zoomit

با تأخیر در جلسه دادگاه، ایلان ماسک باید تا ۶ آبان توییتر را تصاحب کند

با تأخیر در جلسه دادگاه، ایلان ماسک باید تا ۶ آبان توییتر را تصاحب کند

جلسه‌ی استماع دادگاه ایلان ماسک و توییتر قرار بود روز ۱۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۲۵ مهر ۱۴۰۱) آغاز شود و پنج روز ادامه داشته باشد، بااین‌حال ورج گزارش می‌دهد که برگزاری این جلسه به تأخیر افتاده است. کتلین مک‌کورمیک، قاضی دادگاه، با درخواست تیم حقوقی ایلان ماسک موافقت کرده تا مدیرعامل تسلا زمان کافی برای تصاحب توییتر داشته باشد. ایلان ماسک قرار است توییتر را با پیشنهاد اولیه – یعنی پرداخت ۵۴٫۲۰ دلار به ازای هر سهم – به تصاحب خود دربیاورد.

دو طرف پرونده مذاکرات را شروع کرده‌اند تا روند بسته شدن قرارداد پیش برود. ایلان ماسک در هفته‌ی اخیر نامه‌ای برای مدیران توییتر فرستاد تا بگوید که موضع قبلی خود را تغییر داده است و برای جلوگیری از برگزاری دادگاه قصد دارد این شبکه‌ی اجتماعی را تصاحب کند.

ایلان ماسک در نامه‌ی خود به توییتر گفته بود به شرطی این شبکه‌ی اجتماعی را تصاحب می‌کند که جلسه‌ی دادگاه لغو شود، بااین‌حال وکلای توییتر از قاضی درخواست کردند که حرف‌های ماسک را جدی نگیرد و جلسه‌ی دادگاه را در موعد تعیین‌شده برگزار کند.

یکی از وکلای توییتر در نامه‌ای خطاب به قاضی مک‌کورمیک گفته بود هدف ایلان ماسک این است که از مواجهه با قانون فرار کند. تیم حقوقی توییتر همچنین می‌گوید که شک دارد ایلان ماسک بتواند قرارداد را ببندد، چون هنوز نتوانسته است بیش از ۱۲ میلیارد دلار وامی را که قرار بود از بانک‌ها و مؤسسه‌های مالی دریافت کند، از آن‌ها بگیرد. فردی به نمایندگی از یکی از مؤسسه‌های مالی می‌گوید ایلان ماسک هنوز به‌صورت رسمی از آن‌ها درخواست وام نکرده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • ایلان ماسک باردیگر تغییر موضع داد: توییتر را با مبلغ اولیه می‌خرم
  • پایان ماه‌ها تنش؛ توییتر با پیشنهاد جدید ایلان ماسک موافقت کرد

در همین حین وکلای ایلان ماسک گفته‌اند که توییتر به‌شکلی غیرمنطقی به‌دنبال پیش‌برد روند پرونده است و با این کار منافع سهام‌دارانش را به خطر می‌اندازد. وکلای ماسک از قاضی درخواست کردند که زمان کافی به آن‌ها بدهد تا مدیرعامل تسلا بتواند توییتر را تصاحب کند.

قاضی مک‌کورمیک در حکمی که ساعاتی پیش صادر کرد گفت برگزاری جلسه‌ی استماع را تا روز ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ (۶ آبان ۱۴۰۱) به تأخیر می‌اندازد تا دو طرف پرونده بتوانند به توافق نهایی دست یابند. در صورتی که تا تاریخ یادشده قرارداد بسته نشود، جلسه‌ی استماع در ماه نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) برگزار خواهد شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا