zoomit

اپل در صدر فهرست محبوب‌ترین فروشنده کامپیوترهای شخصی؛‌ ال‌جی محبوب‌ترین فروشنده‌ لوازم‌خانگی

اپل در صدر فهرست محبوب‌ترین فروشنده کامپیوترهای شخصی؛‌ ال‌جی محبوب‌ترین فروشنده‌ لوازم‌خانگی

مک‌های اپل در صدر فهرست رضایت مصرف‌کنندگان از بازار محصولات الکترونیکی قرار گرفته است و سامسونگ نیز فاصله‌ی خود را با سازنده‌ی آیفون کم کرده و در جایگاه دوم این فهرست قرار دارد.

مطالعات شاخص رضایت مشتری آمریکا موسوم به ACSI در بازه‌ی زمانی ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ احساسات مشتریان این کشور را درمورد طیف وسیعی از لوازم‌الکترونیکی شخصی و لوازم‌خانگی نشان می‌دهد.

اپل مثل سال گذشته در بازار رایانه‌های شخصی که شامل کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها می‌شود، با کسب امتیاز ۸۲ از ۱۰۰ در شاخص ACSI، پیشتاز بازار است. براساس تحقیقات IDC، این شرکت در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری حدوداً هفت درصد از بازار رایانه‌های شخصی را دراختیار داشته است. امتیاز سامسونگ نیز با افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته به ۸۱ رسیده است. آمازون در این بازه‌ی زمانی با جهش هفت درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ به امتیاز ۷۹ دست یافت. در بین برندهای پیشرو، امتیاز اچ‌پی در این شاخص با کاهش سه درصدی در مقایسه با سال گذشته، به ۷۸ رسید.

مطالعه‌ی فوق نشان می‌دهد که مردم در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته، بیشتر به خرید رایانه‌های رومیزی روی آورده‌اند زیرا امتیاز خرید این محصولات در سال جاری به ۸۰ رسیده است، درحالی‌که امتیاز لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها هردو، ۷۹ بوده است. درمقام مقایسه، امتیاز علاقه‌ی مردم به خرید تبلت‌ بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ از ۷۶ به ۷۹ افزایش یافته است.

لوازم خانگی ال جی LG

به گزارش ZDNet، رضایت کاربران از خرید رایانه‌های شخصی براساس هشت معیار و همچنین نوع دستگاه، تقسیم‌بندی می‌شود که شامل طراحی، گرافیک، کیفیت پخش صوتی، سرعت پردازنده، خرابی کم‌تر، دسترسی‌ به لوازم‌جانبی، آسان‌بودن استفاده، قابلیت‌ها، نرم‌افزار و دردسترس بودن برنامه‌ها می‌شود. کامپیوترهای رومیزی در همه‌ی این دسته‌بندی‌ها نسبت به لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها، امتیاز بیشتری به‌دست آورده‌اند.

مقاله‌ی مرتبط:

  • یخچال MoodUP ال جی با قابلیت‌ها و نورپردازی افسانه‌ای معرفی شد
  • LG Tiiun؛ دستگاهی که باغبانی در خانه را آسان می‌کند

نرم‌افزارهای دسکتاپ و لپ‌تاپ در شاخص ACSI، امتیاز ۷۸ را کسب کردند که نسبت به سال ۲۰۲۱ یک درصد افزایش یافته است. دلیل اصلی رشد این امتیاز، ارائه‌دهندگان نرم‌افزار شخص‌ثالث اعلام شده است؛ زیرا امتیاز محصولات نرم‌افزاری مایکروسافت به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه، با کاهش چهار درصدی در قیاس با سال گذشته، به ۷۳ رسیده و بنابراین فاصله‌ی میان این شرکت و توسعه‌دهندگان کوچک نرم‌افزار، کم‌تر شده است.

رضایت مشتریان دربخش لوازم‌خانگی به‌طورکلی نسبت به سال گذشته با یک درصد افزایش، از ۷۸ به ۷۹ رسیده است. خریداران، محصولات ال‌جی را به محصولات سایر تولیدکنندگان لوازم‌خانگی ترجیح می‌دهند؛ زیرا امتیاز این برند با افزایش سه درصدی نسبت به سال ۲۰۲۱ به ۸۱ رسیده است.

الکترولوکس (یک درصد افزایش)، هایر (یک درصد افزایش)، سامسونگ (یک درصد کاهش) و Whirlpool‌ (سه درصد افزایش) در جایگاه‌های بعد از ال‌جی قرار دارند و بوش نیز با یک درصد افزایش، در انتهای این فهرست دیده می‌شود. درواقع مشتریان بازار لوازم‌خانگی، بیشترین رضایت را از محصولات ال‌جی داشته‌اند. امتیاز این شرکت کره‌ای برای خشک‌کن ۸۴، اجاق‌گاز ۸۲، یخچال ۸۰ و ماشین ظرف‌شویی ۷۹ است.

خریداران ازنظر رضایت کلی از شرکت‌ها، سامسونگ را به سایر شرکت‌ها ترجیح داده‌اند؛ زیرا امتیاز این برند در این بخش ۸۳ بوده است که نسبت به امتیاز ۸۰ ال‌جی و TCL سه پله بالاتر است. امتیاز سامسونگ از رضایت خریداران تلویزیون در سال جاری ۸۰ بوده است.

معیارهایی که در سنجش رضایت خریداران تلویزیون مدنظر قرار گرفته، شامل ابعاد صفحه‌نمایش، کیفیت تصویر، سهولت نصب اولیه، اتصال و دوام بوده است.

به‌طور کلی می‌توان گفت مردم درسال جاری از محصولات الکترونیکی، نرم‌افزارهای رایانه‌ای و لوام‌خانگی رضایت داشته‌اند زیرا همه‌ی این محصولات در دسته‌بندی‌ها امتیاز بالای ۷۵ را به‌دست آورده‌اند. رایانه‌های شخصی و لوازم‌خانگی با امتیاز ۷۹ و نرم‌افزارهای رایانه‌ای یک امتیاز کم‌تر یعنی ۷۸ در جایگاه برترین محصولاتی قرار گرفته‌اند که مشتریان در سال جاری، رضایت خوبی نسبت به خرید آن‌ها داشته‌اند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا