zoomit

به‌روزرسانی جدید نرم‌افزار داوینچی ریزالو عملکرد را در تراشه M1 Max تا پنج برابر افزایش می‌دهد

جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزار داوینچی ریزالو در سیستم‌عامل مک، شامل پشتیبانی کامل از تراشه‌های جدید M1 Pro و M1 Max است؛ به‌طوری‌که ادعا می‌شود برنامه یادشده در برخی سناریوها تا پنج برابر بهبود عملکرد را تجربه می‌کند. جالب است بدانید که تراشه‌های جدید اپل دارای مدیا انجین اختصاصی برای رمزگشایی و بهبود عملکرد تا دو برابر سریع‌تر در رمزگذاری ویدئو و دو شتاب‌دهنده ProRes برای تضمین پردازش‌های سنگین‌تر از مولتی استریم هستد؛ بنابراین، به‌نظر می‌رسد که این بهبود چشمگیر به لطف همین شتاب‌دهنده‌های جدید محقق شده است.

گفتنی است بلک‌مجیک (ناشر داوینچی ریزالو) نرم‌افزار مذکور را در اوایل سال جاری میلادی برای پشتیبانی از تراشه M1 به‌روز کرد و در همان به‌روزرسانی باتوجه به بهینه شدن برای معماری آرم، عملکرد را به‌طور در خور توجهی افزایش داد. به‌طور کلی، برنامه‌هایی که برای تراشه‌های ام‌وان به‌روز شده‌اند، برای اجرا به‌صورت بومی روی تراشه‌های ام‌وان پرو و ام‌وان مکس کار دشواری را در پیش ندارند. بااین‌حال، توسعه‌دهندگان می‌توانند برای بهره‌گیری از قابلیت‌های اختصاصی پردازنده‌های جدید، نرم‌افزارهایشان را با ارائه به‌روزرسانی کوچک بهینه و از قابلیت‌های جدید نیز پشتیبانی کنند.

به‌روزرسانی جدید داوینچی دقیقا همین روند را دنبال و اکنون از شتاب‌دهنده‌های سخت‌افزاری برای کدک ProRes پشتیبانی می‌کند؛ چیزی که منحصر به تراشه‌های جدید اپل است. در نتیجه، بلک‌مجیک می‌گوید که درهنگام ویرایش ویدئوهای ۸K بهبود عملکرد قابل توجهی را تجربه خواهید کرد. علاوه بر پشتیبانی از تراشه‌های جدید، نسخه DaVinci Resolve 17.4 همچنین از محتوای HDR پشتیانی می‌کند و پخش ویدئو ۱۲۰ هرتز را برای کاربران مک‌بوک پرو ۲۰۲۱ ارائه می‌دهد. افزون‌براین، به‌روزرسانی مذکور ادغام بومی دراپ‌باکس (Dropbox)، بهبود کلید سه‌بعدی و افزایش سازگاری با مک‌اواس مانتری را نیز شامل می‌شود.

این به‌روزرسانی در حالی منتشر می‌شود که نتایج اولیه بنچمارک مک‌بوک پرو جدید نشان می‌دهند نوت‌بوک یادشده مجهز به تراشه M1 Max تا ۱۸۱ درصد بهبود عملکرد گرافیکی را نسبت به مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی قبلی ارائه می‌دهد و ظاهرا می‌تواند با آی‌مک پرو و برخی تراشه‌های گرافیکی بالارده دسکتاپ نیز برابری کند!

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا