zoomit

توییتر:‌ حتی کارشناسان موردتأیید ایلان ماسک نیز ادعاهای او درباره تعداد بات‌ها را قبول ندارند

توییتر:‌ حتی کارشناسان موردتأیید ایلان ماسک نیز ادعاهای او درباره تعداد بات‌ها را قبول ندارند

توییتر می‌گوید کارشناسان مورد تأیید ایلان ماسک برای بررسی تعداد حساب‌های جعلی در این شبکه‌ی اجتماعی، از ادعاهای ماسک حمایت نکرده‌اند. ایلان ماسک اعتقاد دارد تعداد بات‌ها و حساب‌های جعلی توییتر بسیار بیشتر از آن چیزی است که این شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور در گزارش‌های رسمی‌اش اعلام می‌کند. درحالی‌که فاصله‌ی زیادی تا برگزاری جلسه‌ی استماع دادگاه باقی نمانده، دو طرف پرونده در حال طرح اتهامات مختلف علیه یکدیگر هستند.

ایلان ماسک مدتی پیش اعلام کرد که برخلاف قبل، دیگر تمایلی به تصاحب توییتر ندارد و می‌خواهد از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری که زیر آن را امضاء کرده است عقب‌نشینی کند. ایلان ماسک اعتقاد دارد که توییتر به نهادهای رگولاتوری و کاربران دروغ گفته است. توییتر می‌گوید پنج درصد از کاربران فعال ماهانه‌اش را بات‌ها تشکیل می‌دهند، اما ایلان ماسک می‌گوید تعداد بات‌ها بسیار بیشتر است.

براساس آنچه Ars Technica می‌نویسد، در روزهای اخیر جلسه‌ای سه ساعته در دادگاه دلاور برگزار شده است تا وکلای توییتر و ایلان ماسک برخی از ادعاهای پرونده را مطرح کنند. وکلای توییتر می‌گویند به اسنادی دست پیدا کرده‌اند و بر این اساس ادعاهای ایلان ماسک را غیردقیق می‌دانند.

براساس گفته‌ی توییتر، دو شرکت Cyabra و CounterAction که توسط ایلان ماسک به خدمت گرفته شدند، به ترتیب تخمین زدند که تعداد حساب‌های اسپم توییتر ۱۱ درصد و پنج درصد از کل کاربران است. از نگاه وکلای پرونده، این دو عدد تا حد زیادی با آمار رسمی توییتر مطابقت دارند و ادعاهای ایلان ماسک را زیر سؤال می‌برند.

به ادعای وکلای توییتر، دو شرکت Cyabra و CounterAction یک روز قبل از اعلام کناره‌گیری ایلان ماسک از قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری، آمار حساب‌های اسپم این شبکه‌ی اجتماعی را دردسترس مدیرعامل تسلا قرار داده بودند. با وجود این‌که آمار Cyabra و CounterAction تا حد زیادی مطابق آمار رسمی توییتر است، وکلای این شبکه‌ی اجتماعی روش‌های محاسبه‌ی هر دو شرکت را زیر سؤال برده‌اند.

توییتر از دادگاه درخواست کرده است ایلان ماسک را موظف به ارائه‌ی جزئیاتی درباره‌ی محاسبه‌ی تعداد حساب‌های بات و اسپم توسط مشاورانش بکند. وکلای توییتر می‌گویند ماسک قبلاً برخی از این اطلاعات را که توسط مشاورانش به او داده شده بودند ارائه داده است، اما در دو ماه اخیر رویکردی تأخیری و گمراه‌کننده در پیش گرفته است. این در حالی است که وکلای ایلان ماسک چنین ادعایی را قویاً رد می‌کنند.

وکلای توییتر همچنین می‌گویند تیم حقوقی ایلان ماسک نتوانسته به موقع پیام‌هایی را که او در پیام‌رسان سیگنال با محوریت تصاحب توییتر ارسال کرده است، به دادگاه ارائه دهد. آن‌ها می‌گویند که تیم ماسک، استفاده‌ی او از این پیام‌رسان رمزنگاری‌شده را تکذیب کرده است.

توییتر می‌گوید به اسنادی دسترسی دارد که نشان می‌دهد ایلان ماسک در ماه آوریل (فروردین و اردبهشت) در سیگنال پیام‌هایی با مارک اندریسن رد‌و‌بدل کرده و این پیام‌ها پس از مدت‌زمانی مشخص به‌طور خودکار پاک شده‌اند. گفته می‌شود اندریسن بعداً اسکرین‌شاتی از این پیام‌ها را ازطریق ایمیل برای برخی از افراد ارسال کرده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ایلان ماسک: اگر توییتر چگونگی شمارش حساب‌های واقعی را اعلام کند، قرارداد با شرایط اولیه بسته می‌شود
  • افشای پیام‌های ایلان ماسک و جک دورسی؛ از هیجان برای تصاحب توییتر تا حمله به مدیرعامل این شبکه اجتماعی

وکلای توییتر گفته‌اند ماسک موظف بوده پیام‌هایی را که با جیمز گورمن، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مورگان استنلی و لری الیسون، مدیرعامل سابق اوراکل رد‌و‌بدل کرده است تا پیش از برگزاری جلسه‌ی دادگاه ارائه دهد، اما موفق به انجام چنین کاری نشده است. وکلای ماسک می‌گویند عدم ارائه‌ی این پیام‌ها عمدی نبوده و در پرونده‌هایی که روند آن‌ها به سرعت پیش می‌رود، وقوع اشتباهات جزئی اتفاقی طبیعی است. وکلای توییتر ایلان ماسک را به دلیل عدم ارائه‌ی پیام‌ها به سوءرفتار متهم کرده‌اند و خواستار اعمال محدودیت‌هایی برای ماسک از سوی دادگاه شده‌اند.

کتلین مک‌کورمیک، قاضی دادگاه ایلان ماسک و توییتر، فعلاً حکمی صادر نکرده و گفته است که قصد دارد ادعاهای مطرح‌شده را بررسی کند. جلسه‌ی استماع پنج‌روزه‌ی دادگاه ایلان ماسک و توییتر روز ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۵ مهر ۱۴۰۱) شروع خواهد شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا