zoomit

بهترین ساعت ها و مچ بند های هوشمند بازار ایران [مرداد ۱۴۰۱]

بهترین ساعت ها و مچ بند های هوشمند بازار ایران [مرداد ۱۴۰۱]

مثل همه‌ی بخش‌های زندگی‌مان که کم‌کم به‌سمت دنیای دیجیتال کشیده شده‌اند، صنعت مد و پوشاک هم در سال‌های اخیر تا حدودی دستخوش دگرگونی شده است. تا چند سال قبل، اگر قصد خرید ساعت هوشمند یا مچ بند هوشمند داشتید، باید از خودتان می‌پرسیدید که «آیا واقعا به چنین گجتی نیاز دارم؟»؛ اما حالا دیگر نیازی به این سؤال نیست و با مبلغ خیلی کمی، می‌توانید مچ بند هوشمند تهیه کنید.

حتی اگر نخواهید از امکانات سلامتی و ورزشی آن‌ها استفاده کنید، ساعت‌ها و مچ‌بندهای هوشمند به شما تضمین می‌دهند که هیچ‌کدام از پیام‌ها و تماس‌هایتان را از دست نمی‌دهید، پخش موسیقی را کنترل کنید و به‌طورکلی کمتر لازم باشد که گوشی را از جیبتان خارج کنید. به‌لطف امکان تعویض پوسته که در اکثر ساعت‌ها و مچ بندهای هوشمند وجود دارد، می‌توانید ظاهر ساعت را به هر شکل و شمایلی شخصی‌سازی کنید؛ پس تصور نکنید که حتماً باید «ورزشکار» باشید تا سراغ گجت‌های پوشیدنی بروید.

گجت‌های پوشیدنی را می‌توان به دو دسته‌ی کلی «ساعت هوشمند» (Smart Watch) و «مچ بند هوشمند» (Smart Band) تقسیم کرد. دسته‌ی اول شباهت بیشتری به ساعت‌های‌ کلاسیک دارند، بزرگ‌تر هستند، گران‌ترند و امکانات بیشتری درمقایسه‌با مچ بندهای هوشمند دراختیارتان قرار می‌دهند. درمقابل، مچ‌بندهای هوشمند نمایشگر کوچک‌تری دارند که اطلاعات کمتری را درمقایسه‌با ساعت‌های هوشمند به‌نمایش می‌گذارند. قیمت ارزان‌تر و امکانات ارتباطی کمتر و فاصله‌گرفتن با طراحی کلاسیک از دیگر مشخصات مچ‌بندهای هوشمند است.

می بند ۵ / Mi Band 5 شیائومی در دست کاربر از نمای جلو

مقاله‌های مرتبط:

  • بهترین گوشی‌های موبایل بازار ایران
  • بهترین تبلت های بازار ایران

درادامه و در قالب راهنمای خرید، بهترین ساعت هوشمند و بهترین مچ بند هوشمند موجود در بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم. معیارهایی که برای انتخاب مدل‌ها در نظر گرفتیم، شامل امکانات و قابلیت‌ها، ابعاد و کیفیت ساخت، راحتی استفاده، کیفیت نمایشگر و خوانایی آن زیر نور آفتاب است.

در نظر داشته باشید که در بازار ایران هزاران مدل ساعت و مچ بند هوشمند بی‌نام‌ونشان یا تقلبی وجود دارد که ادعا می‌کنند همه‌ی امکانات مدل‌های گران‌قیمت را با قیمتی ناچیز ارائه می‌دهند. حتی اگر مدل‌های معرفی‌شده را نمی‌پسندید، پیشنهاد می‌کنیم که در هیچ شرایطی سراغ مدل‌های بی‌نام‌ونشان یا به‌اصطلاح «فیک» نروید؛ چراکه این نوع محصولات کارایی خیلی محدود و ضعیفی دارند و پس از مدت کوتاهی هم خراب می‌شوند.


بهترین مچ بند هوشمند تا ۵۰۰ هزار تومان

شیائومی می بند ۳

بهترین ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند - شیائومی می بند 3

اگر می‌خواهید با کمترین هزینه‌ی ممکن، گجت پوشیدنی مناسبی تهیه کنید، می بند ۳ شیائومی بهترین انتخابتان خواهد بود. درحال‌حاضر، مچ بند هوشمند می بند ۳ نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارد. با چنین قیمتی امکاناتی مثل نمایشگر لمسی، پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا، اعلان اپلیکیشن‌های مختلف مثل واتساپ و تلگرام، امکان رد تماس و اندازه‌گیری ضربان قلب را در اختیارتان قرار می‌دهد.

باتری این گجت با هربار شارژ کامل می‌تواند حدود ۲۰ روز شارژدهی کند. تنها ایراد می بند ۳، پشتیبانی‌نکردن آن از زبان فارسی برای نشان‌دادن پیغام‌های متنی است؛ مشکلی که در بین اکثر گجت‌های پوشیدنی شیائومی وجود دارد.

مقایسه قیمت می بند ۳ در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی شیائومی می بند ۳

بهترین مچ بند هوشمند تا ۷۰۰ هزار تومان

شیائومی می بند ۵

بهترین ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند - شیائومی می بند 5

در بازه‌ی حدود ۷۰۰ هزار تومان، می‌توانید می بند ۵ شیائومی را تهیه کنید که در سالیان اخیر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین مچ بندهای هوشمند دنیا محسوب می‌شود. نمایشگر OLED بزرگ و رنگی با روشنایی زیاد، شارژر مغناطیسی، صدها حالت ثابت و متحرک برای ساعت، امکان کنترل دوربین گوشی از راه دور، انواع حسگرهای سنجش ضربان قلب، اکسیژن سنج و حتی استرس سنج از امکانات اصلی می بند ۵ شیائومی محسوب می‌شود.

مچ بند هوشمند می بند ۵ به‌صورت پیش‌فرض از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند؛ ولی با جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، این امکان هم به آن اضافه شده است.

مقایسه قیمت می بند ۵ در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی شیائومی می بند ۵

بهترین ساعت هوشمند تا ۷۰۰ هزار تومان

Mibro Color شیائومی

بهترین ساعت هوشمند | شیائومی میبرو کالر - Mibro Color Xiaomi رنگ مشکی

اگر اصرار به خرید ساعت هوشمند زیر یک میلیون تومان دارید و هیچ‌یک از مچ‌بندهای هوشمند رضایت شما را جلب نمی‌کند، ساعت «Mibro Color شیائومی» می‌تواند انتخابی ارزشمند برای شما باشد. میبرو کالر شیائومی با طراحی مربعی و نمایشگر خمیده ۲.۵D از امکاناتی چون مقاومت دربرابر نفود آب تا فشار پنج اتمسفر، ۱۰ تا ۱۴ روز طول عمر باتری، قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، پایش ضربان قلب و وضعیت خواب، سنجش فشار خون و گام‌شمار بهره می‌برد و بهتر از دیگر رقبای هوشمند خود عمل می‌کند.

این ساعت هوشمند شیائومی با پشتیبانی از زبان فارسی در اعلانات و منو و بهره‌مندی از ماشین‌حساب، خود را از بقیه ساعت‌های هوشمند این محدوده‌ی قیمتی جدا می‌کند. نمایشگر ۱/۵۷ اینچی این محصول با حاشیه‌ی نسبتاً زیادش از نوع IPS است و روشنایی در سطح نمایشگر AMOLED ساعتی مانند میبرو لایت ندارد.

گفتنی است که این ساعت هوشمند با تمام دستگاه‌های اندرویدی نسخه‌ی اندروید ۵ و جدیدتر و تمامی دستگاه‌های تحت iOS اپل با نسخه‌ی ۱۰ و جدیدتر سازگاری دارد و ازطریق برنامه‌ی Mibro Fit امکانات دیگری مانند، تحلیل داده‌های ورزشی و خواب، تنظیم و دانلود واچ‌فیس‌های متعدد و … را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

مقایسه قیمت Mibro Color شیائومی در فروشگاه‌ها
خرید اینترنتی Mibro Color شیائومی

بهترین مچ بند هوشمند تا یک میلیون تومان

آنر بند ۶

بهترین ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند - آنر بند 6

نسل ششم از مچ بندهای هوشمند «آنر بند» تغییرات ظاهری خیلی زیادی دارد و حالا شبیه به یک ساعت هوشمند کوچک شده است. آنر بند ۶ گجتی خوش‌ساخت و باکیفیت محسوب می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگرها را در بین تمام مچ‌بندهای هوشمند دارد.

علاوه‌بر نمایشگر بزرگ ۱٫۴۷ اینچی، از دیگر امکانات بارز آنر بند ۶ می‌توانیم به حسگر سنجش اکسیژن خون، سیستم هوشمند سنجش ضربان قلب به‌صورت ۲۴ ساعته، رصد کردن ۱۰ نوع ورزش، باتری قدرتمند با شارژدهی دوهفته‌ای، امکان شخصی‌سازی پوسته ساعت و از همه مهم‌تر، پشتیبانی کامل از زبان فارسی اشاره کنیم.

مقایسه قیمت آنر بند ۶ در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی آنر بند ۶

انتخاب جایگزین: شیائومی می بند ۶

Xiaomi Mi Smart band 6 | شیائومی می بند ۶

می بند ۶ شیائومی یکی دیگر از گجت‌های پوشیدنی جذاب با قیمتی حدود یک میلیون تومان است؛ یعنی چیزی حدود دو برابر قیمت می بند ۵. با این اختلاف قیمت نیم‌میلیون‌تومانی، نمایشگری بزرگ‌تر و باکیفیت‌تر با لبه‌های باریک‌تر را به‌دست می‌آورید.

می بند ۶ از حسگر سنجش اکسیژن خون بهره می‌برد که می‌تواند کیفیت خوابتان را هم با دقت بیشتری بسنجد. می بند ۵ فقط ۱۱ حالت ورزش را ارائه می‌دهد؛ درحالی‌که می بند ۶ از ۳۰ حالت بهره می‌برد. سایر امکانات می بند ۵ با می بند ۶ تفاوت خاصی ندارد. خوشبختانه مثل می بند ۵، می بند ۶ هم با جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری، از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

مقایسه قیمت می بند ۶ در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی شیائومی می بند ۶

بهترین ساعت هوشمند تا یک میلیون تومان

Mibro Lite شیائومی

بهترین ساعت هوشمند | شیائومی Mibro lite رنگ مشکی

«میبرو لایت شیائومی» مچ‌بند سلامتی در بدنه‌‌ی یک ساعت است که امکانات ورزشی فراوانی در کنار ویژگی‌های هوشمند دیگر ارائه می‌دهد و برای آن‌ دسته از کاربران که می‌خواهند با کمترین هزینه تجربه‌ی ساعت هوشمند قابل‌قبولی داشته باشند، گزینه‌ی بسیار مناسبی به‌شمار می‌آید.

سازگاری با اندروید و iOS، نمایش صحیح اعلانات فارسی، گواهی IP68، پایش مداوم ضربان قلب با قابلیت سنجش فشار خون و اندازه‌گیری غلظت اکسیژن خون از مهم‌ترین ویژگی‌های میبرو لایت شیائومی هستند. عمر باتری ۸ روزه و بدنه‌ی نازک و سبک نیز از دیگر ویژگی‌های خوب ساعت هوشمند شیائومی Mibro lite هستند. این ساعت هوشمند را می‌توان با قیمتی حدود یک‌میلیون تومان تهیه کرد.

با حدود یک‌میلیون و صدهزار تومان می‌توان سراغ «Mibro Watch X1 شیائومی» هم رفت که از تمامی امکانات میبرو لایت در ظاهری مانند امیزفیت T-Rex بهره می‌برد. تنها تفاوت X1 با مدل لایت به‌جز ظاهر آن‌ها، طول عمر باتری بسیار بیشتر و مقاومت دربرابر نفود آب تا فشار ۵ اتمسفر است.

مقایسه قیمت Mibro Lite شیائومی در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی Mibro Lite شیائومی

انتخاب جایگزین: امیزفیت Neo

رنگ خاکستری ساعت هوشمند امیزفیت Neo

اگر از طرفداران ساعت‌های کلاسیک با طراحی‌های اصطلاحاً «رترو» هستید، امیزفیت انتخابی مناسب با قیمتی مقرون‌به‌صرفه به‌حساب می‌آید. «امیزفیت Neo» با ظاهری جذاب و کلاسیک، ‌هم‌زمان که شکل ساعت‌های قدیمی را یادآور می‌شود، امکانات مناسبی را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.

هوآمی، از زیرمجموعه‌های شیائومی، سری ساعت‌های هوشمند امیزفیت را تولید می‌کند. این شرکت برای امیزفیت Neo امکاناتی نظیر استاندارد ضدآب تا ۵۰ متر، طول عمر باتری بیش از ۲۰ روز، دریافت اعلانات تماس و پیام، گام‌شمار، پایش ضربان قلب و هشدار نداشتن تحرک را در نظر گرفته است. امیزفیت نئو با قیمت حدودی ۷۰۰ هزار تومان در بازار به‌فروش می‌رسد.

مقایسه قیمت امیزفیت Neo در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی امیزفیت Neo

بهترین ساعت هوشمند تا ۲ میلیون تومان

امیزفیت جی تی اس ۲ مینی

Amazfir GTS 2 mini | امیزفیت جی تی اس ۲ مینی مشکی

می‌رسیم به ساعتی سبک و جذاب از امیزفیت که با قیمت حدود ۲ میلیون تومان ارزش خرید فراوانی دارد. جی تی اس ۲ مینی با نمایشگر ۱٫۵۵ اینچی امولد از قابلیت صفحه‌‌نمایش همیشه‌روشن نیز بهره می‌برد که با بیش از ۶۰ حالت مختلف می‌تواند اطلاعات را نمایش دهد.

این ساعت تنها ۱۹٫۵ گرم وزن دارد و با وجود ابعاد بسیار کوچکش، عمر باتری بسیار خوب دو‌هفته‌ای را در استفاده‌های عادی ارائه می‌دهد. سازگاری با اندروید و iOS، سنجش غلظت اکسیژن خون، پایش ضربان قلب و وضعیت خواب و نیز پشتیبانی بیش از ۷۰ حالت ورزشی از دیگر امکانات آمازفیت جی تی اس ۲ مینی هستند.

نکته‌ای که شاید کمتر کسی توجهی به آن کند، نام‌گذاری سری GTS و GTR امیزفیت است که بیشتر به شکل ظاهری آن‌ها برمی‌گردد و درصورت مشاهده‌ی نام‌گذاری مشابه و بعضا گیچ‌کننده‌ی بین آن‌ها، اگر تفاوت فقط در R یا S پایانی باشد، باید بدانید که هر دو ساعت امکانات تقریباً یکسانی دارند و R نشان‌دهنده طراحی دایره‌ای‌شکل است و S نیز طراحی مشابه اپل واچ را خاطرنشان می‌کند.

مقایسه قیمت امیزفیت جی تی اس ۲ مینی در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی امیزفیت جی تی اس ۲ مینی

انتخاب جایگزین: امیزفیت GTR

بهترین ساعت هوشمند - امیزفیت جی تی آر | Xiaomi Amazfit GTR‌رنگ مشکی

با اینکه بیش از دو سال از عرضه‌ی ساعت هوشمند «امیزفیت GTR» می‌گذرد، همچنان یکی از خوش‌ساخت‌‎ترین و ارزان‌ترین ساعت‌هایی است که از GPS داخلی بهره می‌برد. در ساخت بدنه‌ی این ساعت که تا عمق ۵۰ متری دربرابر نفوذ آب مقاومت دارد، از موادی مانند فلز، سرامیک زیرکونیوم و مواد پلیمری استفاده شده است.

نمایشگر ۱/۲ اینچ AMOLED، طول عمر باتری حدود ۱۲ روز و امکان سنجش ضربان قلب، فشار هوا، ارتفاع و نور محیط از دیگر ویژگی‌های این ساعت هوشمند امیزفیت هستند. اگر برای شما وجود حسگر سنجش غلظت اکسیژن خون اهمیت دارد، بهتر است سراغ امیزفیت GTS 2 مینی بروید؛ اما اگر وجود GPS‌ در ساعت اولویت شما است، امیزفیت جی‌تی‌آر را انتخاب کنید. با حدود یک‌میلیون و هشتصد‌هزار تومان می‌توان نسخه‌ی ۴۲ میلی‌متری GTR را تهیه کرد.

مقایسه قیمت امیزفیت GTR در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی امیزفیت GTR

بهترین ساعت هوشمند تا ۳ میلیون تومان

می واچ شیائومی

می واچ شیائومی در رنگ مشکی

ازجمله‌ مزیت‌های متعدد ساعت‌های هوشمند چینی در ایران، تحریم‌نبودن امکاناتی نظیر سنجش فشار خون و سنجش سطح اکسیژن خون است که معمولاً در ساعت‌های هوشمند اپل و سامسونگ دردسترس کاربران داخل ایران نیست. شیائومی در نیمه‌ی دوم ۲۰۲۰، سرانجام ساعت‌های هوشمندی را با نام می واچ عرضه کرد که شرکت ۷۰ mai کار ساخت آن‌ را به‌عهده داشت.

شیائومی Mi Watch نمایشگر بزرگ دایره‌ای‌شکل OLED با روشنایی ۴۵۰ نیت دارد و به‌لطف بهره‌مندی از متریال باکیفیت و استاندارهای لازم، در عمق ۵۰ متری تا ۱۰ دقیقه دوام می‌آورد. پشتیبانی از ۱۱۷ حالت ورزشی، سنجش فشار هوا، سطح اکسیژن خون و ضربان قلب، پایش خواب و استرس و نمایش وضعیت آب‌وهوا، از دیگر امکانات می واچ هستند. ساعت شیائومی سازگاری کاملی با اندروید و iOS دارد و شاید تنها ایرادی که بتوان از می واچ شیائومی گرفت، نبود امکان مکالمه باشد.

مقایسه قیمت می واچ شیائومی در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی می واچ شیائومی

انتخاب جایگزین: امیزفیت GTR 2e

بهترین ساعت هوشمند - امیزفیت جی تی آر ۲ ای | Xiaomi Amazfit GTR 2e‌ رنگ مشکی

یکی از ساعت‌هایی که با امکانات بسیار زیادی در رده‌ی قیمتی میانی بازار قرار دارد، «امیزفیت GTR 2e» است که درصورت استفاده‌ی معمولی طول عمر باتری حدود سه‌هفته‌ای را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. این ساعت با طراحی دایره‌ای، بدنه‌ی فلزی و بند سیلیکونی ۲۲ میلی‌متری، استاندارد نفوذناپذیری آب تا عمق ۵۰ متر را پشتیبانی می‌کند.

GTR 2e با نمایشگر ۱/۳۹ اینچ AMOLED با وضوح ۴۵۴ × ۴۵۴ پیکسل و امکان همراهی در ورزش‌های محدود، در بخش فعالیت‌های ورزشی عملکرد درخشانی ندارد؛ اما با داشتن حسگرهای ضربان قلب، غلظت اکسیژن خون، نور محیط، فشار هوا، دماسنج و امکان پایش استرس، کیفیت خواب و ضربان قلب به‌صورت مداوم، در بخش حسگرها و امکانات بسیار خوب ظاهر می‌شود.

همچنین با استفاده‌ی معمولی، می‌توان تا ۲۴ روز از شارژ مجدد ساعت بی‌نیاز بود و در‌صورت استفاده‌ی سنگین، تا حدود ۱۲ روز دوام خواهد آورد. نبود GPS، نبود امکان مکالمه با ساعت و فراهم‌نبودن امکان نصب پیام‌رسان‌ها و برنامه‌های مختلف روی ساعت از ضعف‌هایی هستند که شاید در این رده‌ی قیمتی چندان به‌چشم نیاید.

امیزفیت ساعت هوشمند دیگری در رده‌ی قیمتی حدود سه‌میلیون تومان، با طراحی مربعی‌شکل به نام «GTS 2e» دارد که تنها در چند امکان جزئی با مدل دایره‌ای‌شکل حاضر در این رده‌ی قیمتی متفاوت است. نمایشگر ۱/۶۵ اینچ AMOLED، بدنه‌ی جمع‌جورتر و سبک‌تر از GTR 2e و هشدار سقوط از ارتفاع و ضربان قلب نامنظم، ویژگی‌هایی هستند که تنها در مدل مربعی پیدا می‌شوند.

مقایسه قیمت امیزفیت GTR 2e در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی امیزفیت GTR 2e

بهترین ساعت هوشمند تا ۳/۵ میلیون تومان

امیزفیت T-Rex پرو

بهترین ساعت هوشمند | امیزفیت تی رکس شیائومی - Amazfit T-Rex Xiaomi ‌رنگ مشکی

«امیزفیت T-Rex پرو» را می‌توانیم بهترین ساعت هوشمند برای علاقه‌مندان به ساعت‌های ضدضربه و غول‌پیکر برند جی‌شاک بدانیم. شاید برایتان سؤال باشد که چرا نام پادشاه دایناسورها را روی امیزفیت تی‌رکس گذاشته‌اند؛ زیرا این ساعت به‌معنای کلمه «هیولا» محسوب می‌شود.

تی‌رکس ۱۵ گواهینامه نظامی دارد و تقریباً دربرابر همه‌چیز مقاوم است. برای نمونه، بدنه تی‌رکس می‌تواند دربرابر گرمای ۷۰ و سرمای منفی ۴۰ درجه‌ی سانتی‌گراد مقاومت کند. به‌علاوه، به‌طورکامل دربرابر آب، گردوغبار و ضربه مقاوم است.

ازنظر امکانات هم می‌توانیم به حسگر سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون، GPS و نمایشگر اولد ۱٫۳ اینچی در ساعت هوشمند امیزفیت تی‌‌رکس پرو اشاره کنیم. بد نیست بدانید که تی‌رکس پرو با هربار شارژ می‌تواند تا ۱۸ روز شارژدهی کند!

مقایسه قیمت تی-رکس پرو در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی امیزفیت تی-رکس پرو

بهترین ساعت هوشمند تا ۴ میلیون تومان

سامسونگ گلکسی ۴

Galaxy Watch 4 | گلکسی واچ ۴

ویژگی‌هایی که گلکسی واچ ۴ سامسونگ را شایسته‌ی ارتقا یا خرید می‌کنند، شامل نمایشگر ۱٫۱۹ اینچی (نسخه ۴۰ میلی‌متری) یا ۱٫۳۶ اینچی (نسخه ۴۴ میلی‌متری) سوپرامولد و پشتیبانی از نمایشگر همیشه‌روشن، گواهی ضدآب و گردوغبار IP68 و قابلیت تحمل فشار ۵ اتمسفری آب، استاندارد نظامی MIL-STD-810G، حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت اندازه‌گیری غلظت اکسیژن خون، سنجش فشار خون (ظاهراً برای کاربران ایرانی کار نمی‌کند)، پایش کیفیت خواب و پایش وضعیت استرس و پشتیبانی از قابلیت ECG (نوار قلب) و تراشه‌ی قدرتمندتر از نسل پیشین می‌شود.

سامسونگ بعد از Android Wear قدیمی گوگل در ساعت هوشمند اولیه‌اش «Gear Live»، بازگشتی دوباره به گوگل داشت و از «Wear OS» گوگل با ظاهری شبیه به تایزن در سری گلکسی واچ ۴ استفاده کرد. این ساعت هوشمند سامسونگ با ۱۶ گیگابایت حافظه و ۱٫۵ گیگابایت رم گجتی کم‌نقص به‌حساب می‌آید. هر دو نسخه‌ی Galaxy watch 4 با قیمتی در‌حدود ۴ میلیون تومان در بازار ایران به‌فروش می‌رسند. همچنین باید توجه داشته باشید که گلکسی واچ ۴ تنها با دستگاه‌های اندرویدی سازگار خواهد بود.

مقایسه قیمت گلکسی واچ ۴ در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی گلکسی واچ ۴ سامسونگ

انتخاب جایگزین: امیزفیت GTR 3

ساعت هوشمند امیزفیت GTR 3 رنگ moonlight grey

امیزفیت که در سال گذشته پیشرفتی حدوداً دو‌برابری در فروش ساعت‌های هوشمندش داشت، حالا ۶ درصد از سهم فروش بازار ساعت‌های هوشمند را دراختیار دارد. این شرکت در اواخر ۲۰۲۱ با معرفی سه ساعت هوشمند دیگر، رقابت خود را جدی‌تر از قبل کرد. امیزفیت GTR 3 یکی از سه ساعت امیزفیت است که با نمایشگر ۱٫۳۹ اینچ OLED با حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت و تراکم پیکسلی ۳۲۶ پیکسل‌براینچ، یکی از بهترین و روشن‌ترین نمایشگرها را بین ساعت‌های هوشمند دارد.

از دیگر امکانات امیزفیت جی تی آر ۳ می‌توان مقاومت دربرابر آب تا عمق ۵۰ متری، پشتیبانی از ۱۵۰ حالت ورزشی، تشخیص خودکار ۸ فعالیت ورزشی، طول عمر باتری ۲۱ روز با استفاده معمولی، حسگر ضربان قلب، پایش غلظت اکسیژن خون، پایش کیفیت خواب و تنفس در خواب و داشتن GPS داخلی را بر شمرد. ناگفته نماند قابلیت کنترل موسیقی و جواب دادن تماس‌ها ازطریق بلوتوث مختص نسخه‌ی پرو GTR 3 است.

مقایسه قیمت امیزفیت GTR 3 در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی امیزفیت GTR 3

دیگر ساعت جدید «امیزفیت GTS 3» نیز در این بازه حضور دارد که با نمایشگر مربعی بزرگ‌تر ۱٫۷۵ اینچی و طول عمر باتری کمتر با ۱۲ روز، در دیگر امکانات تقریباً با GTR 3 مشترک است. اگر ظاهر ساعت‌های اپل را بیشتر می‌پسندید، سراغ این مدل بروید. درضمن، این ساعت‌های هوشمند را می‌توان با مبلغی حدود ۴ میلیون تومان تهیه کرد.


بهترین ساعت هوشمند تا ۴/۵ میلیون تومان

واچ S1 اکتیو شیائومی

بهترین ساعت هوشمند - شیائومی اس ۱ اکتیو | Xiaomi S1 Active رنگ سفید

شیائومی علاوه‌بر حضور فعالش با زیربرندهای متعدد در بازار ساعت‌های هوشمند، دستگاه‌های حرفه‌ای‌تری را با نام خود روانه‌ی بازار کرده است. «واچ S1 اکتیو شیائومی» یکی از محصولات سری جدید این شرکت است که از نمایشگر ۱/۴۳ اینچی AMOLED با قابلیت صفحه‌ی نمایش همیشه‌روشن، استاندارد ضد نفوذ آب تا عمق ۵۰ متری، ماندگاری باتری تا ۱۲ روز، امکان محاسبه‌ی سطح اکسیژن خون (SpO2)، سنجش نور محیط، و شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و فشارسنج بهره می‌برد.

ازآن‌‌جاکه اس ۱ اکتیو از بلندگو و میکروفون استفاده می‌کند، امکان برقراری تماس درصورت داشتن اتصال بلوتوثی به گوشی را پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت اجرای ۱۱۷ حالت ورزشی، NFC، پایش ضربان قلب، پایش سلامت بانوان و پایش وضعیت خواب از دیگر امکانات ساعت هوشمند شیائومی S1 اکتیو هستند. این موضوع را نیز در نظر بگیرید که ساعت‌های شیائومی مانند گلکسی واچ‌های سامسونگ، امکان نصب برنامه از پلی‌استور را پشتیبانی نمی‌کنند و سیستم‌عامل اختصاصی خود را اجرا خواهند کرد.

مقایسه قیمت واچ S1 اکتیو شیائومی در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی واچ S1 اکتیو شیائومی

بهترین ساعت هوشمند تا ۵ میلیون تومان

هواوی واچ جی تی ۳

بهترین ساعت هوشمند | هواوی واچ GT 3 رنگ طلاییهواوی اخیراً چند ساعت هوشمند جدید با سیستم‌عامل هارمونی معرفی کرده است که زنگ‌خطری برای رقبای خود در بازار گجت‌های پوشیدنی محسوب می‌شود. «هواوی واچ GT 3» با امکاناتی مانند نظارت مداوم بر غلظت اکسیژن خون، مربی هوشمند ورزشی، طول عمر باتری حدود یک تا دو‌هفته‌ای (بستگی به‌اندازه‌ی ساعت)، امکان برقراری تماس و مکالمه و داشتن امکاناتی نظیر پایش ضربان قلب، سنجش کیفیت خواب، سنجش دمای بدن، نمایشگر بسیار روشن ۱/۳۲ اینچی AMOLED و گواهی ضدآب ۵ ATM به‌همراه کیفیت ساخت بسیار خوب، ساعت هوشمندی ارزشمند به‌حساب می‌آید.

GT3 دو دکمه در قاب کناری دارد که یکی چرخان و فشاری و دیگری فشاری است که قابلیت شخصی‌سازی دارد. همچنین، بهره‌مندی از Harmony OS علاوه‌بر پیمایش روان در اجرای نرم‌افزاری ساعت، اجازه نصب برنامه‌های محدودی ازطریق اپ گالری هواوی را به کاربر می‌دهد. این ساعت در دو اندازه‌ی ۴۲ و ۴۶ میلی‌متری و در رنگ‌های طلایی،‌ استیل و مشکی تولید شده و قیمت مدل پایه‌ی آن بین ۵ تا ۶ میلیون تومان است. البته پیش از هرچیز پیشنهاد می‌شود «بررسی هواوی واچ جی تی ۳» را در newslan مشاهده کنید.

مقایسه قیمت هواوی واچ جی تی ۳ در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی هواوی واچ جی تی ۳

بهترین ساعت هوشمند تا ۶ میلیون تومان

برای آیفون: اپل واچ سری ۳

بهترین ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند - اپل واچ سری 3

اگر از گوشی‌های آیفون استفاده می‌کنید، به‌جز اپل واچ سراغ هیچ ساعت هوشمند یا مچ بند هوشمند دیگری نروید. اپل واچ سری ۳ که چند سالی از عمرش می‌گذرد، می‌توانید با قیمتی حدود ۵ میلیون تومان در بازار ایران پیدا کنید. این ساعت در دو مدل ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری برای خانم‌ها و آقایان عرضه می‌شود. درواقع، ازآن‌‌جاکه ویژگی انقلابی خاصی که در ایران هم کاربردی باشد، در نسل‌های بعدی اپل واچ معرفی نشده است، پس با خیال راحت اپل واچ ۳ را بخرید و از تجربه‌ی کار با آن لذت ببرید.

مقایسه قیمت اپل واچ سری ۳ در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی اپل واچ سری ۳

برای گوشی‌های اندرویدی: سامسونگ گلکسی واچ ۴ کلاسیک

Galaxy Watch 4 Classic | گلکسی واچ ۴ کلاسیک

گلکسی واچ ۴ کلاسیک با امکاناتی که دارد، به‌راحتی عنوان بهترین و کم‌نقص‌ترین ساعت هوشمند دارودسته‌ی اندرویدی‌ها را می‌تواند ازآنِ خود کند. گفتنی است مدل‌های گران‌قیمت‌تری هم از برندهایی مثل فسیل یا گارمین در بازار پیدا می‌شوند. این ساعت هوشمند تفاوت‌های ناچیزی با برادر کوچک‌ترش دارد و از تمام ویژگی‌های گلکسی واچ ۴ بهره می‌برد.

اختلاف دو مدل واچ ۴، علاوه‌بر نام آن‌ها در وزن، ظاهر، جنس بدنه و قیمت آن‌ها خلاصه می‌شود. واچ ۴ کلاسیک در دو نسخه‌ی ۴۲ میلی‌متری و ۴۶ میلی‌متری عرضه می‌شود که به‌ترتیب با قیمت‌هایی حدودی ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در بازار ایران به‌فروش می‌رسند.

سال گذشته از سری اکتیو گلکسی واچ‌ها خبری نبود و درواقع واچ ۴ کلاسیک جایگزین گلکسی واچ ۳ و گلکسی واچ ۴ نیز جایگزینی برای واچ اکتیو ۲ به‌شمار می‌روند؛ به‌همین‌دلیل، واچ ۴ ظاهری ورزشی‌تر دارد و فریم چرخان در حاشیه‌ی نمایشگر نیز فقط در نوع کلاسیک آن پیدا می‌شود؛ همچنین بدنه‌ی واچ ۴ از آلومینیوم و بدنه‌ی برادر بزرگ‌ترش از جنس فولاد ضدزنگ است.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ، بررسی گلکسی واچ ۴ کلاسیک را در newslan بخوانید. فراموش نکنید که نسخه‌ی کلاسیک نیز مانند نسخه‌ی پایه‌ی واچ ۴ سامسونگ، با گوشی‌های اپل سازگاری ندارد.

مقایسه قیمت واچ ۴ کلاسیک در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی گلکسی واچ ۴ کلاسیک

بهترین ساعت هوشمند تا ۸ میلیون تومان

برای آیفون: اپل واچ SE

بهترین ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند - اپل واچ SE

اپل واچ SE درحقیقت نسخه‌ی ساده‌ای از اپل واچ ۵ محسوب می‌شود که برخی از امکانات آن مثل امکان ثبت نوار قلب، نمایشگر همیشه‌روشن و تعدادی قابلیت جزئی دیگر حذف شده‌اند. به‌جز آن، بقیه‌ی مشخصات اپل واچ ۵ مثل نمایشگر اولد با روشنایی ۱۰۰۰ نیت، تراشه‌ی S5 با پردازنده‌ی دو‌هسته‌ای ۶۴ بیتی، بلندگوی قدرتمند و ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی در اپل واچ SE هم وجود دارد. اپل واچ SE در دو مدل ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری برای خانم‌ها و آقایان عرضه شده است.

مقایسه قیمت اپل واچ SE در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی اپل واچ SE

بهترین ساعت هوشمند تا ۱۰ میلیون تومان

اپل واچ ۶

بهترین ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند - اپل واچ سری 6

اپل واچ ۶ در دو اندازه‌ی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری و با جنس بدنه‌ی متفاوت دردسترس است و بهترین امکانات یک ساعت هوشمند را دراختیار کاربران قرار دهد. این گجت از تراشه‌ای قدرتمند، بهترین نمایشگر و انبوهی از حسگرها بهره می‌برد. فقط در نظر داشته باشید که اصلی‌ترین قابلیت ساعت، یعنی امکان ثبت نوار قلب، در ایران کار نمی‌کند؛ بنابراین، اگر تراشه‌ی قدرتمند، تنوع رنگ بدنه، قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن و برخی امکانات جزئی را کنار بگذارید، تفاوتی با اپل واچ SE نخواهد داشت.

مقایسه قیمت اپل واچ سری ۶ در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی اپل واچ سری ۶

انتخاب جایگزین: هواوی واچ ۳

هواوی واچ 3، بهترین ساعت های هوشمندهواوی نشان داد که اگر بخواهد، توانایی تولید محصولات درجه یک و باکیفیت را دارد. چینی‌ها در هواوی واچ ۳، اولین ساعت تحت سیستم‌عامل هارمونی‌، سنگِ‌تمام گذاشته و امکانات بسیاری را با کیفیت ساخت عالی و ظاهری زیبا ارائه می‌دهد. نمایشگر ۱٫۴۳ اینچ OLED با وضوح و روشنایی بسیار زیاد، بدنه‌ی استیل با مقاومت دربرابر آب تا فشار ۵ اتمسفر، طول عمر باتری ۳ روز در استفاده‌ی معمولی، پشتیبانی از ۱۷ حالت ورزشی اصلی، پایش ضربان قلب، اندازه‌گیری فشار خون، سنجش سطح اکسیژن خون، پایش وضعیت خواب و امکان مکالمه، برخی از قابلیت‌های ساعت هوشمند هواوی هستند. Huawei Watch 3 که با اندروید و iOS سازگاری دارد، با قیمتی حدود ۹ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

مقایسه قیمت هواوی واچ ۳ در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی هواوی واچ ۳

بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۲

اپل واچ ۷

اگر محدودیت مالی را به کل کنار بگذاریم، بهترین ساعت هوشمند دنیا، «اپل واچ ۷» خواهد بود. آیا می‌دانید که فروش ساعت‌های هوشمند اپل واچ از کل فروش صنعت ساعت‌سازی سوئیس بیشتر است؟ این آمار به‌تنهایی نشان می‌دهد که چرا اپل پرچم‌دار صنعت گجت‌های پوشیدنی دنیا به‌حساب می‌آید. اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، همچنان پیشنهاد می‌کنیم که سراغ گلکسی واچ ۴ یا گلکسی واچ ۴ کلاسیک سامسونگ بروید؛ ولی اگر از آیفون استفاده می‌کنید و هیچ محدودیتی از نظر مالی ندارید، اپل واچ ۷ را بخرید.

اپل واچ سری ۷ تغییرات جالبی درمقایسه‌با نسل گذشته تجربه می‌کند. به‌ادعای اپل، به‌لطف حاشیه‌های باریک‌تر نمایشگر، تا ۵۰ درصد متن بیشتری را درمقایسه‌با سری ۶ می‌توان مشاهده کرد. همچنین این نمایشگر درمقایسه‌با نسل پیشین خود هم مقاومت و هم روشنایی بیشتری دارد. اپل واچ ۷ با گواهی IP6X روانه‌ی بازار شده است که آن‌ را دربرابر گردوغبار مقاوم می‌کند.

اپل واچ 7 آلومینیومی رنگ زیتونی

به‌لطف نمایشگر بزرگ‌تر، سری ۷ از صفحه‌کلید کامل با قابلیت سوایپ پشتیبانی می‌کند. امکان شارژ سریع‌تر و بهره‌مندی از تراشه‌ی جدید و بهبود‌یافته‌ی S7 اپل از تغییرات سری ۷ درمقایسه‌با نسل قبلی اپل واچ است. همچنین اگر هنگام خواب ساعت هوشمندتان به دستتان باشد، می‌توانید انتظار داشته باشید که اپل واچ ۷ هنگام زیرنظر‌گرفتن وضعیت خواب شما کمی حرفه‌ای‌تر داده‌ها را تجزیه و تحلیل کند.

نسل هفتم ساعت هوشمند اپل در دو اندازه‌ی ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری و با سه جنس بدنه آلومینیوم، تیتانیوم و استیل با بندهای مختلف عرضه می‌شود؛ به‌همین‌دلیل، مدل‌های مختلف آن با قیمت‌های متنوعی در بازار موجود هستند. ارزان‌ترین مدل اپل واچ سری ۷ با بدنه‌ی آلومینیومی را می‌توان با مبلغی حدود ۹ تا ۱۱ میلیون تومان تهیه کرد.

مقایسه قیمت اپل واچ ۷ در فروشگاه‌های مختلف
خرید اینترنتی اپل واچ ۷

برای مقایسه اطلاعات فنی و قیمت روز انواع ساعت هوشمند و مچ بند هوشمند می‌توانید به بخش محصولات newslan مراجعه کنید. در این بخش فضایی را نیز برای تبادل‌نظر فراهم کرده‌ایم تا بتوانید به‌راحتی نظرات و سؤالاتتان را مطرح کنید.

پرسش‌های متداول

بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۲ کدام است؟

بهترین ساعت هوشمند ۲۰۲۲ اپل واچ سری ۷ است. این ساعت هوشمند قدرتمندترین تراشه، بهترین نمایشگر و بیشترین امکانات را در‌اختیارتان قرار می‌دهد؛ البته این موضوع را هم فراموش نکنید که ساعت‌های اپل، تنها با گوشی‌های آیفون سازگار هستند.

بهترین ساعت هوشمند تا یک‌میلیون تومان کدام است؟

پیشنهاد ما مچ بند هوشمند آنر بند ۶ است که به‌لطف نمایشگر بزرگش، ظاهری شبیه به ساعت‌های هوشمند دارد؛ البته اگر حال‌و‌هوای ساعت‌های هوشمند را بیشتر می‌پسندید، می‌توانید نیم‌نگاهی هم به شیائومی Mibro lite بیندازید.

بهترین ساعت هوشمند تا سه‌میلیون تومان کدام است؟

بهترین ساعت هوشمند تا سه‌میلیون تومان، «می واچ شیائومی» محسوب می‌شود که می‌توان گفت تنها امکانی که با این قیمت ارائه نمی‌دهد، قابلیت مکالمه است.

بهترین ساعت هوشمند زنانه شیائومی کدام است؟

اکثر ساعت‌های هوشمند شیائومی برای بانوان مناسب هستند؛ ولی مدل‌هایی مثل Mijia Quartz یا Amazfit Stratos به‌لطف بدنه‌ی زیبا و ظریفشان، بیشتر از بقیه مدل‌ها برای بانوان مناسب هستند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا