zoomit

ادامه بحران‌های متا؛ زاکربرگ توسعه برخی از پروژه‌های مهم را متوقف کرده است

ادامه بحران‌های متا؛ زاکربرگ توسعه برخی از پروژه‌های مهم را متوقف کرده است

متا (فیسبوک سابق) در سال ۲۰۱۸ دستگاه‌های سری پورتال (Portal) را رونمایی کرد تا کاربران بتوانند در زمانی سریع به سرویس تماس ویدیویی، دستیار صوتی آمازون الکسا، دوربینی هوشمند و موارد دیگر دسترسی پیدا کنند.

محصولات سری پورتال هرگز به فروش مناسبی دست پیدا نکردند و چند ماه پیش اعلام شد متا می‌خواهد این محصولات را که با تمرکز بر مشتریان عادی معرفی شده بودند، صرفاً برای مشتریان تجاری عرضه کند. پنج ماه بعد، به‌نظر می‌رسد که برند پورتال به پایان راه رسیده است.

براساس گزارش خبرگزاری Neowin، متا تصمیم گرفته است فروش نمایشگرهای هوشمند سری پورتال را متوقف و پروژه‌ی ساعت هوشمند را نیز به پایان راه برساند. این گزارش در حالی منتشر می‌شود که متا هفته‌ی گذشته یکی از بزرگ‌ترین تعدیل نیروهای صنعت فناوری را انجام داد و ۱۱٬۰۰۰ نفر از کارکنان خود را که شامل ۱۳ درصد از کل نیروهای کار می‌شود اخراج کرد.

مقاله‌های مرتبط:

  • متا ۱۱٬۰۰۰ نفر از نیروهایش را اخراج کرد
  • قدم‌به‌قدم تا سقوط؛ با افت ۵۲۰ میلیارد دلاری ارزش بازار، متا از فهرست ۲۰ شرکت بزرگ آمریکا خارج شد

با در نظر گرفتن تعدیل نیروی گسترده و همچنین مشکلات اقتصادی فعلی، کاهش هزینه‌ها اقدامی منطقی برای متا است. این شرکت روزهای درخشانی سپری نمی‌کند و برای دو فصل متوالی با افت درآمد مواجه شده است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل، در جلسه‌ی مالی اخیر گفت متا قصد دارد روی اهدافی که دارای بالاترین اولویت هستند متمرکز شود تا به مسیر افزایش درآمد برگردد.

ماه‌ها است شایعه‌های ضدونقیضی با محوریت ساعت هوشمند متا منتشر می‌شود. محصولات پوشیدنی بازار بسیار پررونقی دارند و ورود متا به این حوزه می‌تواند برای شرکت مارک زاکربرگ درآمدزا باشد. با همه‌ی این‌ها گفته شده است که متا به تدریج پروژه‌ی تولید ساعت هوشمند را نیز متوقف می‌کند. این نخستین باری نیست که به توقف تولید این ساعت هوشمند اشاره می‌شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا