zoomit

ارزش بازار جهانی microLED احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ با رشدی چشمگیر به ۲۳ میلیارد دلار می‌رسد

ارزش بازار جهانی microLED احتمالاً تا سال ۲۰۳۰ با رشدی چشمگیر به ۲۳ میلیارد دلار می‌رسد

فناوری microLED توسط برخی شرکت‌ها به‌عنوان جایگزینی برای انواع دیگر پنل‌ها مانند OLED به‌دلیل بهبودهای خوبی در زمینه‌ی روشنایی، کنتراست و احتمالاً مهم‌تر از همه، صرفه‌جویی در انرژی تبلیغ می‌شود. بااین‌حال، پیشرفت آن به‌عنوان یک نوع نمایشگر در وسایل الکترونیکی که روزانه درحال افزایش بوده، احتمالاً توسط همه‌گیری جهانی عقب مانده است؛ اما اکنون، تولید، فروش و بازاریابی به‌آرامی در حال بازگشت به جریان هستند و ممکن است بتوانند از microLED استفاده کنند.

به‌گزارش notebookcheck، اکنون تخمین زده شده که ارزش بازار microLED با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ۷۷٫۱ درصد بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۳۰ به ۲۳٫۴ میلیارد دلار خواهد رسید.

microLED ممکن است در بسیاری از دسته‌بندی‌های کاربردی و محصولات، درخورتوجه باشد. برای مثال، حتی دستگاه‌های کوچکی مانند اپل واچ‌ها نیز در نسل جدید، نمایشگرهای بیشتری از این نوع دارند. باوجوداین، اکنون تصور می‌شود که بخش سرگرمی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ با نرخ رشد مرکب سالانه احتمالی ۸۲٫۵ درصد بیشترین رشد را داشته باشد.

مقاله‌ی مرتبط:

  • مقایسه MicroLED با OLED؛ نبرد برترین فناوری‌های تلویزیون و صفحه‌نمایش

گروه تحقیقات بازارهای وابسته درحال‌حاضر نیز فناوری microLED را به‌عنوان یک منبع متداول دیجیتال ساینیج (Digital Signage) به‌دلیل مقرون‌به‌صرفه‌بودن آن پذیرفته‌اند. امروزه فناوری Digital Signage در دنیا به‌عنوان ابزار بسیار نیرومند تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی دراختیار بشر قرار گرفته است. بااین‌تفاسیر می‌توان مفاهیمی همچون تلویزیون‌های عظیم شهری، تابلو‌های LED برای نمایش متن، نمایشگر‌های فروشگاهی و کیوسک‌های اطلاع‌رسانی را از جمله ابزار‌های مدرن ارتباطی برای Digital Signage دانست. برعکس، درحال‌حاضر شرکت‌های تولیدکننده مانند سامسونگ آن را به‌عنوان یک ویژگی تعیین‌کننده در برخی از پیشرفته‌ترین صفحه‌نمایش‌های خانگی خود معرفی می‌کنند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا