zoomit

تماشا کنید: کالبدشکافی آیفون ۱۴ پرو مکس

تماشا کنید: کالبدشکافی آیفون ۱۴ پرو مکس

سری آیفون ۱۴ اپل به‌زودی برای خریداران ارسال خواهند شد. اگرچه این گوشی‌ها ازنظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبلی نکرده، اپل تغییرات مهمی در قطعات داخلی آن‌ها اعمال کرده است. اکنون کانال یوتیوب PBKreviews ویدئو کالبدشکافی آیفون ۱۴ پرو مکس را به‌اشتراک گذاشته است تا نگاهی اجمالی به اجزای داخلی این دستگاه بیندازیم.

خبر خوش برای دارندگان آیفون ۱۴ پرو مکس این است که تعمیر آن نسبتاً آسان به‌نظر می‌رسد. درواقع، باید گفت امکان تعویض آسان برخی‌ از قطعات داخلی این گوشی وجود دارد. مدل آمریکایی این محصول بدون شیار سیم‌کارت عرضه می‌شود و این یعنی برای دسترسی به قطعات داخلی آن باید ابتدا نمایشگر را جدا کرد.

کالبدشکافی آیفون ۱۴ پرو مکس

PBKreviews فرایند کالبدشکافی آیفون ۱۴ پرو مکس را با بازکردن پیچ‌هایی لبه‌ی پایینی و اعمال حرارت روی لبه‌های نمایشگر و استفاده از ابزار مکنده برای جداسازی نمایشگر آغاز می‌کند. این گوشی صفحه‌‌ای فلزی دارد که به محکم‌ نگه‌داشتن کابل‌های مختلف روی مادربرد دولایه‌ی آن و پخش‌کردن حرارت قطعات داخلی ازجمله پرازنده کمک می‌کند. در مرحله‌ی بعد، می‌توان نمایشگر و سپس باتری را جدا کرد. گفتنی است که روی باتری این گوشی عدد ۱۶٫۹۳ وات‌ساعت درج شده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • ایده جالب یک توسعه‌دهنده برای ساخت بازی با استفاده از جزیره پویا آیفون ۱۴ پرو
  • هزینه تعویض باتری آیفون ۱۴ حدود ۴۳ درصد بیشتر از مدل‌های قبل است

برای دسترسی به دوربین‌های آیفون ۱۴ پرو مکس باید ابتدا چند قطعه‌ی دیگر را از روی آن‌ها جدا کرد. به‌نوشته‌ی GSMArena، ظاهراً دوربین جلویی جدید این گوشی از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) بهره می‌برد. اپل برای اولین‌بار قابلیت فوکوس خودکار را به دوربین سلفی این دستگاه اضافه کرده؛ اما در توضیحات خود به قابلیت لرزش‌گیر اپتیکال آن اشاره‌ای نکرده است و فقط در برگه‌ی رسمی مشخصات فنی این گوشی از عبارت «تثبت‌کننده‌ی خودکار تصویر» نام برده است.

کالبدشکافی آیفون ۱۴ پرو مکس

یکی دیگر از پیشرفت‌های مهم آیفون ۱۴ پرو مکس، قابلیت ارتباط ماهوارهای برای ارسال پیام‌های اضطراری است که قطعه‌ی مرتبط با این ویژگی فضای بسیار کوچکی را روی مادربرد اشغال کرده است. در‌ادامه، می‌توانید ویدئو کالبدشکافی پرچم‌دار جدید اپل را تماشا کنید:

تماشا در آپارات

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا