zoomit

بهبود چشمگیر و افزایش چهاربرابری رزولوشن نمایشگرها به‌لطف فناوری جدید میکرو LED پوروتک

بهبود چشمگیر و افزایش چهاربرابری رزولوشن نمایشگرها به‌لطف فناوری جدید میکرو LED پوروتک

نمایشگرهای کوچک به‌کاررفته در ساعت‌های هوشمند و دستگاه‌های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی تا بهبود کیفیت چشمگیر تنها یک گام فاصله دارند که باید توسط Porotech برداشته شود. درحالی‌که نمایشگرهای LED معمولی از پیکسل‌های جداگانه‌ی قرمز و سبز و آبی در کنارهم تشکیل شده‌اند، فناوری تطبیق پویای پیکسل یا DynamicPixelTuning (DPT) پوروتِک امکان تولید تمام رنگ‌ها را به هر پیکسل می‌دهد. ایده‌ی مذکور می‌تواند برای نمایشگرها رزولوشن چهاربرابری به‌ارمغان بیاورد؛ درحالی‌که اندازه‌ی آن‌ها با نمایشگرهای فعلی یکسان است. چنین قابلیتی برای نمایشگرهای بسیار نزدیک به چشم انسان که در هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی به‌کار می‌روند عالی است.

نحوه‌ی عملکرد و تفاوت فناوری جدید را می‌توان در تصویر زیر مشاهده کرد: سمت چپ نحوه‌ی نمایش قسمت بالایی حرف O ازطریق پنل میکرو LED پوروتک را نشان می‌دهد و در سمت راست نیز حرف سفیدرنگ مشابهی را با نمایشگرهای فعلی می‌توان دید. از نظر تئوری، حداقل مزیت صفحه‌نمایش‌های جدید وضوح بالاتر تصاویر به‌نمایش‌درآمده است.

فناوری DPT نمایشگر میکرو LED پوروتک

به‌گفته‌ی پوروتک، این شرکت درحال استفاده از نوع جدیدی از مواد نیترید گالیوم است که امکان نمایش هر رنگ در محدوده‌ی دید انسان را به تراشه‌هایش می‌دهد. فناوری DPT با استفاده از جریان مدوله‌شده روی هر تراشه‌ی میکرو LED به‌تولید نورهای مرئی در تمام طیف رنگی می‌پردازد. این فناوری قابلیت تولید رنگ سفید خالص را نیز دارد که نمایشگرهای فعلی تنها با ترکیب هم‌زمان مقدار مشابهی از نور قرمز و سبز و آبی می‌توانند آن را به‌وجود بیاورند. دکتر تانگ‌تانگ ژو، مؤسس و مدیرعامل پوروتک می‌گوید:

تولید انبوه پنل‌های میکرو LED برای آینده‌ی نمایشگرها، به‌ویژه دنیای نوظهور واقعیت مجازی و واقعیت افزوده حیاتی است. فناوری ما یکی از مشکلات اساسی فنی و مهندسی نمایشگرهای میکرو LED را در ارتباط با کیفیت و قابلیت تولید و از همه مهم‌تر، یکپارچه‌سازی سیستم برطرف کرده است که نه‌تنها قابلیت استفاده‌ی گسترده در دستگاه‌های واقعیت افزوده و مجازی و ترکیبی برای مشتریان عادی دارد؛ بلکه می‌تواند دنیای تلویزیون‌ها و تابلوها و پوشیدنی‌ها هوشمند را هم برای مشتریان عادی و هم حرفه‌ای متحول کند. فناوری DPT با فراهم‌کردن امکان فراتر رفتن پیکسل‌ها از طیف RGB و چهاربرابرکردن رزولوشن هر نمایشگری می‌تواند کاربردهای جدیدی برای آن‌ها در هر بخشی از جامعه ایجاد کند.

این شرکت فیلمی از نحوه‌ی کار عملی نمونه‌ی اولیه‌ی فناوری خود را نیز منتشر کرده است که البته بهتر بود به‌صورت حضوری نمایش داده می‌شد؛ چراکه نمایش نحوه‌ی عملکرد فناوری میکرو LED در فیلم چندان شفاف نیست.

فیلم فناوری DPT نمایشگر میکرو LED پوروتک

پوروتک قصد دارد برای اولین بار فناوری‌اش را در رویداد CES سال آینده درمعرض دید عموم قرار دهد؛ بنابراین، باید منتظر بمانیم و قابلیت‌های این فناوری را از نزدیک ببینیم.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا