zoomit

ایلان ماسک به‌دلیل نگرانی از نتیجه دادگاه با توییتر، ۶٫۹ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

ایلان ماسک به‌دلیل نگرانی از نتیجه دادگاه با توییتر، ۶٫۹ میلیارد دلار از سهام تسلا را فروخت

پرونده‌های ثبت‌شده در نهادهای تنظیم مقررات نشان می‌دهد ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، باری دیگر اقدام به فروختن بخشی از سهام خود در این شرکت خودروساز آمریکایی کرده است. به گزارش تک‌کرانچ، ماسک از روز جمعه تاکنون ۷٫۹ میلیون سهم از سهام تسلا را به فروش رسانده است.

این اولین بار از ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) است که ماسک سهام تسلا را می‌فروشد. ماسک در ماه آوریل ۹٫۶ میلیون سهم از سهام تسلا را که معادل تقریباً ۸٫۵ میلیارد دلار بود فروخت.

فروش سهام تسلا به این دلیل انجام شده که ایلان ماسک از نتیجه‌ی احتمالی دادگاه مهرماه با توییتر نگران است و قصد دارد از همین حالا منابع مالی موردنیاز را تأمین کند تا اگر مجبور به بستن قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری شد، مشکلی متوجهش نباشد.

ایلان ماسک عصر روز گذشته در توییتی گفت که فروش سهام تسلا را فعلاً متوقف کرده است.

ایلان ماسک در توییتر می‌نویسد: «اگر توییتر قراردادش را به زور ببندد (که امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد) و شماری از شرکای مالی پا پیش نگذارند، مهم است که از فروش اضطراری سهام تسلا جلوگیری شود.»

مقاله‌های مرتبط:

  • به‌دنبال عقب‌نشینی ایلان ماسک از قرارداد تصاحب توییتر، ارزش سهام تسلا رشد کرد
  • ایلان ماسک ۴ میلیارد دلار دیگر از سهام تسلا را فروخت
  • توییتر پای تسلا را به پرونده خبرساز ایلان ماسک باز کرد

ایلان ماسک ماه گذشته‌ی میلادی گفت که دیگر تمایلی به تصاحب توییتر ندارد، چون به عقیده‌ی او شبکه‌ی اجتماعی متن‌محور درباره‌ی تعداد دقیق بات‌ها شفاف‌سازی نکرده است. پس از شکایت توییتر و اقدام همه‌جانبه‌ی وکلای این شرکت برای شکست ایلان ماسک در دادگاه، مدیرعامل تسلا کمی از مواضع سرسختانه‌ی خود عقب‌نشینی کرد و در توییتی گفت که اگر توییتر درباره‌ی تعداد دقیق حساب‌های واقعی پلتفرمش شفاف‌سازی کند قرارداد را می‌بندد.

ایلان ماسک روز گذشته گفت که اگر قرارداد توییتر بسته نشود،‌ سهام‌هایی را که به فروش رسانده است بازخرید می‌کند. شاید ماسک منتظر تعدیل یک‌به‌سه سهام تسلا است تا سهم‌های فروخته‌شده را با قیمت پایین‌تر بخرد. اعضای هیئت‌مدیره‌ی تسلا هفته‌ی گذشته مجوز تعدیل سهام را صادر کردند.

در ۱۰ ماه اخیر ایلان ماسک حدودا ۳۲ میلیارد دلار از سهام تسلا را به فروش رسانده است.

ارزش سهام تسلا در پی انتشار این خبر ۲٫۴۴ درصد افت کرد، اما در ساعات بعد تا حد زیادی بازیابی شد. سال گذشته به هنگام فروش ۱۶ میلیارد دلار از سهام ایلان ماسک در تسلا، ارزش سهام این شرکت افت محسوسی تجربه کرد.

ایلان ماسک و توییتر که اخیراً در پرونده‌هایی جداگانه انگشت انتقاد را سمت یکدیگر گرفتند، قرار است ۲۵ مهر در دادگاهی پنج‌روزه حاضر شوند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا