zoomit

تولید محتوا + آموزش تولید محتوا در کالج تپسل

تولید محتوا + آموزش تولید محتوا در کالج تپسل

تولید محتوا از اصلی‌ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است و تأثیر فراوانی در رشد و پیشرفت کسب‌وکارهای مختلف دارد. با این روش شما می‌توانید مشتری را از اهداف موردنظرتان آگاه کنید و خدمات، کالا یا اندیشه خود را نشر دهید.

استراتژی و روش‌های تولید محتوا

استراتژی تولید محتوا یک برنامه‌ریزی کامل و دقیق برای رسیدن به اهداف تعیین‌شده ازطریق انتشار محتوای مفید و موردنیاز کاربران است. در واقع استراتژی به شما کمک می‌کند تا برنامه محتوایی خود را مطابق با زمان‌بندی منظم، پرسونای مخاطب و در راستای تأمین نیاز مشتری تولید کنید.

تحلیل رقبا و مواردی که کاربران را به سمت کسب‌و‌کار آن‌ها سوق می‌دهد از جمله مهم‌ترین نکاتی است که در استراتژی تولید محتوا باید به آن توجه کافی داشت. این مورد از آنجایی اهمیت دارد که شما می‌توانید با آنالیز محتوای منتشر شده توسط بیزینس‌های مشابه و بازخورد آن‌ها توسط مشتریان هدف، مطالب خود را به گونه‌ای طراحی کنید که بیشترین مطابقت را با علایق مخاطبان و جذب آن‌ها داشته‌ باشد.

روش‌های تولید محتوا متفاوت است و در قالب‌های مختلف از جمله متنی، تصویری، صوتی و… صورت می‌گیرد که می‌توان آن‌ها را در سایت، وبلاگ، رسانه‌های اجتماعی، پست مهمان و سایر موارد، به نمایش گذاشت.

نکات مهم در تولید محتوا

می‌توان گفت در نگاه اول، محتوا مهم‌ترین و پر رنگ‌ترین نقش را در تشویق کاربران برای ماندن در سایت و بازگشت مجدد آن‎‎ها دارد. پس اهمیت و توجه لازم به این مسئله باعث رسیدن به اهداف موردنظر مانند جذب مخاطب، اطلاع‌رسانی، فروش، آگاهی از برند و… می‌شود.

اما نکات مهم در تولید محتوای ارزشمند و جذاب برای کاربران چیست و چگونه آن‌ها را ترغیب به بازگشت از سایت کنیم؟

عنوان جالب و سؤال برانگیز

احتمالاً شما هم هنگام جستجو برای یک مطلب، اولین چیزی که نظرتان را به خودش جلب می‌کند عنوان مقاله است که باید به گونه‌ای طرح شود تا حس کنجکاوی و اشتیاق را در مخاطبان برای کلیک روی لینک و خواندن ادامه متن به ‌وجود آورد. بنابراین انتخاب تیتر مناسب از مهم‌ترین ارکان موفقیت و پیشرفت کسب و کارهای مجازی و آنلاین است.

طول عنوان باید در محدوده مناسب و معمولاً زیر ۵۰ کاراکتر باشد تا در نتایج گوگل به‌طور کامل نمایش داده‌شود. همچنین استفاده از کلمات کلیدی در تیتر و مرتبط بودن عناوین با محتوای سایت از دیگر نکات کلیدی تولید محتوا است که باید دقت و توجه کافی به آن داشت.

استفاده از کلمات کلیدی پرکاربرد

در هر زمینه‌ای که فعالیت می‌کنید، افراد معمولاً کلمات کلیدی خاصی را در جستجوی خود به‌کار می‌برند که با شناسایی و شناخت این عبارات و استفاده از آن‌ها در عنوان و محتوا، می‌توانید ترافیک زیادی برای وبسایتتان بدست‌ آورید.

به‌عنوان مثال با وارد کردن کلمه اصلی مورد نظر خود در قسمت سرچ گوگل، لیست پیشنهادی از پرکاربردترین و مرتبط‌ترین عبارات توسط گوگل برای شما به نمایش گذاشته می‌شود که این نشان‌دهنده محبوبیت زیاد این کلمات از نظر کاربران است. همچنین برخی از ابزارها مانند Google Keyword Planner، Keyword Tool، Google Trends و… در یافتن عبارات مرتبط و ترند به شما کمک می‌کنند.

تناسب موضوع و محتوا

باید بین عنوان و مطالبی که در سایت قرار می‌دهید ارتباط معنایی و مفهومی وجود داشته باشد تا مخاطبان از این که محتوای شما را برای خواندن انتخاب کردند، پشیمان نشوند. همینطور بی‌توجهی به این مسئله ممکن است موجب لطمه زدن به نام برند و احساس عدم اعتماد کاربران نسبت به سایت شود.

پرهیز از نوشتن مطالب تکراری و کپی

گوگل الگوریتم‌های هوشمندی را طراحی کرده تا با محتوای کپی، لینک‌سازی‌های مخرب، اسپم، ارورهای ۴۰۴، سرعت کم و سایر خطاهای وب‌سایت مقابله کند و بهترین نتایج را دراختیار بازدیدکنندگان قرار دهد. الگوریتم پاندا برای جلوگیری از مطالب ضعیف، تکراری و کپی به‌وجود آمده و سایت‌هایی را که محتوای یکسانی را در قسمت‌های مختلف تکرار کنند، مطالب خود را از وب‌سایت‌های دیگر بدون ذکر منبع رونویسی یا محتوای ضعیف و بی‌کیفیت تولید ‌کنند، جریمه می‌کند و رتبه آن‌ها را به‌شدت کاهش می‌دهد تا از صفحه اول نتایج خارج شوند.

بنابراین سعی کنید محتوای خود را با الهام از دانش خود و مطالب به روز و جدید، خلق کنید تا علاوه بر رضایت مخاطبان، تأیید الگوریتم‌‌های گوگل را نیز بدست‌ آورید.

کالج تپسل

توجه به نیاز کاربران

تحقیق و شناسایی نیازها و خواسته‌های مخاطبان هدف، از تاثیرگذارترین روش‌ها برای جذب و افزایش نرخ تبدیل است. یعنی شما باید با آنالیز سایت رقبا یا موضوع‌های مشابه با حوزه کاری خود در شبکه‌های اجتماعی، علاقه و نیاز مشتریان و کاربرانتان را شناسایی و محتوای خود را در جهت پاسخ به این خواسته‌ها تولید کنید.

تعداد دفعات تکرار کلمه کلیدی

عبارات کلیدی باید به تناسب میزان مطلب، تکرار و معمولاً ۳ الی ۴ درصد کل مقاله را شامل شوند. مطلوب است در هر ۱۰۰ کلمه از محتوا، یکبار کلمه کلیدی استفاده شود. تکرار بیش از حد کلمه اصلی یا کمتر بودن آن از حد مجاز، باعث امتیاز منفی از سوی موتورهای جستجو می‌شود.

بیشتر بخوانید: دوره صفر تا صد کاملاً رایگان سئو کالج تپسل

ساده و روان بودن محتوا

هنگام تولید محتوا باید به این نکته توجه کنید که افراد در رده‌های سنی مختلف مطلب شما را مطالعه می‌کنند، پس باید به گونه‌ای نوشته‌شود که ساده، روان و قابل فهم برای تمامی مخاطبان باشد. استفاده از عبارات دشوار، نامفهوم و سخت باعث ناخوانایی و خستگی کاربران می‌شود و به احتمال زیاد قبل از پایان مقاله، سایت شما را ترک می‌کنند.

توجه به تعداد کلمات

معمولاً مقالات خیلی کوتاه، طرفدار زیادی ندارد و نیاز بازدیدکنندگان را برطرف نمی‌کند، از طرفی مقالات بسیار طولانی با مفاهیم تکراری و بی‌ارزش نیز موجب آزار و دلزدگی کاربران می‌شود. پس توجه به طول مقاله بسیار مهم است و حد معمول آن برای سایت‌ها، بالای ۸۰۰ کلمه و برای وبلاگ‌ها حداقل ۳۰۰ کلمه است.

تنوع در تولید محتوا

تحقیقات نشان می‌دهد مردم به محتوای تصویری و ویدئویی بیشتر علاقه‌مند هستند و معمولاً ۷ سایت اول در نتایج سرچ از تصاویر باکیفیت و مناسبی برخوردارند. درنتیجه استفاده از محتوای تصویری و صوتی در کنار مطالب متنی، افراد را بیشتر به خود جلب می‌کند.

تأثیر تولید محتوا در کسب و کارها

هدف از تمام کسب‌‌وکارها سودآوری و ایجاد درآمد است، حال گاهی این درآمد ازطریق تبلیغ سایت‌های دیگر، گاهی با ارائه خدمات و برگزاری دوره‌های آموزشی مجازی یا مستقیماً با فروش کالا بدست می‌آید.

اما تأثیر تولید محتوا در کسب‌وکار و درآمدزایی چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که محتوا بیشترین تأثیر را در جذب کاربران و تبدیل آن‌ها به مشتری دارد. در واقع شما با ایجاد مطالب مفید، جذاب و هدفمند، بازدیدکنندگان را تشویق به استفاده از خدمات و خرید محصولات می‌کنید و با استمرار تولید محتوای کاربردی، تبلیغات و استراتژی بازاریابی مجدد، آن‌ها را تبدیل به مشتریان وفادار و ثابت خواهید کرد.

بنابراین محتوایی که بتواند به سوالات و خواسته‌های مشتریان پاسخ مناسب دهد باعث جلب اعتماد و اطمینان سازی می‌شود و مخاطبان در دفعات بعدی هم سایت شما را به‌عنوان اولین هدف انتخاب می‌کنند و نام برند و سازمانتان در ذهن آن‌ها ماندگار می‌شود.

سخن پایانی

در دنیای دیجیتال و آنلاین امروز که افراد اکثر اطلاعات خود را از اینترنت بدست می‌آورند، محتوا پادشاه است و در یک کلام می‌توان آن را ابزاری برای تبدیل کاربر معمولی به مشتری و درآمدزایی تعریف کرد. پس اگر می‌خواهید درکسب و کار مجازی موفق باشید و ترافیک ورودی سایت خود را افزایش دهید، بهترین گزینه تولید محتوا و تمرکز بر افزایش کیفیت آن است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا