zoomit

ال جی «اسپیکر نامرئی» برای خودروهای سال ۲۰۲۳ معرفی کرد

ال جی «اسپیکر نامرئی» برای خودروهای سال ۲۰۲۳ معرفی کرد

ال جی دیسپلی (LG Display)، بازوی فعال ال جی در صنعت نمایشگر، مدعی توسعه‌ی فناوری جدیدی است که ساخت «اسپیکر نامرئی» را ممکن می‌کند. این سیستم صوتی مبتنی‌بر پنلی لرزان به اندازه‌ی یک پاسپورت است که در خودرو استفاده خواهد شد. صدا ازطریق لرزیدن پنل تولید می‌شود.

براساس نوشته‌ی ورج، پنل جدید ال جی دیسپلی نتیجه‌ی همکاری کره‌ای‌ها با «یک شرکت جهانی صنعت صدا» است که فعلاً نامش را نمی‌دانیم. پنل موردبحث از سال آینده‌ی میلادی در بخش‌هایی از خودروهای جدید مثل داشبورد استفاده خواهد شد.

زن کره ای در داخل خودرو با پنل لرزان صوتی ال جی دیسپلی

پنل جدید ال جی دیسپلی که شرکت کره‌ای آن را «راهکار صوتی مبتنی‌بر اکتیویتور نازک» خطاب می‌کند قرار است جایگزین سیستم‌های صوتی مرسوم در داخل خودروهای سواری و سایر وسایل نقلیه شود.

سیستم‌های صوتی فعلی در خودروها از قطعات سنگینی مثل سیم‌پیچ، مخروط و آهنربا استفاده می‌کنند، اما راهکار ال جی مبتنی‌بر فناوری جدیدی است که ازطریق لرزاندن پنل و چند قطعه‌ی دیگر در داخل خودرو باعث تولید صدا می‌شود. ال جی می‌گوید صدایی که درنتیجه‌ی این سیستم ایجاد می‌شود، تجربه‌ی «غنی و فراگیر سه‌بعدی» ارائه می‌دهد.

مقاله‌ی مرتبط:

    • پنل ۹۷ اینچ OLED EX ال جی با «لرزیدن» صدای ۵٫۱ کاناله تولید می‌کند

پنل ساخته‌شده توسط ال جی ۲٫۵ میلی‌متر ضخامت دارد (معادل ضخامت حدودا دو سکه‌ی به‌هم‌چسبیده) و ابعادش به ۱۵۰ در ۹۰ میلی‌متر می‌رسد. این ضخامت و ابعاد باعث می‌شود که بتوان پنل ال جی را در جاهایی مثل داشبورد، ستون بدنه، سقف و حتی بالشتک صندلی استفاده کرد. وزن پنل ال جی به تنها ۴۰ گرم می‌رسد. این پنل ۳۰ درصد از وزن و ۱۰ درصد از ضخامت اسپیکرهای مرسوم خودرو را دارد.

ال جی و سونی پیش‌تر از فناوری صوتی مبتنی‌بر لرزش پنل در تلویزیون‌های هوشمند استفاده کرده‌اند. این نوع سیستم صوتی فناوری کاملاً جدیدی محسوب نمی‌شود، اما هنوز به‌صورت گسترده جایگزین سیستم‌های صوتی مرسوم نشده است. ال جی می‌گوید تولید تجاری سیستم صوتی جدیدش را در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۳ شروع می‌کند. احتمالاً در نمایشگاه CES 2022 جزئیات بیشتری درباره‌ی این پنل خواهیم شنید.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا