دانلود کرده‌اند، همچنان آن‌ها را در آیفون یا گوشی‌های اندروید خود خواهند داشت.

Pixalate بیان می‌کند که قبل از این پاکسازی عظیم در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲، اپل حدود ۵ هزار برنامه را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کرده بود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا