zoomit

بهترین کانال های تلگرام

بهترین کانال های تلگرام

تلگرام پلتفرمی است که خدمات بسیار جذابی به کاربران ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با این برنامه با دوستان و آشنایان خود ازطریق پیام‌های متنی و صوتی و تصویری ارتباط برقرار یا با تشکیل گروه‌، با چندین نفر هم‌زمان صحبت کنید. دراین‌میان، یکی از بهترین ویژگی‌های این اپلیکیشن امکان ساخت کانال است. درحال‌حاضر، تلگرام میلیون‌ها کانال فعال و کاربردی دارد و در این مقاله، قصد داریم بهترینِ آن‌ها را در موضوعات مختلف مثل آموزش و سرگرمی معرفی کنیم.


بهترین کانال‌های آموزشی تلگرام

ویدیو آموزشی

اگر به‌دنبال کسب مهارت‌های مختلف و دسترسی به منابع آموزشی هستید، کانال‌های بسیار باکیفیتی در تلگرام وجود دارند که هرکدام از آن‌ها در‌زمینه‌ی خاصی محتوا تولید می‌کنند. شما می‌توانید با مراجعه به این کانال‌ها از جدیدترین محتوای آموزشی استفاده کنید.

۱. Tech Guide

کانال Tech Guide

Tech Guide یکی از محبوب‌ترین کانال‌های حوزه‌ی فناوری است. اگر می‌خواهید همیشه با جدیدترین خبرهای اندروید، iOS، گجت‌ها و سایر حوزه‌های تکنولوژی به‌روز باشد، پیوستن به جمع اعضای این کانال را به شما توصیه می‌کنیم. این کانال تلگرامی نه‌تنها خبرها، بلکه نکات و ترفندهای کاربردی مرتبط با حوزه‌ی فناوری را نیز ارائه می‌دهد. کانال Tech Guide جزئیاتی از جدیدترین ابزارهایی که اخیراً معرفی شده‌اند، نیز به‌اشتراک می‌گذارد. بدین‌ترتیب، می‌توانید تغییرات این محصولات و فناوری‌های مرتبط با آن‌ها را دنبال کنید.

۲. Python Resources

کانال تلگرام Python Resources

همه‌ی ما مجموعه‌ی منابع را دوست داریم؛ مخصوصاً وقتی این منابع به‌‌رایگان دردسترسمان باشند. اینترنت پر از اطلاعات است و امکان دارد گاهی میان بسیاری از مطالب آموزشی مختلف سردرگم شوید. Python Resources به شما کمک می‌کنند به بهترین منابع برای برای یادگیری برنامه‌نویسی پایتون دسترسی داشته باشید. Python Resources یکی از بهترین کانال‌های تلگرامی است که اخیراً با آن آشنا شده‌ایم و گروه پایتون آن را مدیریت می‌کند. بدین‌ترتیب، محتوای آن حتی برای مبتدیان بسیار مفید است.

۳. Psychology Today

کانال تلگرام psychology today

مهم نیست در چه حوزه‌ای فعالیت می‌کنید؛ زیرا درهرصورت به‌احتمال زیاد باید با دیگران در ارتباط باشید. این موضوع باعث می‌شود روش برخورد با مردم اهمیت بیشتری در زندگی اکثر ما داشته باشد. علاوه‌براین، یادگیری نکاتی که روی رفتار انسان‌ها تأثیر می‌گذارند، می‌تواند در شرایط مختلف کاری و حتی زندگی شخصی به ما کمک کند.

با اطلاع‌ از نکات و ترفندهای ساده روان‌شناسی، می‌توانید این‌ کارها را به‌ بهترین شکل ممکن انجام دهید. Psychology Today یکی از بهترین کانال‌ها برای کسب اطلاعات کاربردی در حوزه‌ی روان‌شناسی و آموزش ارتباط با دیگران است. شما می‌توانید با مطالبی که این کانال به‌طور‌منظم منتشر می‌کند، آگاهی خود را درباره‌ی موضوعات مختلف روان‌شناسی را افزایش دهید.

۴. Interesting Engineering

کانال تلگرام Interesting Engineering

مقاله‌ی مرتبط:

  • اعضای کانال تلگرام خود را چگونه افزایش دهیم
  • آموزش ساخت کانال تلگرام

اگر به مهندسی و علم و فناوری علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به کانال تگرامی Interesting Engineering بزنید. این کانال نوآوری‌های جدید را در حوزه‌ی مهندسی و نحوه‌ی کمک این رشته به انسان‌ها در مقابله با مشکلات مختلف به‌اشتراک می‌گذارد. ازجمله محتوای جذابی که Interesting Engineering منتشر کرده است، می‌توان به «ساخت پهپاد اضطراری» اشاره کرد.

افزون‌براین، این کانال تلگرامی ویدئوهایی به‌اشتراک می‌گذارد که قطعاً از تماشای آن‌ها لذت خواهید برد. بیش‌ از ۷۰ هزار عضو نشان می‌دهد که محتوای این کانال واقعاً کاربرپسند است.

۵. English Day By Day

کانال تلگرام EnglishDaybyDay

مطمئناً امروزه روش‌های بسیار زیادی برای یادگیری زبان انگلیسی وجود دارد. کانال English Day By Day در تلگرام کلمات و اصطلاحات انگلیسی کاربردی و بسیار مهم را به‌طورروزانه به شما آموزش می‌دهد. این کانال تلگرامی سعی می‌کند کلمات و اصطلاحاتی را به کاربران آموزش دهد که در دنیای واقعی بیشترین کاربرد را خواهند داشت و افراد می‌توانند با صرف زمان بسیار اندک در هرروز، دایره‌ی لغات و اصطلاحات انگلیسی خود را گسترش درخورتوجهی دهند.

کانال English Day By Day از کلمات در مثال‌های مختلفی استفاده می‌کند تا بتوانید معنی آن‌ها را در شرایط مختلف بهتر درک کنید. درنهایت، اگر تمایل دارید زبان انگلیسی را با صرف زمان اندک، ولی باکیفیت یاد بگیرید، توصیه می‌کنیم به این کانال بپیوندید.


بهترین کانال‌های سرگرمی تلگرام

کانال های سرگرمی تلگرام

در تلگرام هزاران کانال سرگرمی با موضوعات مختلف وجود دارد و انتخاب از میان این کانال‌ها کار واقعاً دشواری است. درادامه، سعی کرده‌ایم برخی از سرگرم‌کننده‌ترین کانال‌های تلگرامی را به شما معرفی کنیم.

۱. Bestmemes

کانال تلگرام Bestmemes

مقاله‌ی مرتبط:

  • آموزش پوشه بندی چت در تلگرام

این روز‌ها، کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف از میم‌ها بسیار زیاد استفاده می‌کنند. در‌کنار شکلک‌های ایموجی و استیکر‌ها، می‌توان از میم‌ها برای بیان بهتر منظور خود در گفت‌وگوهای متنی بهره ببرید. میم‌ها در بیشتر مواقع یک مفهوم را با حالتی طنز‌آمیز ارائه می‌دهند.

Bestmemes یکی از بهترین کانال‌های تلگرامی است که میم‌های به‌روز و بسیار سرگرم‌کننده‌ای به‌اشتراک می‌گذارد که می‌توانید از آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف استفاده کنید. بدین‌ترتیب، اگر به‌دنبال منبعی برای دریافت جدیدترین میم‌های روز دنیا هستید، کانال Bestmemes یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما خواهد بود.

۲. Vibbeos

کانال تلگرام Vibbeos

اگر به‌دنبال ویدئوهای کوتاه خنده‌دار و سرگرم‌کننده هستید، کانال تلگرامی Vibbeos یکی از بهترین و به‌روزترین کانال‌های موجود است که به‌طور‌مرتب با محتوای جدید به‌روزرسانی می‌شود. اگرچه ویدئوهای خنده‌دار کوتاه را تقریباً در هرجای اینترنت می‌توان پیدا کرد، Vibbeos به‌عنوان یکی از منابعی شناخته می‌شود که بسیاری از ویدئوهای کوتاه در سایر وب‌سایت‌ها و کانال‌ها در‌واقع از آن کپی شده‌اند. اگر مرور ویدئوهای کوتاه جذاب و خنده‌دار بخشی از سرگرمی‌های شما است، عضویت در کانال Vibbeos را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۳. DailyMotivations

کانال تلگرام Daily Motivation

هر روز جدیدی که آغاز می‌شود، زمینه‌ساز فرصت‌ها و انگیزه‌های جدید برای انجام کارهایی است که به آن‌ها علاقه داریم. کانال DailyMotivations با نکات بسیار مفید و مختصری که به‌طور‌منظم منتشر می‌کند، می‌کوشد انگیزه‌ی شما را برای داشتن روزی عالی افزایش دهد. این کانال تلگرامی مطالب مفیدی انگیزشی و جذاب در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهد که مطالعه‌ی آن‌ها فقط چند دقیقه زمان می‌برد؛ اما اثر آن روی ذهن، قطعاً تا مدت‌ها باقی خواهد ماند.

۴. Funny_images

کانال تلگرام Funny images

اگر به تماشای عکس‌های سرگرم‌کننده و خنده‌دار علاقه دارید، یکی از بهترین کانال‌های تلگرامی برای دسترسی به این نوع محتوا Funny_images است. این کانال هرروز چندین عکس متحرک یا تصاویر معمولی در موضوعات مختلف منتشر می‌کند که بیشتر جنبه‌ی طنز و سرگرمی دارند تا برای لحظه‌ای کوتاه، مخاطبان خود را از فشارهای روزانه‌ و استرس‌های کاری دور کند.

۵. RealDailyLifeHacks

کانال تلگرام Daily Life Hacks

در یوتیوب و اینستاگرام کانال‌ها و صفحه‌های مختلفی برای آموزش سریع نکات کاربردی در زندگی روزمره و انجام کارها وجود دارد. کانال RealDailyLifeHacks در تلگرام دقیقاً با همین هدف ایجاد شده است و سعی می‌کند هرروز با مطالب آموزنده و جذاب و کاربردی، نکاتی را درباره‌ی انجام‌دادن آسان‌تر و بهتر کارهای مختلف روزانه به شما آموزش دهد. اگر به محتوای آموزشی علاقه دارید و می‌خواهید کارهای مختلف را با بهترین و آسان‌ترین روش‌ها انجام دهید، این کانال را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین کانال‌های تلگرامی در موضوعات مختلف

بهترین کانال‌های تلگرامی

در‌ادامه، تعدادی از بهترین کانال‌های تلگرامی را در دسته‌بندی‌های گوناگون به شما معرفی می‌کنیم.

۱. MovieSeriesDB

دنیای فیلم و سریال برای بسیاری از ما به یکی از سرگرمی‌های جذاب تبدیل شده‌اند؛ اما با‌‌‌توجه‌‌‌‌به تعداد بسیار زیاد فیلم‌هایی که هر‌روز منتشر می‌شوند، گاهی انتخاب میان بهترین گزینه‌ها کمی وقت‌گیر است. کانال MovieSeriesDB به شما کمک می‌کند با محبوب‌ترین و بهترین فیلم‌ها و سریال‌های جدید آشنا شوید و تریلرها و توضیحاتی درباره‌ی آن‌ها ارائه می‌دهد. بدین‌ترتیب، به‌جای اینکه خودتان به‌دنبال فیلم یا سریال جذاب باشید، می‌توانید از پیشنهاد‌های این کانال تلگرامی استفاده کنید.

۲. AnimeLibrary_Movies

دنبال‌کردن فیلم‌های دنیای انیمه برای بسیاری از افراد از نان شب واجب‌تر است. کانال تلگرامی AnimeLibrary_Movies علاوه‌بر معرفی انیمه‌های جذاب از نمونه‌های قدیمی‌ترین تا جدیدترین آن‌ها، امکان دانلود مستقیم را نیز درسترس کاربران قرار داده است. بنابراین، اگر از انیمه‌های معرفی‌شده در این کانال خوشتان می‌آید، نیازی نیست برای دانلود آن اینترنت را زیرو‌رو کنید؛ زیرا اکثر فیلم‌ها را از همین کانال می‌توان دانلود کرد.

۳. Quote

این کانال مرجعی برای نقل‌قول‌های انسان‌های برجسته و معروف تاریخ است. کانال Quote مضمونی انگیزشی دارد و با انتشار نقل‌قول‌های جذاب از انسان‌هایی که هرکدام به‌نحوی تأثیر مهمی بر دنیا گذاشته‌اند، سعی می‌کند شما را در انجام کارهای مختلف یاری دهد. اگر به مطالعه‌ی نقل‌قول‌های مهم انسان‌های تاریخ‌ساز و مشهور علاقه دارید، کانال تلگرامی quote را به‌ شما پیشنهاد می‌کنیم.

۴. WallpaperSelection

کانال تلگرامی WallpaperSelection مرجعی بسیار جذاب برای دریافت روزانه‌ی تصویر‌ زمینه‌های زیبا در موضوعات مختلف است که می‌توانید از آن‌ها به‌عنوان پس‌زمینه‌ی گوشی هوشمند یا تبلت یا کامپیوتر خود استفاده کنید. این کانال کاربردی به‌طورمنظم تصویر زمینه‌های جدید را دراختیارتان قرار می‌دهد که اکثر آن‌ها بسیار باکیفیت‌‌‌اند و از میان تعداد بسیار زیادی تصویر دیگر گلچین شده‌اند.

۵. Wildlife

اگر به حیات‌وحش و دنیای حیوانات علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً سری به کانال تلگرامی Wildlife بزنید. این کانال تصاویر و فیلم‌هایی بسیار جذاب و کم‌یاب از حیات‌وحش و حیوانات مختلف منتشر می‌کند که دیدن آن‌ها بسیار سرگرم‌کننده و لذت‌بخش است. در این کانال تلگرامی، ویدئوهایی را مشاهده خواهید کرد که نمونه‌ی آن‌ها را کمتر در سایر شبکه‌های اجتماعی می‌بینیم.

۶. InternationalGeographic

کانال تلگرامی InternationalGeographic برای علاقه‌مندان به جغرافیا ایجاد شده است. در این کانال، می‌توانید به مجموعه‌ای از محتوای جذاب و بسیار دیدنی درباره‌ی مناطق جغرافیایی سرتاسر جهان دسترسی داشته باشید. ویدئو و توضیحاتی از کوه‌های عجیب‌وغریب تا دریاهایی که شاید نمونه‌های آن را کمتر دیده باشید، در این کانال ارائه می‌شود. درمجموع، اگر تمایل دارید با مناطق دیدنی و بکر نواحی مختلف جهان آشنا شوید و از دیدن آن‌ها لذت ببرید، توصیه می‌کنیم سری به کانال تلگرام InternationalGeographic بزنید.

۷. OnlyFood

دنیای رنگارنگ خوراکی‌ها برای بسیاری از ما جذاب است. کانال تلگرامی OnlyFood تصاویری از انواع غذاها و خوراکی‌های مختلف کشورهای سرتاسر جهان را منتشر می‌کند و هدف آن اشتراک‌گذاری انواع غذاها است که می‌توانید از آن‌ها برای میهمانی‌های خود ایده بگیرید. کمتر کسی پیدا می‌شود که به دنیای خوراکی‌ها علاقه نداشته باشد. این کانال محتوایی بسیار جذاب در این زمینه ارائه می‌دهد که دیدن آن‌ها خالی‌ از لطف نیست.

۸. Science

دنیای علم و فناوری برای بسیاری از ما جذابیت بی‌حدواندازه‌ای دارد. مطمئناً شما به‌عنوان مخاطب وب‌سایت newslan از علاقه‌مندان به دنیای علم و فناوری هستید؛ به‌همین‌دلیل، کانال تلگرامی Science احتمالاً برای شما نیز بسیار جذاب خواهد بود. این کانال درباره‌ی جدیدترین فناوری‌ها در حوزه‌های مختلف علمی صحبت می‌کند و محتوای آن شامل متن و عکس و فیلم درباره‌ی علوم مختلف است. اگر از علاقه‌مندان به دنیای علم هستید، کانال تلگرامی Science مرجع بسیار مناسبی برای اطلاع از جدیدترین دستاوردهای انسان‌ها در این حوزه است.

۹. PrivateArt

کانال تلگرامی PrivateArt نقاشی‌ها و مجسمه‌ها و عکس‌های زیبایی از سرتاسر جهان به‌اشتراک می‌گذارد. عضویت در این کانال مطمئناً شما را با هنرهای زیبا در نواحی مختلف جهان آشنا خواهد کرد؛ بنابراین، اگر عاشق تماشای مجسمه و نقاشی‌ هستید، این کانال واقعاً ارزش دیدن دارد. علاوه‌براین، پیوندی از ویکی‌پدیا زیر هر عکس منتشر‌شده در این کانال وجود دارد تا درصورت تمایل، بتوانید اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری درباره‌ی آن به‌دست آورید.

۱۰. www_Bitcoin_com

اگر در دنیای رمزارزها فعالیت می‌کنید و به خرید‌و‌فروش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مشغول هستید، دنبال‌کردن کانال تلگرامی www_Bitcoin_com می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. این کانال جدیدترین خبرهای مرتبط با بیت کوین و دنیای رمزارزها را ارائه می‌دهد. فعالان این بازار از اهمیت خبرها به‌خوبی مطلع هستند؛ بنابراین با دنبال‌کردن منابع خبری موثق و مهم، می‌توانید همیشه از دیگران چند گام در بازار جلوتر باشید.


سؤالات متداول

تفاوت کانال‌های تلگرامی با گروه‌های این پیام‌رسان در چیست؟

کانال‌ها بیشتر جنبه‌ی اطلاع‌رسانی و انتشار یک‌طرفه‌ی محتوای جدید را دارند؛ درحالی‌که در گروه‌های تلگرام امکان مشارکت سایر افراد نیز فراهم شده است. درواقع، کانال به ما اطمینان می‌دهد که محتوای آن ازطرف شخص یا شرکت یا گروه خاصی تولید می‌شود و برای اطلاع‌رسانی نظم بهتری دارد. البته تلگرام اخیراً امکان ثبت نظر کاربران برای پست‌های کانال‌ها را نیز فراهم کرده است.

عضویت در کانال‌های تلگرامی هزینه دارد؟

عضویت در همه‌ی کانال‌های تلگرامی معرفی‌شده در این مقاله کاملاً رایگان است. اگرچه این پیام‌رسان اخیراً قابلیتی برای ارائه‌ی محتوای پولی در برخی کانال‌ها ارائه داده است، درحال‌حاضر اکثر کانال‌های این پلتفرم رایگان هستند.

پس از عضویت در یک کانال، امکان خروج از آن وجود دارد؟

تلگرام یکی از پرامکانات‌ترین پیام‌رسان‌های جهان است و درواقع، ازجمله دلایل محبوبیت فراوان آن، امکانات زیادی است که دراختیار کاربران قرار می‌دهد. درصورتی‌که از محتوای یک کانال راضی نبودید، با ضربه‌زدن روی علامت سه‌نقطه در صفحه‌ی آن کانال و انتخاب گزینه‌ی Leave Channel، به‌راحتی می‌توانید از عضویت کانال مدنظر بیرون بیایید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا