zoomit

اپل با بودجه ۴۵۰ میلیون دلاری آماده فعال‌سازی ارتباط ماهواره‌ای در آیفون ۱۴ است

اپل با بودجه ۴۵۰ میلیون دلاری آماده فعال‌سازی ارتباط ماهواره‌ای در آیفون ۱۴ است

براساس گزارش CNBC، اپل می‌گوید برای فعال‌سازی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای در دستگاه‌هایش ۴۵۰ میلیون دلار بودجه در نظر می‌گیرد. بخش اعظم این بودجه دراختیار گلوبال‌استار قرار خواهد گرفت. این شرکت که مقر اصلی‌اش در ایالت لوئیزیانا واقع شده، مالک ماهواره‌هایی است که سیستم ارتباطی اپل به آن‌ها اتکا می‌کند.

اپل فعلاً هیچ سهامی در گلوبال‌استار ندارد؛ اما متعهد شده است که به این شرکت برای تجهیزات و عملیات‌های سرویس ماهواره‌ای کمک مالی کند. بودجه‌ی اپل روی بهبود ماهواره‌ها و تجهیز ایستگاه‌های زمینی به نوعی آنتن جدید تمرکز دارد که اپل آن را به‌صورت اختصاصی طراحی کرده است.

اپل هنگام رونمایی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ گفت این دستگاه‌ها قابلیتی با عنوان Emergency SOS with Satellite دارند و می‌توانند با ماهواره ارتباط برقرار کنند. اگر کاربر در خارج از پوشش شبکه‌های سنتی باشد، می‌تواند ازطریق گوشی‌اش به یکی از ۲۴ ماهواره‌ی گلوبال‌استار واقع در مدار پایینی زمین متصل شود و با اورژانس تماس بگیرد. اپل قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را پیش از پایان ماه جاری میلادی ازطریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری در آیفون فعال می‌کند.

اطلاعیه‌ای که اپل منتشر کرده است به‌وضوح نشان می‌دهد هزینه‌ی فعال‌سازی قابلیت ارتباط ماهواره‌ای چقدر زیاد است. اپل گفته است که قابلیت یادشده تا دو سال رایگان است. احتمالاً پس از گذر این بازه‌ی زمانی، کاربران برای دسترسی به سیستم ارتباط ماهواره‌ای به پرداخت پول مجبور خواهند شد.

نحوه ارسال پیام آیفون توسط سیستم ارتباط ماهواره ای

سیستم Emergency SOS via Satellite کاملاً خودکار نیست و به نیروی انسانی در مراکز پاسخ به تماس‌های اورژانسی نیاز دارد. اپل می‌گوید بیش از ۳۰۰ نفر از کارکنان گلوبال‌استار در تیم پشتیبانی فعالیت خواهند کرد.

اپل بارها نشان داده است که تمایل دارد سرمایه‌گذاری خود در شرکت‌های آمریکایی را در مرکز توجه قرار دهد. بیانیه‌ی جدید نمونه‌ی دیگری از این سیاست اپل است. درحالی‌که مونتاژ نهایی اکثر دستگاه‌ها در خاک چین انجام می‌شود، اپل تمایل دارد به همه بگوید اکثر قطعات و سرویس‌هایی آمریکایی هستند که در محصولاتش استفاده می‌کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • سیستم ارتباط ماهواره‌ای در آیفون ۱۴ چیست؟
  • اپل در زمینه سیستم ارتباط ماهواره‌ای ماه‌ها جلوتر از اسپیس ایکس و تی‌موبایل است

اپل ازطریق صندوق مالی ویژه‌ای، از شرکت‌های فعال در ایالات متحده حمایت مالی انجام می‌دهد. از زمان بنیان‌گذاری این صندوق مالی در سال ۲۰۱۷، اپل ۴۵۰ میلیون دلار بابت شیشه‌ی محافظ آیفون به شرکت کورنینگ پرداخت کرده است. اپل ۳۹۰ میلیون دلار نیز بابت تجهیزات لیزری موردنیاز برای فیس ID به شرکت فینیسار و ۱۰۰ میلیون دلار به XPO Logistics و ۱۰ میلیون دلار به Copan Diagnostics پرداخت کرده است.

آنچه اپل در Emergency SOS via Satellite ارائه می‌دهد، اینترنت ماهواره‌ای نیست؛ بلکه سیستمی ارتباطی است که بر پایه‌ی ماهواره‌ فعالیت می‌کند. در حالتی که فرد در فضای باز باشد و بتواند به آسمان صاف دسترسی پیدا کند، ارسال پیام ازطریق Emergency SOS via Satellite حدوداً ۱۵ ثانیه طول می‌کشد. بسته به نوع شرایط، ممکن است این فرایند تا چند دقیقه نیز به‌طول بینجامد. سیستم ارتباط ماهواره‌ای در ابتدا مختص‌به ارسال پیام است و امکان برقراری تماس صوتی و ویدئویی با آن وجود ندارد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا