zoomit

تلگرام می‌خواهد نام‌های کاربری خاص را ازطریق بلاک چین TON به حراج بگذارد

تلگرام می‌خواهد نام‌های کاربری خاص را ازطریق بلاک چین TON به حراج بگذارد

هویت دیجیتال چقدر برای شما اهمیت دارد؟ این‌مورد در فضای رمزارزها چقدر مهم است؟ به‌لطف برنامه‌ی پیام‌رسان تلگرام شما می‌توانید به‌زودی پاسخ این سؤال را به‌دست آورید. این پلتفرم قصد دارد به کاربران خود اجازه دهد تا هویت دیجیتال خود را در بازار به مزایده بگذارند تا مشخص شود نام کاربری آن‌ها ارزش تغییر دارد یا خیر.

تلگرام در یک تاپیک رسمی اعلام کرد که تقریباً آماده است تا پلتفرم حراجی نام‌های کاربری را در بلاک چین TON (یا The Open Network) ارائه دهد؛ بلاک چینی که ابتدا تلگرام وظیفه‌ی توسعه‌ و مدیریت آن را برعهده داشت. تراکنش‌ها روی این شبکه از رمزارز بومی آن یعنی Toincoin استفاده می‌کنند.

پاول دورف، بنیان‌گذار تلگرام در ماه آگوست پس‌از دیدن این‌که افراد ازطریق حراج کیف‌پول و نام دامین‌های خود در بلاک چین قدیمی این شرکت چقدر سود می‌برند، به راه‌اندازی مرکزی برای برگزاری حراجی‌های آنلاین علاقه‌مند شد.

دورف نوشت:

اگر TON موفق شده است به چنین نتایجی دست یابد، تصور کنید تلگرام با ۷۰۰ میلیون کاربر خود درصورتی‌که نام‌های کاربری رزروشده و لینک‌های گروه‌ها و کانال را به مزایده بگذارد، چقدر موفق خواهد بود. مالکیت این نام‌های کاربری روی بلاک‌ چین و با روشی شبیه به روش NFT، ایمن می‌شود. سایر عناصر تلگرام ازجمله استیکرها، کانال‌ها یا حتی ایموجی‌ها نیز می‌توانند ازطریق بخش حراجی‌ها، به‌فروش برسند.

بنیان‌گذار تلگرام همچنین اعلام کرد که علاوه‌بر آدرس t.me کاربران (یعنی نام کاربری آن‌ها)، می‌توان همه‌ی نام‌های کاربری چهار حرفی مثل club، bank، game و gift را به مزایده گذاشت.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مدیرعامل تلگرام: واتساپ راه نفوذ هکرها برای دسترسی به اطلاعات کاربر را فراهم می‌کند
  • آپدیت جدید تلگرام منتشر شد؛ از تغییر در بخش واکنش با ایموجی تا دریافت کد ورود ازطریق ایمیل

به‌هرحال، به‌نظر می‌رسد فروش نام‌های کاربری آن‌قدرها هم مبحث تازه‌ای نیست زیرا همان‌طور که The Block اشاره می‌کند، نام‌های کاربری در بلاک چین اتریوم، از مدت‌ها قبل و ازطریق سرویس مخصوصی به‌فروش می‌رسند. علاوه‌براین یافتن بسیاری از پروژه‌های دیگر که فروش نسخه‌ی NFT شناسه‌ی دیجیتالی کاربران برای بازی‌های آنلاین آغاز کرده‌اند، کار چندان سختی نیست.

تلگرام قبلاً اقداماتی در حوزه‌ی رمزارزها انجام داده است، اما این پیام‌رسان پس‌از بررسی‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده و به‌دلیل فروش اوراق بهادار ثبت‌نشده مجبور شد از تلاش‌ برای توسعه‌ی TON دست بکشد. پس‌از این‌که یکی از قاضی‌های فدرال در پرونده‌ی رمزارز تلگرام به‌نفع SEC رأی داد، این شرکت توسعه‌ی بلاک چین مذکور را کتوقف کرد و توسعه‌دهندگان، کنترل بلاک چین را درسال ۲۰۲۱ به بنیاد TON واگذار کردند.

طبق گزارش BusinessofApps، تلگرام درحال‌حاضر بیش‌از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و به‌لطف رمزنگاری سرتاسری در کشورهایی مثل ایران به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ناشناس بودن، یک ویژگی بسیار کلیدی برای تلگرام محسوب می‌شود. به گزارش Gizmodo، اخیراً پس‌از این‌که شرکت Kakao کره‌ی‌جنوبی و اپلیکیش آن KakoTalk با قطعی چندروزه مواجه شد و ارتباطات میلیون‌ها کاربرا را قطع کرد، محبوبیت تلگرام در این کشور افزایش یافته است.

به‌هرحال، پایبندی به ناشناس بودن در تلگرام، باعث ایجاد بحث‌هایی میان این پلتفرم و دولت‌ها شده است. آلمان اخیراً تلگرام را به‌دلیل راه‌اندازی نکردن سیستمی برای گزارش محتوای غیرقانونی، پنج میلیون دلار جریمه کرد.

ازجمله برنامه‌های دیگری که به حفظ‌ حریم‌خصوصی توجه ویژه‌ای دارند می‌توان به سیگنال (Signal) اشاره کرد. درحالی‌که دوروف با پیام‌رسان تلگرام به ایجاد بحث‌های آشکار با متا و اپلیکیشن‌ پیام‌رسان این شرکت یعنی واتساپ، شهرت دارد، مردیث ویتاکر، رئیس جدید سیگنال، تلگرام را به‌دلیل استفاده از سیستم پشتیبان‌گیری ابری، مورد انتقاد قرار داد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا