zoomit

ایرانسل در تفاهم‌نامه همکاری با رگولاتوری متعهد به ارائه اینترنت ثابت فیبر نوری شد

ایرانسل در تفاهم‌نامه همکاری با رگولاتوری متعهد به ارائه اینترنت ثابت فیبر نوری شد

در راستای اجرای پروژه توسعه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت ایرانسل و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی امضا شده که به موجب آن ایرانسل متعهد شده است که تا پایان سال ۱۴۰۳، برای پنج میلیون خانوار پوشش دسترسی به فیبر نوری ایجاد کند.

ایرانسل نخستین اپراتوری نیست که چنین تفاهم‌نامه‌ای با رگولاتوری امضا می‌کند؛ پیش از این، هفت اپراتور ارتباطات ثابت (FCP) و شرکت رایتل در تفاهم‌نامه‌ای با رگولاتوری متعهد به اجرای پروژه دسترسی مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) شده‌اند.

مهدی روحانی‌نژاد، سرپرست معاونت راهبردی و توسعه بازار رگولاتوری، در خصوص هدف از تبادل این تفاهم‌نامه میان سازمان تنظیم مقررات و شرکت ایرنسل اظهار کرد:

این تفاهم‌نامه در راستای تقسیم کار اجرای پروژه توسعه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری بین رگولاتوری و اپراتور ایرانسل امضا شده است.

روحانی‌نژاد اعلام کرده است که براساس این تفاهم‌نامه بخشی از تعهدات اپراتور ایرانسل برای ایجاد پوشش فیبر نوری می‌تواند ازطریق عقد قرارداد با اپراتورهای FCP اجرایی ‌شود. او در ادامه ایجاد فضای رقابتی در میان ارئه‌دهندگان خدمات فیبر نوری را از مزایای اجرای برنامه‌های این تفاهم‌نامه خواند و گفت: «با ورود اپراتور ایرانسل به حوزه ارتباطات ثابت، فضای رقابتی جدیدی میان ارائه‌دهندگان خدمات ایجاد شده و در پی آن، امیدواریم مردم سرویس دسترسی ثابت را با کیفیت بهتری دریافت ‌کنند.»

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا