zoomit

آپدیت KB5013943 ویندوز ۱۱ با صفحه آبی مرگ به استقبال کاربران می‌رود

آپدیت KB5013943 ویندوز ۱۱ با صفحه آبی مرگ به استقبال کاربران می‌رود

مشکلاتی که به‌روزرسانی اخیر ویندوز ۱۱ (KB5013943) به کامپیوترها اضافه کرده، جدی به‌نظر می‌رسند. آن‌طور که Windows Latest می‌نویسد، شماری از کاربران گفته‌اند در صورت استفاده از یک‌سری درایور که برای اپلیکیشن‌هایی مثل آنتی‌ویروس مورد نیاز هستند، کامپیوترشان با صفحه‌ی آبی مرگ مواجه می‌شود.

مایکروسافت به‌روزرسانی KB5013943 را روز ۱۰ مه ۲۰۲۲ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) به‌عنوان به‌روزرسانی خودکار امنیتی دردسترس قرار داد. این یعنی کاربران نمی‌توانند جلوی دانلود و نصب KB5013943 را بگیرند. ظاهراً مشکل کرش کردن اپلیکیشن‌ها و نمایش صفحه‌ی آبی مرگ مختص‌ به ویندوز ۱۱ نیست و در ویندوز ۱۰ نیز مشاهده شده، اما در ویندوز ۱۱ شدیدتر است.

به‌روزرسانی تجمعی جدید ویندوز ۱۱ با این هدف منتشر شد که شماری از مشکلات امنیتی سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت را رفع کند. شرکت Sophos پس از بررسی شرایط تأیید کرده که به‌دلیل مشکل سازگاری بین درایورها و KB5013943، به‌روزرسانی جدید در برخی سیستم‌ها باعث نمایش صفحه‌ی آبی مرگ می‌شود.

یک کاربر در ردیت می‌نویسد در نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۱ حدوداً ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پس از اجرای بازی Hitman 3 با صفحه‌ی آبی مرگ مواجه می‌شود. او می‌گوید صفحه‌ی آبی به‌مدت تنها یک ثانیه به نمایش درمی‌آید، بنابراین نمی‌تواند خطای به‌نمایش‌درآمده را مشاهده کند.

کاربری دیگر می‌نویسد صفحه‌ی آبی مرگ را با کدهای خطای مبهمی مثل APC_INDEX_MISMATCH مشاهده می‌کند. شماری دیگر از کاربران می‌گویند به محض نصب به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ صفحه‌ی آبی مرگ به نمایش درآمده است.

مقاله‌های مرتبط:

  • به‌روزرسانی تجمعی ویندوز؛ مایکروسافت وجود مشکل در احراز هویت را تأیید کرد
  • مایکروسافت از کاربران خود خواست برای مقابله با باگ ویندوز ۱۱، جدیدترین آپدیت آن را حذف کنند

مایکروسافت فعلاً درباره‌ی مشکل جدید اطلاع‌رسانی نکرده؛ بااین‌حال Sophos می‌گوید نصب به‌روزرسانی KB5013943 ممکن است بوت شدن ویندوز را به کلی غیرممکن کند.

برای رفع مشکلات می‌توانید به‌روزرسانی جدید را از سیستم‌عامل حذف کنید. در ابتدا به‌روزرسانی خودکار ویندوز را در بخش تنظیمات متوقف کنید (با مراجعه به مسیر Start > Settings > Windows Update و کلیک روی گزینه‌ی Pause Updates for 7 Days). در مرحله‌ی بعد وارد کنترل پنل ویندوز شوید، روی Programs and Features و سپس View Installed Updates کلیک کنید. در صفحه‌ی جدید به‌دنبال KB5013943 بگردید و آن را حذف کنید.

مایکروسافت پیش‌تر اعلام کرده جدیدترین به‌روزرسانی تجمعی ویندوز یک‌سری مشکلات در سیستم احراز هویت کاربران ایجاد می‌کند.

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا