zoomit

به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید گلکسی واچ ۴؛ از واچ‌فیس‌ها و قابلیت‌های جدید تا بهبود عملکردهای قبلی

گلکسی واچ ۴ به‌روزرسانی بزرگی برای محصولات پوشیدنی سامسونگ به‌ارمغان آورد. این ساعت هوشمند درکنار طراحی زیبا و شکیل، اولین ساعت مچی سامسونگ محسوب می‌شود که به‌جای سیستم‌عامل تایزن به سیستم‌عامل Wear OS 3 مجهز شده است.

به‌گزارش فون‌ آرنا، دو ماه پس از معرفی گلکسی واچ ۴، سامسونگ به‌روزرسانی مهمی برای این محصولات آماده کرده است که تعدادی قابلیت جدید و جذاب را شامل می‌شود. بر‌‌اساس اعلام سم‌موبایل، سامسونگ از مدتی قبل انتشار فرم‌ور جدید این محصول را با شناسه R8xxXXU1DUJA در کره‌جنوبی آغاز کرده است. به‌روزرسانی اشاره‌شده برای هر دو مدل گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک عرضه شده است و در هفته‌های آینده دردسترس کاربران سایر نواحی جهان نیز قرار خواهد گرفت.

امکانات جدید گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک

به‌روزرسانی جدید چند طرح جدیدِ زمینه ساعت برای گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک را شامل می‌شود. تغییر کاربردی دیگر نیز در بخش ظاهر ساعت‌ها اعمال شده است که با نصب فرم‌ور جدید سامسونگ روی این دو محصول، امکان انتخاب تصاویر متحرک GIF به‌عنوان تصویر زمینه ساعت وجود خواهد داشت. این تغییر احتمالا باعث ایجاد تصویر زمینه‌های متحرک‌ و زنده‌تر خواهد شد. علاوه‌بر‌این، انیمیشن‌های جدید به برخی از نماهای زمینه ساعت اضافه شده است.

ژست‌های حرکتی نیز برای اجرای اپلیکیشن‌ها و دسترسی ویژگی‌های دیگر به‌روزرسانی شده است. اکنون می‌توان با استفاده از برخی ژست‌های حرکتی ساده، اپلیکیشن یا قابلیت مدنظر خود را روی ساعت اجرا کنید. ژست‌های حرکتی در نسخه قبلی سیستم‌عامل گلکسی واچ ۴، فقط برای پاسخ‌‌دادن یا رد‌کردن تماس‌ها و تنظیم هشدارها دردسترس بود.

به‌روزرسانی گلکسی واچ ۴

تغییرات جدیدی در سیستم تشخیص سقوط گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک اعمال شده است. این قابلیت از شتاب‌سنج دستگاه برای تشخیص سقوط استفاده می‌کند و پس از آزمایش صدای ۶۰ ثانیه‌ای که در‌صورت سلامت‌بودن می‌توان آن را غیرفعال کرد، ساعت به‌طور خودکار پیام درخواست کمک اضطراری به‌همراه موقعیت مکانی برای مخاطبان تعیین‌شده ارسال خواهد کرد.

با به‌روزرسانی جدید سیستم‌عامل ساعت‌های سری گلکسی واچ ۴، سامسونگ امکان تنظیم حساسیت این قابلیت را هم فراهم کرده است تا از فعال‌شدن بی‌دلیل در هنگام انجام حرکات فیزیکی مثل پریدن، ورزش و… جلوگیری شود.

از دیگر تغییرات این به‌روزرسانی می‌توان به بهبودهای جزئی در الگوریتم‌های ضربان قلب و ردیابی استرس اشاره کرد. بدین‌ترتیب، همه قابلیت‌های ساعت‌های یادشده که از این الگوریتم‌ها بهره می‌برند، دقیق‌تر خواهد شد.

نحوه تنظیم قابلیت تشخیص سقوط در گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک

  • ابتدا برنامه گلکسی Wearable را روی گوشی‌ هوشمند متصل به گلکسی واچ ۴ باز کنید.
  • سپس به مسیر Settings > Advanced Features > SOS مراجعه کنید.
  • برای عملکرد صحیح بخش SOS، باید دسترسی‌های موردنیاز این قابلیت را فعال کنید.
  • در صفحه مربوط به گزینه SOS، بخش «تشخیص سقوط سخت» را فعال کنید.
  • در این مرحله، گلکسی واچ بررسی می‌کند که آیا مخاطبی را برای برقراری تماس اضطراری اضافه کرده‌اید یا نه. در‌صورتی‌که قبلا این کار را انجام نداده باشید، می‌توانید با مراجعه به فهرست مخاطبان، شخص دلخواه را انتخاب یا شماره وی را به‌طور دستی وارد کنید.

قیمت مناسب

گلکسی واچ ۴ با قیمت نسبتا مناسبی به بازار عرضه شد. حال که چند ماه از معرفی اولیه این محصول گذشته، می‌توان آن را با قیمت ارزان‌تر خرید. سامسونگ تبلیغات زیادی برای این ساعت هوشمند انجام داده است. شما هم‌اکنون می‌توانید مدل ۴۰ میلی‌متری گلکسی واچ ۴ را با قیمت ۱۳۴ دلار تهیه کنید. گلکسی واچ ۴ کلاسیک نیز در دو مدل ۴۰ و ۴۲ میلی‌متری با قیمت کمتر ۳۰۰ دلار در‌دسترس قرار دارد.

دیدگاه شما کاربران نیوزلن درباره گلکسی واچ ۴ و واچ ۴ کلاسیک چیست؟

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا