zoomit

اپل سرانجام پشتیبانی از قابلیت یونیورسال کنترل را به مک‌اواس مانتری می‌آورد

اپل سرانجام پشتیبانی از قابلیت یونیورسال کنترل را به مک‌اواس مانتری می‌آورد

یونیورسال کنترل (Universal Control) که در رویداد توسعه‌دهندگان سال گذشته میلادی رونمایی شد، یکی از قابلیت‌های بسیار هیجان‌انگیز سیستم‌عامل جدید مک‌اواس مانتری است که اجازه می‌دهد کاربران از ماوس و ترک‌پد یا صفحه‌کلید در چندین دستگاه مک یا آیپد استفاده و حتی فایل‌ها را بین آن‌ها درگ اند دراپ کنند. قابلیت یادشده هنگام انتشار نسخه‌ی نهایی دردسترس نبود و انتظار می‌رفت که اپل در نخستین به‌روزرسانی میان‌نسلی، این ویژگی مهم را اضافه کند.

تنظیمات قابلیت یونیورسال کنترل اپل

اپل در صفحه‌ی مک‌اواس مانتری وب‌سایتش تأکیده کرده بود که ویژگی مذکور در اواخر پاییز ۲۰۲۱ دردسترس خواهد بود؛ اما همان‌طورکه می‌دانید یونیورسال کنترل حتی با آغاز سال نو میلادی نیز منتشر نشد و به‌نظر می‌رسد که اپل از برنامه‌هایش کمی عقب افتاده است. بااین‌حال، گزارشی از MacRumors نشان می‌دهد که جدیدترین نسخه‌ی بتای iPadOS 15.4 و macOS Monterey 12.3 به‌طور پیش‌فرض این قابلیت مورد‌انتظار را دارند. این نشریه اسکرین‌شاتی از بخش تنظیمات یونیورسال کنترل با سه گزینه در حالت بتا نیز به‌اشتراک گذاشته است.

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل IOS 15.3 و macOS 12.2 Monterey را به‌منظور رفع نقص امنیتی منتشر کرد

در‌حال‌حاضر، قابلیت یونیورسال کنترل در نسخه‌ی بتای توسعه‌دهندگان آیپد اواس و مک‌اواس پشتیبانی می‌شود و طبیعتاً پیشنهاد نمی‌شود این نسخه را بارگیری کنید؛ زیرا معمولاً نسخه‌های بتا شامل باگ‌هایی هستند که می‌توانند روی تجربه‌ی کاربری تأثیر منفی بگذارند و حتی به دستگاه کاربران آسیب برسانند. اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل دسکتاپ اپل باید برای تمام دستگاه‌های سازگار در ماه‌های آینده منتشر شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا