شبكه اجتماعی

افزایش آمار سرقت خودرو به‌دلیل چالش خطرناک تیک‌تاکی!

افزایش آمار سرقت خودرو به‌دلیل چالش خطرناک تیک‌تاکی!

چالش خطرناکی که در تیک تاک و سایر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی به راه افتاده، مالکان خودرو و پلیس آمریکا را به دردسر انداخته است. این چالش نوجوانان را دعوت می‌کند خودروها را با استفاده از یک کابل یو اس بی، به سرقت ببرند. هدف اصلی این سرقت‌ها، مدل‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۱ خودروهای کیا و هیوندای هستند که یک کلید مکانیکی به جای سیستم بدون کلید دارند و با فشردن یک دکمه، استارت زده می‌شوند.

به گزارش نیوزلن از ایسنا، بازرسان آمریکایی به شبکه سی ان بی سی گفتند: این روند از سال گذشته آغاز شده و شمار خودروهای به سرقت رفته در پاسخ به این چالش، در سراسر کشور رو به افزایش است.

در سن پترزبورگ فلوریدا، پلیس گزارش کرد بیش از یک سوم از خودروهایی که از اواسط ژوییه به سرقت رفتند، مربوط به چالش تیک تاک بوده‌اند. مقامات لس آنجلس هم اعلام کردند این روند، به افزایش ۸۵ درصدی سرقت خودروهای هیوندای و کیا در مقایسه با سال گذشته، منجر شده است.

تام دارت، از پلیس شیکاگو به سی ان بی سی گفت: بعضی از این نوجوانان هنوز در سنی نیستند که از نظر قانونی اجازه رانندگی داشته باشند. خودروهای مسروقه برای تفریح یا استفاده برای ارتکاب جرایم دیگر بکار رفته و سپس کنار خیابان رها می‌شوند.

این سارقان ویدئوهای آنلاین از به سرقت رفتن خودرو را با استفاده از هشتگ “کیا بویز” (پسران کیا) منتشر می‌کنند که بیش از ۳۳ میلیون بازدید در تیک تاک داشته است.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بیی سی، این شرکت شبکه اجتماعی در بیانیه‌ای اعلام کرد چنین رفتاری که سیاست‌های تیک تاک را نقض می‌کند، نمی‌پذیرد و ویدئوهای مربوط در صورت شناسایی شدن در این پلتفرم، حذف خواهند شد.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا