zoomit

اپل احتمالاً حضور در بازار تاشدنی‌ها را نه با آیفون، بلکه با آیپد شروع می‌کند

اپل احتمالاً حضور در بازار تاشدنی‌ها را نه با آیفون، بلکه با آیپد شروع می‌کند

مؤسسه‌ی CCS Insight که روی بازار نظارت می‌کند، می‌گوید به احتمال زیاد اپل در سال ۲۰۲۴ آیپدی با نمایشگر تاشدنی روانه‌ی بازار خواهد کرد. کارشناسان این مؤسسه اعتقاد دارند که اپل در آینده‌ای نه‌چندان دور آزمایش جدی فناوری نمایشگر تاشدنی را شروع می‌کند.

درحالی‌که شماری از تحلیلگران اعتقاد دارند اپل در ابتدا آیفون تاشدنی می‌سازد، کارشناسان CCS Insight معتقدند شرکت کوپرتینویی نمایشگر تاشدنی را نخستین بار در آیپد استفاده می‌کند. این شایعه در حالی مطرح شده که گفته می‌شود زمان زیادی تا رونمایی آیپد پرو ۲۰۲۲ باقی نمانده است.

کارشناسان CCS Insight می‌گویند در حال حاضر تولید آیفون تاشدنی برای اپل منطقی نیست: «ساخت آیفون تاشدنی اقدامی با ریسک بسیار زیاد برای اپل خواهد بود. این آیفون تاشدنی به‌منظور از رده‌ خارج‌ نکردن آیفون‌های فعلی، باید شدیداً گران‌قیمت باشد، چیزی در حدود ۲٬۵۰۰ دلار.» گران‌ترین کانفیگ آیفون ۱۴ پرو مکس در حال حاضر ۱٬۵۹۹ دلار قیمت دارد و کانفیگ پایه‌ی این گوشی چندصددلار ارزان‌تر است.

CCS Insight همچنین می‌گوید که اپل باید آزمایش‌های زیادی روی فناوری تاشدنی انجام دهد چون دیرتر از همه‌ی رقبا وارد این حوزه شده است و نباید دستگاهی ناقص تولید کند. به گفته‌ی CCS Insight هرگونه مشکل فنی احتمالی در آیفون تاشدنی انتقادهای شدیدی را متوجه اپل خواهد کرد. این مؤسسه همچنین می‌گوید اپل چاره‌ای جز همراه شدن با موج تاشدنی‌ها ندارد،‌ چون توجه به این محصولات روزبه‌روز در حال افزایش است و کارشناسان اعتقاد دارند که دستگاه‌های تاشدنی آینده‌ی صنعت موبایل‌اند.

براساس گزارش CNBC، تاکنون شایعه‌های زیادی درباره‌ی پروژه‌ی اپل برای تولید دستگاه تاشدنی شنیده‌ایم. اوایل سال جاری میلادی شرکت Display Supply Chain Consultants گفت اپل در سریع‌ترین حالت ممکن، تا سال ۲۰۲۵ وارد بازار گوشی‌های تاشدنی نمی‌شود، اما مشغول تحقیق روی فناوری نمایشگر تاشدنی است و احتمالاً قصد دارد نمایشگری با ابعاد حدودا ۲۰ اینچ تهیه کند. در آن زمان گفته شد که نمایشگر ۲۰ اینچ ممکن است به مک بوک تاشدنی ارتباط داشته باشد.

مقاله‌های مرتبط:

  • پتنت جدید اپل؛ آیفون یا آیپد تاشدنی با پشتیبانی از قلم لمسی
  • اپل ایده تولید مک بوک تاشدنی ۲۰ اینچی را بررسی می‌کند

حداقل چهار سال است که کارشناسان درباره‌ی مشخصات آیفون تاشدنی پیش‌بینی انجام می‌دهند. مینگ‌چی کو، تحلیلگر مؤسسه‌ی TF International Securities، گفت اپل اولین گوشی تاشدنی خود را در سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار می‌کند.

مؤسسه‌ی CCS Insight می‌گوید اپل به سرمایه‌گذاری در تولید تراشه‌ی اختصاصی ادامه می‌دهد. این شرکت هم‌اکنون سیستم-روی-چیپ اختصاصی برای آیفون و آیپد و مک و سایر محصولاتش می‌سازد، اما برای تهیه‌ی مودم وابسته به کوالکام است. CCS Insight می‌گوید که احتمالاً اپل در سال ۲۰۲۵ به «راهکاری تک تراشه‌ای» دست می‌یابد و مودم اختصاصی خودش را وارد تراشه‌های سری A می‌کند.

اپل در سال ۲۰۱۹ کسب‌و‌کار مودم اینتل را تصاحب کرد و در آن زمان گفته شد تولیدکننده‌ی آیفون قصد دارد در زمانی سریع همکاری با کوالکام را متوقف و از مودم اختصاصی خودش در آیفون استفاده کند، بااین‌حال چنین اتفاقی تاکنون رخ نداده است. مینگ‌چی کو می‌گوید اپل در سال ۲۰۲۳ نیز به استفاده از مودم‌های کوالکام ادامه می‌دهد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا