zoomit

اپل احتمالاً آیفون SE جدید را با طراحی مشابه آیفون XR عرضه می‌کند

اپل احتمالاً آیفون SE جدید را با طراحی مشابه آیفون XR عرضه می‌کند

اپل امسال نسل جدید آیفون SE را با همان طراحی منسوخ آیفون ۸ روانه‌ی بازار کرد تا کسانی که توانایی تهیه‌ی مدل‌های پرچم‌دار را ندارند، بتوانند آیفونی پرقدرت با قیمت دستگاه‌های میان‌رده بخرند. اپل در دو نسل اخیر آیفون SE طراحی ظاهری را دست‌نخورده باقی گذاشت، اما به‌نظر می‌رسد که در نسل چهارم قرار است شرایط تغییر کند.

جان پراسر، افشاگر نام‌آشنای محصولات اپل، می‌گوید آیفون SE جدید دارای فرم‌فکتور مشابه آیفون XR خواهد بود. بدین ترتیب به نظر می‌رسد که اپل تصمیم گرفته برای همیشه با طراحی قدیمی آیفون که مبتنی‌بر دکمه‌ی هوم است، خداحافظی کند.

شایعه‌ها می‌گویند اپل قصد دارد در مدل‌های پرو از آیفون ۱۴ بریدگی (ناچ) نمایشگر را حذف کند و سراغ استفاده از دو حفره برود. با این کار، طراحی مبتنی‌بر بریدگی آیفون نیز کم‌کم به سمت قدیمی شدن پیش می‌رود.

آیفون SE نسل سوم از صفحه‌نمایش ۴٫۷ اینچ LCD با حاشیه‌های فراوان استفاده می‌کند، بااین‌حال آیفون XR (که دیگر توسط اپل فروخته نمی‌شود) به صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچ LCD مجهز بود. یکی دیگر از مزایای مهم آیفون XR نسبت‌ به آیفون SE باتری است.

براساس گزارش ۹to5Mac، فعلاً به جزئیات دیگری درباره‌ی آیفون SE 4 دسترسی نداریم. اپل همواره در آیفون SE از جدیدترین پردازنده‌ی خود استفاده کرده است؛ برای نمونه آیفون SE نسل سوم از همان پردازنده‌ی آیفون ۱۳ یعنی A15 استفاده می‌کند. برخی از شایعه‌ها می‌گویند مدل‌های عادی گوشی‌های سری آیفون ۱۴ برخلاف مدل‌های پرو به A16 مجهز نمی‌شوند. بنابراین ممکن است آیفون SE نسل چهارم نیز به جدیدترین پردازنده‌ی اپل مجهز نشود.

مدل نارنجی آیفون XR اپل

آیفون XR اپل

دو گوشی آیفون SE و آیفون XR در زمینه‌ی دوربین شباهت‌های زیادی به هم دارند و هر دوی آن‌ها از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز دارای دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کنند. در پنل جلویی آیفون SE و آیفون XR شاهد دوربین هفت مگاپیکسلی هستیم. آیفون SE حالت تصویربرداری شبانه ندارد و شاید این قابلیت در نسل جدید به این گوشی اضافه شود.

مقاله‌های مرتبط:

  • احتمالاً طراحی آیفون SE 2024 تغییر بزرگی خواهد کرد
  • بررسی آیفون XR اپل از نگاه وب‌سایت‌های معتبر فناوری

شاید مزین شدن آیفون SE به طراحی آیفون XR به مذاق بسیاری از کاربران خوش نیاید، چون اکثر کسانی که آیفون SE می‌خرند به گوشی‌های کوچک علاقه‌مندند. اپل به هنگام معرفی نسل اول آیفون SE (که بر پایه‌ی آیفون ۵s ساخته شده بود) گفت این گوشی درنتیجه‌ی درخواست مردم برای تولید آیفون کوچک‌جثه تولید شده.

آمار نشان می‌دهد تقاضا برای آیفون SE 2022 کمتر از حد انتظار بوده است و این یعنی مردم پس از سال‌ها علاقه‌ی خود به آیفون‌های کوچک را از دست داده‌اند (این گفته برای آیفون ۱۳ مینی نیز صدق می‌کند). یکی از موارد مورد انتقاد درباره‌ی آیفون SE بهره‌مندی از باتری کم‌ظرفیت است. اپل این مشکل را با افزایش ابعاد گوشی رفع می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا