zoomit

بیمه مرکزی قول اصلاح وضعیت سوییچ بیمه آمیتیس را داد

بیمه مرکزی قول اصلاح وضعیت سوییچ بیمه آمیتیس را داد

اختلاف میان بیمه مرکزی و استارتاپ‌های حوزه اینشورتک بر سر سامانه سوییچ بیمه آمیتیس، که در ماه‌های اخیر، به یکی از اخبار مهم حوزه بیمه تبدیل شده بود، به واکنش مثبت بیمه مرکزی مبنی بر اصلاح آیین‌نامه‌ها و حل چالش‌ها ختم شده است.

موضوع راه‌اندازی سامانه آمیتیس از اواخر خرداد جنجال‌هایی در حوزه بیمه به وجود آورده بود و زمینه‌ساز اختلافاتی میان بیمه مرکزی و استارتاپ‌های فعال در حوزه بیمه آنلاین شده بود. حالا پس از گذشته بیش از دو ماه، به نظر می‌رسد این موضوع در حال حل و فصل شدن است.

استارتاپ‌های بیمه‌ای اخیراً با برخی مسئولان دولتی جلسه‌ای داشته‌اند و رئیس بیمه مرکزی در این جلسه قول اصلاح آیین‌نامه و موضوع سوییچ آمیتیس را داده است. در این جلسه مدیران استارتاپ‌های حوزه بیمه ضعف‌ها و چالش‌های سامانه سوئیچ بیمه مرکزی و مشکلاتشان با این مسئله را مطرح کردند.

فعالان این عرصه، که پیش از این نیز در بیانیه‌های مختلف انجمن فین‌تک و مصاحبه‌ها و نشست‌های خود خواستار حل چالش‌های این نهاد سیاست‌گذار با شرکت‌های دانش‌بنیان این حوزه شده بودند، در این جلسه نیز درخواست خود را مطرح کرده و طبق اخبار منتشرشده به نظر می‌رسد در این زمینه قول‌های مساعدی دریافت کرده‌اند.

اخبار مربوط به این جلسه حاکی از آن است که مجید بهزادپور، رئیس کل بیمه مرکزی ایران، در این جلسه با اشاره به این که انتقادات استارتاپ‌ها و ذی‌نفعان این حوزه درباره سامانه سوئیچ و مدل انحصاری آن را شنیده، اعلام کرده از لحاظ فنی هر لحظه امکان اجرای سامانه سوئیچ آمیتیس وجود دارد.

پیش از این، بنا به درخواست استارتاپ‌ها و طرح انتقادات از سوی فعالان حوزه بیمه، کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به این موضوع ورود کرده و مسئول پیگیری این مسئله و تصمیم‌گیری در خصوص آن شده است.

باوجوداین، برخی از مسئولان بیمه مرکزی اعلام کرده بودند که حاضر به تبعیت از تصمیمات این کارگروه نیستند. این در حالی است که مسئولان بیمه مرکزی در جلسه اخیر اعلام کرده‌اند به تصمیمات هیئت وزیران در خصوص این موضوع پایبند خواهند بود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا