zoomit

تراشه تنسور G2 با پیشرفت جزئی برای پیکسل ۷ معرفی شد

تراشه تنسور G2 با پیشرفت جزئی برای پیکسل ۷ معرفی شد

سرانجام گوگل از گوشی موردانتظار پیکسل ۷ با تغییرات متعدد نسبت به نسل گذشته پرده برداشت. از میان مهم‌ترین تغییرات گوشی هوشمند جدید گوگل می‌توان به تراشه‌ی ارتقایافته‌ی Tensor G2 اشاره کرد. تراشه‌ی اختصاصی گوگل روی کاغذ تفاوت چشمگیری با نسل قبل ندارد؛ اما این شرکت مدعی است که G2 باعث بهبود مصرف باتری پیکسل ۷ می‌شود.

گوگل همچنان از ترکیب غیرمرسوم ۴ + ۲ + ۲ شامل دو هسته‌ی پرقدرت، دو هسته‌ی میانی و چهار هسته‌ی کم‌مصرف در پردازنده‌ی مرکزی (CPU) تراشه‌ی Tensor G2 استفاده می‌کند. شرکت مستقر در مانتین‌ویو حتی در نوع هسته‌‌ها نیز تغییر چندانی ایجاد نکرده و صرفاً فرکانس هسته‌های پرقدرت و میانی را اندکی افزایش داده است.

مشخصات Google Tensor G2 Google Tensor
هسته‌های پرقدرت ۲ هسته‌ی ۲٫۸۵ گیگاهرتزی Cortex-X1 ۲ هسته‌ی ۲٫۸۰ گیگاهرتزی Cortex-X1
هسته‌های میانی ۲ هسته‌ی ۲٫۳۵ گیگاهرتزی Cortex-A78 ۲ هسته‌ی ۲٫۲۵ گیگاهرتزی Cortex-A76
هسته‌های کم‌مصرف ۴ هسته‌ی ۱٫۸۰ گیگاهرتزی Cortex-A55 ۴ هسته‌ی ۱٫۸۰ گیگاهرتزی Cortex-A55
کش L3 پردازنده مرکزی ۴ مگابایت ۴ مگابایت
کش سطح سیستمی ۸ مگابایت ۸ مگابایت
پردازنده‌ی گرافیکی ARM Mali G710 MP07 ARM Mali G78 MP20
موتور پردازش عصبی نسل جدید Custom Edge TPU Custom Edge TPU
پردازنده‌ی سیگنال تصویر تصویر ۱۰ بیتی HDR
Google HDRnet
۴K60
تصویر ۸ بیتی HDR
Google HDRnet
۴K60
DRAM LPDDR5 LPDDR5

در ساختار پردازنده‌ی مرکزی Tensor G2 از هسته‌های جدیدی همچون Cortex X2 یا Cortex A710 و Cortex A510 خبری نیست. همانند نسل قبلی، Cortex X1 و Cortex A55 نقش هسته‌های پرقدرت و کم‌مصرف را ایفا می‌کنند؛ اما هسته‌های میانی از Cortex A76 به Cortex A78 ارتقا یافته است.

پردازنده‌ی گرافیکی تنسور G2 با ارتقا از Mali G78 MP20 به Mali G710 MP07 پیشرفت چشمگیری را تجربه می‌کند. پردازنده‌ی گرافیکی جدید تنسور با نمونه‌ی Mali G710 MC10 به‌کاررفته در Dimensity 9000 شباهت دارد. احتمالاً در تراشه‌ی Tensor G2 با یک پردازنده‌ی گرافیکی ۷ هسته‌ای طرف هستیم. این ماژول به‌لطف تغییراتی در معماری، در زمینه‌ی پردازش گرافیک Vulkan نیز بهبودهایی را تجربه می‌کند.

گوگل می‌گوید TPU جدید به‌کاررفته در G2 بالغ‌بر ۶۰ درصد قدرتمندتر و ۲۰ درصد بهینه‌تر از نمونه‌ی به‌کاررفته در نسل گذشته است. این ماژول وظیفه‌ی پردازش‌هایی همچون Photo Unblur و Cinematic Blur را برعهده دارد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا