zoomit

آیا آیفون ۱۵ صرفاً در اروپا به درگاه USB-C مجهز می‌شود؟

آیا آیفون ۱۵ صرفاً در اروپا به درگاه USB-C مجهز می‌شود؟

براساس آنچه تحلیلگران بازار می‌گویند، پارلمان اروپا به‌تازگی به قانونی که گوشی‌های هوشمند را به داشتن درگاهی واحد ملزم می‌کند چراغ سبز نشان داده است. این قانون هنوز به‌طور کامل تصویب نشده، اما عملاً هیچ مانعی بر سر تصویب آن دیده نمی‌شود.

پنج‌شنبه‌ی گذشته قانون‌گذاران اروپایی قانونی را تصویب کردند که براساس آن دستگاه‌های الکترونیکی از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دوربین‌هایی که در اتحادیه‌ی اروپا فروخته می‌شوند باید تا پایان سال ۲۰۲۴ به درگاه USB Type-C مجهز باشند.

قانون جدید اروپا، بیشتر از هر شرکت دیگری اپل را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اپل با درگاه USB Type-C ناآشنا نیست، اما همچنان در آیفون‌‌ها از درگاه اختصاصی لایتنینگ که مبتنی‌بر استاندارد منسوخ USB 2.0 است استفاده می‌کند. به‌لطف قانون جدید اروپا، به احتمال زیاد در سال آینده گوشی‌های سری آیفون ۱۵ را با درگاه USB-C خواهیم دید.

بن وود، تحلیلگر ارشد مؤسسه‌ی CCS Insight، می‌گوید: «بدیهی است که اپل باید تسلیم شود و در آیفون ۱۵ که سال ۲۰۲۳ از راه می‌رسد سراغ استفاده از درگاه USB-C برود. اپل پیش‌تر USB-C را در مک بوک و آیپد استفاده کرده، بنابراین عملاً مهاجرت این شرکت به درگاه USB-C از همین حالا در جریان است. آیفون ۱۴ تا حد زیادی شبیه به آیفون ۱۳ است و پیش‌بینی می‌شود آیفون ۱۵ قدم روبه‌جلوی بزرگ‌تری در زمینه‌ی طراحی بردارد. ۲۰۲۳ زمان خوبی برای تغییر درگاه آیفون است.»

رسانه‌ی بلومبرگ بهار امسال در گزارشی اختصاصی مدعی شد که اپل مشغول آزمودن مدل‌هایی از آیفون با درگاه USB-C است،‌ اما آیفون‌های مجهز به این درگاه در سریع‌ترین حالت ممکن تا سال ۲۰۲۳ از راه نمی‌رسند.

مقاله‌ی مرتبط:

    • کابوسی برای اپل؛ پارلمان اروپا استفاده از درگاه شارژ واحد USB-C را اجباری کرد

به گزارش CNBC، تحلیلگران موضوع مهمی را مطرح کرده‌اند. آیا اپل صرفاً در مدل‌های اروپایی آیفون ۱۵ سراغ درگاه USB-C می‌رود؟ برایان ما، تحلیلگر صنعت فناوری در مؤسسه‌ی تحقیقاتی IDC، می‌گوید چنین اتفاقی بسیار دور از انتظار است. این تحلیلگر می‌گوید که به احتمال زیاد اپل چنین تغییری را در تمامی دستگاه‌های آیفون ۱۵ در سراسر دنیا اعمال می‌کند، مگر این‌که فروش آیفون با دو نوع درگاه متفاوت برای اپل بسیار پول‌ساز باشد.

تجهیز آیفون به درگاه USB-C باعث می‌شود گوشی‌های اپل وجه اشتراک مهمی با دستگاه‌های اندرویدی داشته باشند. گوشی‌سازان اندرویدی سال‌ها است از USB-C استفاده می‌کنند.

قانون‌گذاران اروپایی از حدودا ۱۰ سال پیش مشغول کار روی قانون مربوط به درگاه USB-C بوده‌اند و به احتمال زیاد این قانون تا پیش از پایان سال جاری میلادی مراحل تصویب نهایی را طی می‌کند. قانون‌گذاران اروپایی می‌گویند تنوع درگاه به معنی تنوع شارژر است و این موضوع به افزایش حجم زباله‌های الکترونیکی منتهی می‌شود.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا