zoomit

بنچمارک منتسب به سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۲ در گیک بنچ دیده شد

بنچمارک منتسب به سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۲ در گیک بنچ دیده شد

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد به‌زودی مدل جدید سرفیس پرو ایکس (Microsoft Surface Pro X 2022) را که از پردازنده‌ی مبتنی‌بر معماری آرم استفاده می‌کند، با ویندوز ۱۱ رونمایی کند. مدل پیش‌تولید سرفیس پرو ایکس اخیراً در گیک‌بنچ رؤیت شده و نتایج نشان می‌دهد سرفیس جدید مایکروسافت توانسته در بخش عملکرد چند هسته‌ای به پیشرفت‌های محسوسی دست پیدا کند؛ بااین‌حال قدرت پردازنده‌ی سرفیس پرو ایکس همچنان با M1، پردازنده‌ی اختصاصی آرم برای مک، تفاوت زیادی دارد.

کوالکام همواره بهبود مصرف انرژی را در اولویت بالاتری نسبت‌ به قدرت پردازشی قرار داده است، بااین‌حال به مرور زمان تلاش می‌کند سراغ هسته‌های جدید +Gold و Gold برود که قدرت پردازشی را در اولویت قرار می‌دهند. کوالکام با هسته‌های جدیدش در پی به حداقل رساندن تفاوت‌های بین تراشه‌های سری اسنپدراگون با محصولات اینتل و اپل است.

براساس گزارش Windows Latest صفحه‌ی نتایج گیک‌بنچ به دستگاهی با نام OEMVL OEMVL اشاره می‌کند. مایکروسافت پیش‌تر از این سبک نام‌گذاری رمزی برای دستگاه‌های سری سرفیس پرو، سرفیس لپ‌تاپ، سرفیس بوک و حتی سرفیس گو استفاده کرده است. بدین ترتیب منطقی است اگر دستگاه جدید OEMVL OEMVL همان نسل جدید سرفیس پرو ایکس باشد.

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در حال بنچمارک‌گیری از سرفیس پرو ایکس جدید با بیلدهای پیش‌نمایش سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ است. با در نظر گرفتن نام رمزی دستگاه و امتیاز تک‌هسته‌ای، احتمال می‌دهیم تولید سرفیس پرو ایکس فعلاً مراحل اولیه را طی کند. گفته می‌شود مایکروسافت قصد دارد سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۲ را با پردازنده‌ی SQ3 تا پیش از پایان امسال عرضه کند.

بنچمارک سرفیس پرو ایکس 2022 مایکروسافت در گیک بنچ

نمونه‌ی پیش‌تولید سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۲ توانسته است امتیاز ۱٬۰۰۵ تک هسته‌ای و امتیاز ۵٬۵۷۴ چند هسته‌ای را کسب کند. مدل فعلی این دستگاه با پردازنده‌ی SQ2 در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به‌ترتیب امتیاز ۸۰۶ و ۳٬۲۴۷ را کسب می‌کند. ظاهراً بنچمارک سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۲ در تنظیمات Balanced گرفته شده و این یعنی با تغییر تنظیمات و اولویت‌ دادن به قدرت پردازشی، ممکن است امتیازات افزایش پیدا کند.

به‌نظر می‌رسد که پردازنده‌ی SQ3 سرفیس پرو ایکس ۲۰۲۲ در آزمون چند هسته‌ای قوی‌تر از پردازنده‌ی Intel Core i7 1165G7 ظاهر می‌شود. البته این موضوع چندان تعجب‌برانگیز نیست؛ چون تراشه‌ی نام‌برده‌ی اینتل که متعلق‌ به خانواده‌ی نسل یازدهمی Tiger Lake-U است قدرت پردازشی زیادی نسبت‌ به رقبایش ندارد.

پردازنده‌ی SQ3 که حاصل همکاری مایکروسافت و کوالکام است توانایی رقابت مستقیم با پردازنده‌ی M1 اپل را ندارد. پردازنده‌ی اپل در آزمون گیک‌بنچ امتیاز چند هسته‌ای حداکثر ۸٬۰۰۰ را کسب می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا