zoomit

اپل برای افزایش فروش آیفون ۱۵، تخفیف‌های چشمگیر را در چین شروع کرد

اپل برای افزایش فروش آیفون ۱۵، تخفیف‌های چشمگیر را در چین شروع کرد

بر اساس گزارش رویترز، شماری از فروشگاه‌های بزرگ چینی ازجمله پیندودو و تائوبائو «تخفیف‌های قابل‌ توجه» برای گوشی‌های سری آیفون ۱۵ اپل در نظر گرفته‌اند و برخی از مدل‌ها را تا ۹۰۰ یوان (۱۲۳ دلار) زیر قیمت اصلی می‌فروشند.

اپل امسال قیمت گوشی آیفون ۱۵ را نسبت‌ به قیمت گوشی آیفون ۱۴ افزایش نداد؛ بااین‌حال آمار مقدماتی نشان می‌دهد فروش آیفون ۱۵ در بازار چین چنگی به دل نمی‌زند. چین بزرگ‌ترین بازار موبایل دنیا را دارد و از لحاظ درآمدزایی، سومین بازار بزرگ اپل محسوب می‌شود.

به گفته‌ی مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت، فروش آیفون ۱۵ در ۱۷ روز اول عرضه در چین، ۴٫۵ درصد کمتر از فروش آیفون ۱۴ در بازه‌ی زمانی مشابه بوده است. این آمار در حالی ثبت می‌شود که اپل امید زیادی به فروش آیفون ۱۵ دارد تا پس از مدت‌ها جایگاه نخست بازار موبایل را از چنگ سامسونگ دربیاورد.

تخفیف روی قیمت آیفون در چین، بی‌سابقه نیست؛ اما اینکه اپل به شرکای تجاری‌اش در بازار خرده‌فروشی اجازه دهد زمان کوتاهی پس از عرضه‌ی آیفون ۱۵ تخفیف‌های گسترده برای این گوشی در نظر بگیرند، اتفاقی است که نمونه‌اش را قبلاً ندیده بودیم.

افزایش مشکلات اقتصادی در سراسر دنیا باعث شده است تقاضا برای گوشی‌های هوشمند کاهش پیدا کند و این موضوع در بازار چین بیش از پیش حس می‌شود. تخفیف روی قیمت آیفون، به اپل برای افزایش فروش محصولاتش کمک می‌کند؛ آن هم در شرایطی که اکثر برندهای چینی گوشی‌های خود را با قیمت مقرون‌به‌صرفه در دسترس قرار می‌دهند.

فروشگاه زنجیره‌ای پیندودو هم‌اکنون کانفیگ ۱۲۸ گیگابایتی آیفون ۱۵ پلاس را با قیمت ۶٬۰۹۸ یوان (۸۳۳٫۴۹ دلار) می‌فروشد، یعنی ۹۰۰ یوان (۱۲۳ دلار) کمتر از قیمت تعیین‌شده توسط اپل. کانفیگ ۵۱۲ گیگابایتی آیفون ۱۵ پرو مکس برچسب قیمت ۱۱٬۹۹۹ یوان (۱٬۶۴۰ دلار) را یدک می‌کشد، اما هم‌اکنون می‌توان این گوشی را با قیمت ۱۰٬۶۹۸ یوان (۱٬۴۶۲ دلار) در فروشگاه تائوبائو که زیر نظر گروه تجاری علی‌بابا فعالیت می‌کند، تهیه کرد.

منبع : زومیت

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا