zoomit

تراشه M1 Max در بنچمارک‌های گرافیکی انفینیتی فوتو کارت گرافیک ۶۰۰۰ دلاری AMD را شکست می‌دهد

اپل در جریان رونمایی از مک‌بوک پرو ۲۰۲۱، از دو تراشه جدید ام‌وان و ام‌وان مکس نیز رونمایی و ادعاهای بزرگی را در رابطه با قدرت پردازشی کم‌نظیرشان مطرح کرد. شاید در ابتدا برداشت شود که بسیاری از این ادعاها شیوه‌ای از بازاریابی اپل باشند؛ اما جالب است بدانید که در برخی سناریوها تراشه‌های مذکور از ادعاهای اپل نیز عملکرد بهتری ارائه می‌دهند. در جدیدترین مورد، تراشه ام‌وان مکس مجهز به ۳۲ هسته گرافیکی در بنچمارک افینیتی فوتو (Affinity Photo) توانسته کارت گرافیک حرفه‌ای W6900X AMD را شکست بدهد.

به گفته اندی سامرفیلد، توسعه‌دهنده اصلی انفینیتی فوتو، M1 Max سریع‌ترین پردازنده گرافیکی است که او با استفاده از مجموعه بنچمارک‌های یادشده ارزیابی کرده است! درواقع، دستاورد بسیار بزرگی برای اپل خواهد بود؛ چراکه SOC این شرکت با مصرف انرژی بسیار کم‌تر توانسته امتیاز بیشتری از کارت گرافیک ۶ هزار دلاری و ۳۰۰ واتی که در یک مک پرو ۱۲ هسته‌ای تست‌شده بود، به‌دست آورد. از قرار معلوم، در تست Raster (بخش Single GPU)، پردازنده گرافیکی اپل امتیاز ۳۲۸۹۱ را به‌دست آورده؛ درحالی‌که پردازنده گرافیکی AMD به کسب امتیاز ۳۲۵۸۰ رضایت داده است.

سامرفیلد می‌گوید جدیدترین دستاورد پردازشی اپل دارای سه مؤلفه عملکرد محاسباتی بالا، پهنای باند سریع روی تراشه، انتقال سریع و خاموش کردن پردازنده گرافیکی است که آن را به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل کرده است. گفته می‌شود عملکرد محاسباتی و نرخ انتقال داده M1 Max به‌ویژه در نرم‌افزار انفینیتی فوتو مناسب است و مک‌‌‌بوک پرو را به انتخاب خوبی برای کاربران این برنامه تبدیل می‌کند.

جالب است بدانید که پردازنده گرافیکی W6900X به ۳۲ گیگابایت حافظه GDDR6 با قابلیت انتقال اطلاعات ۵۱۲ گیگابایت بر ثانیه مجهز شده است. علاوه بر عملکرد فوق‌العاده ام‌وان مکس در بخش گرافیکی، این تراشه همچنین بالاترین امتیاز «Vector (چندهسته‌ای)» را نیز به خود اختصاص داد که معیاری مهم برای انفینیتی دیزاینر (Affinity Designer) است. افزون‌براین، تراشه مذکور در تست Combined (بخش Single GPU) که تراشه مناسب برای Affinity Publisher را ارزیابی می‌کند، به بهترین امتیاز دست یافت.

این نتایج در حالی منتشر می‌شود که تراشه‌های جدید اپل در بنچمارک گیک‌بنچ نیز عملکرد بسیار خوبی را ارائه داده‌اند. برای مثال، امتیاز ام‌وان مکس در بنچمارک مذکور حداقل سه برابر سریع‌تر از M1 اصلی در بخش گرافیکی متال است.

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا