zoomit

اپل تسلیم قوانین چین شد؛ افزایش سخت‌گیری به اپلیکیشن‌ها در اپ استور

اپل تسلیم قوانین چین شد؛ افزایش سخت‌گیری به اپلیکیشن‌ها در اپ استور

به‌گزارش رویترز، اپل از جمعه‌ی هفته‌ی گذشته دریافت مجوز ارائه‌دهنده‌ی محتوای اینترنتی (ICP) را برای توسعه‌دهندگان برنامه‌ها در اپ استور چین ضروری کرده است. این مجوز، پیش‌نیازی برای فعالیت قانونی وب‌سایت‌ها در چین است. برای دریافت مجوز یادشده، توسعه‌دهنده‌ها باید یک شرکت در چین ثبت کنند یا سراغ همکاری با ناشران محلی بروند.

اکثر فروشگاه‌های چینی اپلیکیشن، از جمله آن‌هایی که توسط تنسنت و هواوی اداره می‌شوند، از سال ۲۰۱۷ مجوز را دریافت کرده‌اند و توسعه‌دهنده‌های اپلیکیشن در اپ استور چین احتمالاً مشکلی با این قانون نخواهند داشت. افزایش قیمت گوشی و خدمات ۵G در کشور چین، توان خرید مردم این کشور را تا حدی کم کرده است.

پلتفرم‌های اجتماعی غربی مثل اینستاگرام، فیس‌بوک و یوتیوب در چین مسدودند؛ اما کاربران آیفون با استفاده از سرویس‌های VPN می‌توانند این برنامه‌ها را از اپ استور اپل دانلود کنند.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین تیرماه امسال قانون جدیدی تصویب کرد که بر اساس آن، اپل اجازه‌ی انتشار برنامه‌های بدون مجوز دولت چین را ندارد.

مقامات چینی هفته‌ی گذشته به کارکنان اپل گفتند که این شرکت باید قوانین ممنوعیت برنامه‌های خارجی ثبت نشده را اجرا کند و راه‌های دانلود غیرقانونی این برنامه‌ها را مسدود کند. طبق گفته‌ی دولت چین، هدف از این قوانین، جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی در چین است.

احتمال این‌که توسعه‌دهندگان خارجی اطلاعات خود را در اختیار دولت چین قرار دهند، بسیار کم است؛ با این حال، اپل چاره‌ای جز حذف برنامه‌های خارجی در اپ استور این کشور ندارد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا