zoomit

تیک تاک موزیک احتمالاً برای رقابت با اسپاتیفای و اپل موزیک معرفی می‌شود

تیک تاک موزیک احتمالاً برای رقابت با اسپاتیفای و اپل موزیک معرفی می‌شود

با درنظرگرفتن ارتباطات تنگاتنگ اپلیکیشن تیک تاک با صنعت موسیقی، بعید نیست که توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن در آینده‌ای نه‌چندان دور سرویسی اختصاصی برای استریم موسیقی راه‌اندازی کند. پتنت‌هایی که خبرگزاری بیزنس اینسایدر مشاهده کرده است، نشان می‌دهند که تیک تاک روی سرویس استریم موسیقی کار می‌کند.

شرکت مادر تیک تاک، بایت‌دنس، ماه می (اردیبهشت و خرداد) علامت تجاری TikTok Music را در اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا ثبت کرده است. براساس پرونده، این سرویس به کاربران امکان می‌دهد موسیقی‌های مدنظر خود را بخرند و پخش و دانلود کنند و با بقیه به‌اشتراک بگذارند. همچنین، سرویس تیک تاک موزیک قرار است ایجاد و به‌اشتراک‌گذاری پلی‌لیست، نظردهی درباره‌ی موسیقی‌ها و پخش زنده‌ی محتوای صوتی و ویدیویی را امکان‌پذیر کند.

گفته می‌شود که بایت‌دنس در نوامبر ۲۰۲۱ (آبان و آذر ۱۴۰۰) نشان تجاری TikTok Music را در استرالیا ثبت کرده است. بایت‌دنس با استریم موسیقی ناآشنا نیست. این شرکت در سال ۲۰۲۰ سرویس استریم موسیقی Resso را در هند و برزیل و اندونزی راه‌اندازی کرد. Resso شماری از همان قابلیت‌هایی را دارد که در پرونده‌ی TikTok Music به آن‌ها اشاره شده است. برای نمونه، این سرویس به کاربران امکان می‌دهد پلی‌لیست بسازند و موسیقی‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به‌‌اشتراک بگذارند و با کاربران دیگر تعامل برقرار کنند.

به‌گزارش ورج، بایت‌دنس هم‌اکنون از تیک تاک به‌عنوان سرویسی برای افزایش محبوبیت Resso استفاده می‌کند. براساس گزارش رسانه‌ی اینفورمیشن، اپلیکیشن تیک تاک در برزیل به‌صورت پیش‌فرض گزینه‌ای دارد که کاربران را به Resso منتقل می‌کند تا نسخه‌ی کامل موسیقی‌ها را در این سرویس گوش دهند. به‌نظر می‌رسد بایت‌دنس در تلاش است کاربران تیک تاک را در داخل اکوسیستم خود نگه دارد.

مقاله‌های مرتبط:

  • تیک تاک؛ پردانلودترین اپلیکیشن دنیا در فصل اول ۲۰۲۲
  • اپلیکیشن تیک تاک چیست ؛ صفر تا صد شبکه اجتماعی Tik Tok

به‌ادعای اینفورمیشن، سرویس Resso تا نوامبر ۲۰۲۱ (آبان و آذر ۱۴۰۰) در هند و برزیل و اندونزی بیش از ۴۰ میلیون کاربر ماهانه داشته است. احتمالاً Resso اکنون از کاربران بیشتری میزبانی می‌کند. اوایل سال جاری میلادی، بیزنس اینسایدر در گزارشی اعلام کرد تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی Resso در بازه‌ی زمانی بین ژانویه‌ی ۲۰۲۱ (دی و بهمن ۱۳۹۹) تا ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (دی و بهمن ۱۴۰۰) صرفاً در هند ۳۰۴ درصد رشد کرده است. در همین بازه‌ی زمانی، تعداد کاربران اسپاتیفای در هند ۳۸ درصد رشد کرد.

در‌حال‌حاضر، مشخص نیست که تیک تاک موزیک برپایه‌ی فریم‌ورک Resso توسعه داده می‌شود یا قرار است سرویسی کاملاً جدید باشد. تحلیلگران می‌گویند تیک تاک توانسته ایت تأثیری عمیق بر اکثر شبکه‌های اجتماعی امروزی بگذارد و نحوه‌ی فعالیت آن‌ها را تغییر دهد. در همین زمینه، ممکن است سرویس استریم TikTok Music نیز باعث بروز تغییراتی در صنعت استریم موسیقی شود. احتمالاً اسپاتیفای و اپل موزیک در آینده با رقیبی قدرتمند مواجه خواهند شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا