zoomit

تصادف تسلا مدل Y در چین، یک موتورسوار و یک دختر دبیرستانی را به کام مرگ کشاند

تصادف تسلا مدل Y در چین، یک موتورسوار و یک دختر دبیرستانی را به کام مرگ کشاند

تسلا، خودروساز بزرگ آمریکایی، در بیانیه‌ای می‌گوید به پلیس چین برای تحقیق روی حادثه‌ای که یک خودروی مدل Y در آن دخیل بوده است کمک می‌کند. رسانه‌های محلی چین می‌گویند به دلیل از دست دادن کنترل خودروی تسلا مدل Y توسط راننده، دو نفر کشته و سه نفر زخمی شده‌اند.

براساس نوشته‌ی رویترز، تصادف خودروی مدل Y در تاریخ ۵ نوامبر (۱۴ آبان) در گوانگ‌دونگ (استانی در جنوب‌شرقی چین) رخ داد و درنتیجه‌ی آن یک موتورسوار و یک دختر دبیرستانی کشته شدند. خبرگزاری چینی جیمونیوز ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است که در آن یک خودروی مدل Y با سرعت بالا به چند خودرو و یک موتورسوار برخورد می‌کند.

تسلا در بیانیه‌ای از مردم خواسته است هر شایعه‌ای را باور نکنند: «پلیس در حال حاضر به‌دنبال آژانسی مستقل برای ارزیابی این حادثه می‌گردد تا حقیقت پشت تصادف خودروی مدل Y را بفهمد. ما به‌طور فعالانه هر کمکی را که لازم باشد، ارائه خواهیم داد.»

چین دومین بازار بزرگ تسلا در دنیا است. خبر تصادف خودروی مدل Y در ساعات اخیر به یکی از پربحث‌ترین موضوعات در شبکه‌ی اجتماعی ویبو تبدیل شده است.

جیمونیوز به نقل از پلیس راهنمایی و رانندگی چین می‌گوید دلیل تصادف خودروی تسلا در شهر چاوژو هنوز مشخص نشده است. یکی از اعضای خانواده‌ی راننده‌ی ۵۵ ساله‌ی خودروی تسلا که نخواسته است هویتش را فاش کند، می‌گوید این فرد می‌خواسته در جلوی فروشگاه خانوادگی‌اش توقف کند اما با پدال ترمز به مشکل خورده است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • تسلا مدل اس در تصادفی مرگبار؛ خودروی خودران جان دو نفر را گرفت

تسلا می‌گوید ویدیوها نشان می‌دهند که چراغ ترمز مدل Y به هنگام سرعت زیاد این خودرو روشن نشده و براساس داده‌ها، در طول مسیر حرکت خودرو هیچ اقدامی برای پا گذاشتن روی پدال ترمز صورت نگرفته است.

تسلا پیش‌تر در چین با ادعای خرابی ترمز خودروهایش مواجه شده بود. این شرکت در بیانیه‌اش می‌گوید پیش‌تر یک راننده‌ی چینی خودروهای تسلا در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها از مشکلات ترمز خبر داده بود، اما بعدا در تحقیقات دادگاه مشخص شد ادعاهای این فرد حقیقت نداشته و او به‌دنبال لطمه‌زدن به شهرت تسلا بوده است. درنتیجه‌ی این اتفاق، دادگاه اعلام کرد که فرد چینی باید به‌صورت عمومی عذرخواهی کند و به تسلا غرامت بدهد. تسلا گفت در آن حادثه سرعت غیرمجاز عامل تصادف بوده است.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا