zoomit

تصویر تماشایی از شفق قطبی و صورت فلکی شکارچی در یک صحنه

تصویر تماشایی از شفق قطبی و صورت فلکی شکارچی در یک صحنه

شات جادویی روی لوی که در ایسلند گرفته شده است، برای اولین بار توانسته شفق قطبی و صورت فلکی شکارچی را در یک تصویر به نمایش در بیاورد. این اثر تنها به لطف یک تکنیک جدید عکاسی قابل دستیابی بود.

در این تصویر در اطراف ستارگان، گرد و غبار هیدروژن قرمز حاصل از حلقه برنارد قابل مشاهده است که با یک دوربین Canon EOS Ra که برای عکاسی نجومی طراحی شده است و همچنین فیلتر سحابی ویژه H-alpha گرفته شده است.

شفق قطبی و صورت فلکی شکارچی

روی می‌گوید قصد داشته کاری را انجام دهد که هیچ‌کس قبلاً انجام نداده است. او می‌گوید:

تصمیم گرفتم به ایسلند بروم و از فیلترها و تجهیزات جدیدم، فیلترهای Optolong و Idas H-alpha استفاده کنم. ایده‌ای داشتم که شفق قطبی را همراه با اجرام آسمانی ثبت کنم. فقط می‌دانستم که اگر ترتیب تصویر را درست برنامه‌ریزی کرده باشم، می‌توانم شکارچی و شفق قطبی را در یک قاب ببینم.

روی، زمانی که در نزدیکی کوه وسترهورن در ایسلند بود، از برنامه PhotoPills برای تراز کردن لنز خود با Orion استفاده کرد. او دو پدیده طبیعی را با عکسبرداری با فیلتر H-alpha و بدون فیلتر شکار کرد؛ یعنی هرگز مجبور به حرکت سه پایه نشد.

به‌خاطر پوشش ابری فقط شکارچی کاملاً قابل مشاهده بود و شفق قطبی در بین ابرها درحال رقص به‌نظر می‌رسد. گرچه می‌توان گفت که تصویر با ابرهای پس‌زمینه خاص‌تر هم شده است.

تلاش‌های لوی منجر شد که ناسا او را برای تصویر روز نجوم خود انتخاب کند و آژانس فضایی اروپا (ESA) او را به رسمیت بشناسد.

شفق قطبی و صورت فلکی شکارچی

یک جهان پر رنگ در آسمان تاریک وجود دارد، و ما باید بدانیم که از کدام فیلترها برای بیرون کشیدن این فرکانس‌های کم نور در آسمان شب استفاده کنیم و به درستی گوهرهای پنهان آسمان را برای تصویری بسیار بهتر از منظره نمایان کنیم.

شفق قطبی و صورت فلکی شکارچی

عکس های دیگر لوی از سفرش به ایسلند نیز فوق‌العاده هستند. این هنرمند در روز یک فیلمبردار هایپرلپس و در شب عکاس نجومی است. روی کارگاه‌های عکاسی برگزار می‌کند و در حال برنامه‌ریزی تورهای عکس جدید با فیلترهای خاص خود در ایسلند است.

شفق قطبی و صورت فلکی شکارچی

شفق قطبی و صورت فلکی شکارچی

***

امیدواریم تماشای این قسمت از شاتر برایتان لذتبخش بوده باشد. برای دیدن آثار بیشتر به اینستاگرام روی لوی مراجعه کنید. نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا