zoomit

اپل به رکوردشکنی ادامه می‌دهد؛ سهم آیفون در بازار موبایل آمریکا برای اولین بار به ۵۰ درصد رسید

اپل به رکوردشکنی ادامه می‌دهد؛ سهم آیفون در بازار موبایل آمریکا برای اولین بار به ۵۰ درصد رسید

در فصل گذشته‌ی میلادی، سهم آیفون در بازار موبایل آمریکا برای اولین بار در تاریخ رکوردشکنی کرد و گوشی‌های اپل توانستند ۵۰ درصد بازار را به خود اختصاص دهند. آمار همچنین نشان می‌دهد آیفون در صدر رتبه‌بندی پرفروش‌ترین گوشی‌های پریمیوم در سراسر دنیا قرار دارد و ۷۸ درصد از فروش گوشی‌هایی که قیمت‌شان بالاتر از ۱٬۰۰۰ دلار است توسط آیفون ثبت می‌شود.

آن‌طور که فایننشال تایمز به نقل از گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint Research می‌نویسد، سهم ۵۰ درصدی نشان‌دهنده‌ی بهترین عملکرد آیفون از زمان عرضه‌ی این گوشی در سال ۲۰۰۷ است. حدودا ۱۵۰ دستگاه مجهز به سیستم‌عامل اندروید بقیه‌ی سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند. Counterpoint Research می‌گوید سامسونگ و لنوو بهتر از سایر برندهای تولیدکننده‌ی گوشی اندرویدی عمل کرده‌اند.

آمار ۵۰ درصدی آیفون در گزارش Counterpoint Research به تعداد گوشی‌های هوشمند فعال اشاره می‌کند، بنابراین صرفاً محدود به گوشی‌هایی که در سال جاری میلادی عرضه شده‌اند نیست. در واقع طبق گزارش این مؤسسه، ۵۰ درصد از تمامی کاربران گوشی‌های هوشمند در آمریکا مشغول استفاده از آیفون هستند. این آمار اگر شگفت‌انگیز نباشد، دست کمی از آن ندارد.

فعلاً مشخص نیست چه تعداد از آیفون‌هایی که در سال ۲۰۲۲ عرضه شده‌اند در آمار ۵۰ درصدی جای می‌گیرند. همچنین سهم دقیق گوشی‌های قدیمی‌تر سری آیفون را نمی‌دانیم.

آمار عرضه‌ی گوشی هوشمند به‌صورت فصلی تغییرات زیادی تجربه می‌کند و ممکن است در فصل جاری مجددا سهم گوشی‌های اندرویدی از آیفون‌های اپل پیشی بگیرد. موارد زیادی نظیر زمان‌بندی عرضه‌ی گوشی‌های جدید می‌تواند این آمار را دست‌خوش تغییر کند

آن‌طور که فایننشال تایمز می‌نویسد تعداد کاربران فعال گوشی‌های هوشمند آماری معنادار است، چون افزون‌بر کسانی که گوشی‌های تازه‌عرضه‌شده را خریداری کرده‌اند، سایر کسانی را که گوشی دست دوم خریده‌اند و از آیفون‌های چند سال پیش استفاده می‌کنند نیز شامل می‌شود.

یکی از تحلیلگران مؤسسه‌ی CSS Insight می‌گوید اپل در سکوت خبری به‌صورت سالانه سهم خود را در بازار موبایل افزایش داده است. این تحلیلگر می‌گوید تعداد کاربران فعال اهمیت بسیار زیادی برای اپل دارد، چون این شرکت در گذر زمان در حال درآمدزایی بیشتر از کسانی است که قبلا آیفون خریداری کرده‌اند. او می‌گوید هر کسی که گوشی جدید یا دست دوم اپل را خریداری می‌کند، ازطریق سرویس‌هایی مثل آی‌کلاد اپل موزیک و… درآمد اپل را بالا می‌برد.

واحد تجاری خدمات اپل سود بسیار زیادی عاید این شرکت می‌کند. درحالی‌که گفته می‌شود حاشیه‌ی سود اپل ۳۷ تا ۳۸ درصد است،‌ احتمالاً حاشیه‌ی سود واحد خدمات مرز ۷۰ درصد را هم رد می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • تحلیلگران وال‌استریت: حتی رکود اقتصادی هم نمی‌تواند بازار فروش آیفون را کساد کند
  • زنگ‌خطر برای بازار موبایل به‌صدا درآمد؛ افت ۹ درصدی عرضه گوشی در فصل دوم ۲۰۲۲

مؤسسه‌ی Counterpoint Research در گزارش دیگری می‌گوید اپل همچنان بر بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم در سراسر دنیا تسلط دارد. دستگاه‌های پریمیوم شامل گوشی‌هایی می‌شود که قیمت عمده‌فروشی آن‌ها ۴۰۰ دلار و بیشتر است. در این بخش از بازار اپل ۵۷ درصد از سهم را به خود اختصاص داده.

در بازار گوشی‌های فوق پریمیوم (دستگاه‌های ۱٬۰۰۰ دلاری و گران‌تر) اپل ۷۸ درصد از سهم را دراختیار دارد. تحلیلگر Counterpoint می‌گوید این بخش از بازار موبایل نه‌تنها درآمد زیادی به همراه دارد، بلکه معمولاً تحت تأثیر شرایط بد اقتصادی قرار نمی‌گیرد.

در حال حاضر سامسونگ از لحاظ تعداد گوشی‌های عرضه‌شده به بازارهای جهانی، برترین برند صنعت موبایل است. دستاورد جدید اپل زنگ خطر را برای سامسونگ به صدا درمی‌آورد.

اپل گفته است که چهارشنبه‌ی این هفته رویدادی با شعار Far Out برگزار می‌کند. انتظار می‌رود در این رویداد شاهد رونمایی چهار آیفون و سه اپل واچ جدید باشیم. newslan ۱۶ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران رویداد جدید اپل را به‌صورت جامع پوشش می‌‌دهد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا