zoomit

آلمان برنامه‌ای برای ممنوعیت تجهیزات هواوی ندارد؛ آمریکا:‌ برلین امنیت اروپا را به خطر می‌اندازد

آلمان برنامه‌ای برای ممنوعیت تجهیزات هواوی ندارد؛ آمریکا:‌ برلین امنیت اروپا را به خطر می‌اندازد

براساس گزارش رویترز، دولت آلمان قصد ندارد در رویکردی مشابه ایالات متحده واردات تجهیزات ارتباطی ساخته‌شده توسط شرکت‌های چینی مثل هواوی را به‌طور کلی ممنوع کند، اما تصمیمات مربوط به این مسائل را به‌صورت پرونده‌به‌پرونده اتخاذ خواهد کرد.

از زمان شروع جنگ روسیه و اوکراین، رابطه‌ی آلمان با چین مورد نظارت قرار گرفته است. جنگ در اوکراین وابستگی بیش‌ا‌زحد آلمان به منابع انرژی روسیه را آشکار کرد و باعث نگرانی مقامات این کشور درباره‌ی وابستگی مشابه به چین در زمینه‌ی تجارت شد.

به‌دنبال ممنوعیت فروش تجهیزات جدید هواوی و ZTE از سوی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا، آلمان تحت فشار بوده است تا اقدامی مشابه انجام دهد. یک سند راهبردی مربوط به وزارت اقتصاد آلمان که توسط رویترز مشاهده شده است، توصیه کرده سطح نظارت بر استفاده از تجهیزات یک‌سری کشورهای خاص افزایش پیدا کند.

مقاله‌های مرتبط:

  • آمریکا با تهدید خواندن هواوی و ZTE، واردات تجهیزات این دو شرکت را ممنوع کرد
  • هواوی تسلیم شد؛ پایان فعالیت‌های غول فناوری چینی در بازارهای اروپایی

سند راهبردی موردبحث به قوانینی اشاره می‌کند که آلمان در سال ۲۰۲۰ وضع کرد. قوانین یادشده محدودیت‌های سختی برای شرکت‌هایی مثل هواوی که تجهیزات ارتباطی شبکه‌های نسل بعد را می‌سازند، ایجاد می‌کند. سند راهبردی ۱۰۴ صفحه‌ای وزارت اقتصاد به دولت توصیه می‌کند یک قدم فراتر برود و استفاده از تجهیزات ساخت شرکت‌های فعال در کشورهایی مثل چین را در حوزه‌ی IT و حمل‌و‌نقل و تأمین آب و غذا ممنوع کند.

هواوی در پاسخ به این سؤال که انتظار دارد قوانین آلمان و به‌طور کلی اتحادیه‌ی اروپا محدودیت بیشتری ایجاد کنند یا نه، گفت همواره گفت‌و‌گوهای سازنده را در اولویت بالاتری قرار می‌دهد.

مایکل مکال، نماینده‌ی جمهوری‌خواه تگزاس و عضو کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا،‌ می‌گوید آلمان با ممنوع نکردن تجهیزات هواوی «امنیت ملی خود و اروپا را به خطر می‌اندازد.» او در ادامه‌ی سخنانش می‌گوید: «برلین از وابستگی‌اش به روسیه برای منابع انرژی درس نگرفت و با اجازه دادن به چین برای دسترسی به زیرساخت‌های ارتباطی، همان اشتباه را تکرار می‌کند.»

مجله خبری نیوزلن

مشاهده بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا