zoomit

تراشه Snapdragon XR2+ Gen 1 به‌عنوان پلتفرمی برای محصولات واقعیت ترکیبی معرفی شد

تراشه Snapdragon XR2+ Gen 1 به‌عنوان پلتفرمی برای محصولات واقعیت ترکیبی معرفی شد

کوالکام به‌طور رسمی تراشه‌ی Snapdragon XR2 Plus Gen 1 را معرفی کرد؛ پردازنده‌ای که در هدست جدید متا کوئست پرو مورد استفاده قرار گرفته است؛ محصولی که با بهره گرفتن از ویژگی‌های تراشه‌ی جدید خود، نسبت به نسل قبلی آن امکانات و قابلیت‌های جذابی ارائه می‌دهد.

کوالکام ادعا می‌کند که Snapdragon XR2+ Gen 1 نسبت به نسل قبلی آن، یک ارتقای جزئی محسوب نمی‌شود؛ زیرا قدرت پردازشی آن تا ۵۰ درصد نسبت به XR2 افزایش یافته است و ازنظر مدیریت گرما نیز ۳۰ درصد بهینه‌تر عمل می‌کند.

به‌نوشته‌ی NotebookCheck، ویژگی‌های برتر Snapdragon XR2+ Gen 1 می‌تواند به پیکربندی جدید آن مرتبط باشد. مشخصات سخت‌افزاری بهبودیافته‌ی این تراشه می‌تواند به ارائه‌ی بهتر قابلیت ردیابی سر، دست و چشم در دستگاه‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده کمک کند. این سیستم-روی-چیپ با تمرکز بر حوزه‌ی واقعیت ترکیبی (MR)، واقعیت توسعه یافته و همچنین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (VR و AR) طراحی شده است و از وای‌فای ۶، سیستم‌های صوتی پیشرفته‌تر، رابط‌های کنترل‌شده و محتوای ۳۶۰ درجه ۸K پشتیبانی می‌کند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • Snapdragon 8 Gen 2 علاوه‌بر ارتقای عملکرد، مشکل تولید گرمای بیش‌ازحد را نیز رفع خواهد کرد
  • تراشه Snapdragon 7+ Gen 1 احتمالاً با طراحی سه‌خوشه‌ای بهبودیافته معرفی می‌شود

کوالکام با انتشار یادداشتی اعلام کرده است که تراشه‌ی جدید Snapdragon XR2+ Gen 1 از مدتی قبل دراختیار چندین شرکت فعال در زمینه‌ی ساخت محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده قرار گرفته‌ است. این شرکت‌ها قصد دارند رقبای جدیدی برای هدست Quest Pro متا تولید کنند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا