zoomit

تماشا کنید: وقتی ربات انسان‌نمای شیائومی CyberOne درام می‌نوازد

تماشا کنید: وقتی ربات انسان‌نمای شیائومی CyberOne درام می‌نوازد

آگوست ۲۰۲۲، شیائومی ربات انسان‌نمای خود موسوم به CyberOne را رونمایی کرد. این ربات ۱۷۷ سانتی‌متر قد و ۵۲ کیلوگرم وزن دارد و در آن زمان، با توانایی‌هایی مثل حرکت شبیه انسان، مخاطبان را تحت‌تأثیر قرار داد بود. حالا این شرکت برای نمایش قابلیت‌های محصول پیشرفته‌‌اش، روش نواختن درام را به آن آموزش داده است.

ربات انسان‌نمای شیائومی اکنون برای نواختن درام آموزش دیده است. این ربات موفق شد عملکرد مذکور را در سه‌ مرحله کامل کند: در مرحله‌ی اول، به‌طور‌خودکار ضرب را از یک فایل موسیقی ورودی MIDI تجزیه و از آن برای ایجاد دنباله‌ی درام استفاده کرد؛ در مرحله‌ی دوم، با استفاده از کتابخانه‌ای آفلاین و کالیبراسیون آنلاین، مسیر حرکت هماهنگ با درام را ایجاد کرد؛ در مرحله‌ی سوم، بدنش برای تکمیل هر حرکت ازطریق کنترل‌کننده هدایت شد.

به‌گزارش Gizmochina، سخت‌ترین کار CyberOne در نواختن درام، سکانس‌های طولانی ریتم‌ها بود؛ زیرا باید اطمینان حاصل شود که حرکت‌‌های آن پیوسته و بدون مشکل باشند. برای رفع این مسئله، تیم آزمایشگاه رباتیک شیائومی بیت اصلی را استخراج و سپس با ساخت کتابخانه‌ی آهنگ، حرکت آفلاین درام بیت آن را بهینه‌سازی کرد. این اقدام به ربات شرکت چینی اجازه داد تا آهنگی پیوسته را ایجاد کند که با هر ضربه‌ی درام سازگاری دارد.

تماشا در آپارات

مقاله‌ی مرتبط:

  • خط‌و‌نشان چینی‌ها برای ایلان ماسک؛ شیائومی از سایبروان، رقیب ربات انسان نمای تسلا رونمایی کرد

توانایی CyberOne در نواختن درام گاهی با توانایی آن در هماهنگی کل بدن و انجام حرکات سریع و دقیق و گسترده ارتباط دارد. بااین‌حال، مهارت‌های طبل‌زنی این محصول در حد درامرهای حرفه‌ای نیست. تیم شیائومی در حال‌ کار روی بهبود قابلیت‌های حرکت در نسل بعدی این ربات است.

باید اشاره کنیم این اولین‌بار نیست که می‌بینیم رباتی درام می‌نوازد. درواقع، گروه تمام رباتیکی به‌ نام Compressorhead از آلمان، درامری با چهار بازو دارد. بااین‌حال، CyberOne شیائومی اولین ربات انسان‌نما در مقیاس کامل محسوب می‌شود که چنین مهارتی را آموخته است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا